Teac Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2005 Kertokaa nyt ihmeessä mitä tuo päätös pitää sisällään. Yritin selvittää sitä ao. ministeriön nettisivujen kautta mutta voihan v.. meni hermot. Kyseinen päätös pitänee sisällään jotakin päästöistä. Rekisteriotteessa ei ole maagista sanaa vähäpäästöinen eikä katalysaattorista ole muutenkaan mainintaa. Ainut eksoottisempi kohta on että täytyy käyttää lyjytöntä polttoainetta. Löytyisikö kerhosta joku tietoviisas auttamaan tässä "koodipelissä"? Nimimerkki - annoinko katille rautakankea liian aikaisin
Oiski Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 2005 Ilmeisesti että "Saastepitoisuus hyväksytty LM päätöksellä no 2974/70/88". Onneksi olkoon, autosi ei ole rekisteröity vähäpätöiseksi eli katalysaattorilla voit heittää vesilintua jos siltä tuntuu Koodi ei juuri muuta jännää sisällään pidä. Ja sitten ei muuta kun tien päälle pikkulintuja myrkyttämään
Mika Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 2005 Ilmeisesti että "Saastepitoisuus hyväksytty LM päätöksellä no 2974/70/88". Onneksi olkoon, autosi ei ole rekisteröity vähäpätöiseksi eli katalysaattorilla voit heittää vesilintua jos siltä tuntuu Koodi ei juuri muuta jännää sisällään pidä. Ja sitten ei muuta kun tien päälle pikkulintuja myrkyttämään Onnittelut ;D
Super Stock Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 jos tiedät millä katsastuskonttorilla tuo autosi on joskus rekisteröity niin tuo paperi pitäis löytyä sieltä ja sun pitäs saada siitä itsellesi pyytämällä ainaki kopion jos halut tietää mitä siinä päätöksessä lukee. akesta antoivat tämmösen toiminta ohjeen kun ihmettelin aikoinaan mulla olleen auton rekisteriotteessa mainittua päätöstä, en enää muista sen päätöksen numeroa mutta siinä oli kyseessä hyväksyntä kokopunaisista takavaloista. (akessa ei kuulemma ole mitään rekisteriä noista päätöksistä tai sit se virkailija ei vaan jaksanu kattella)
Teac Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Kesäkuuta, 2005 Mites sitten kun menen toiselle konttorille kun ei ole aavistustakaan missä konttorilla katsastettu kun on tuotu Suomeen? Mitä paikallinen konttori tietää mitä se tarkoittaa? Vai siinäkö koko homman juju onkin
Super Stock Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2005 kyllä tuo vissiin on tarkoituksella tehty hankalaksi? joutuu "leikkimään" hieman salapoliisia, mun tapauksessa rekisteriotteessa oli lisätiedoissa auton maahantuoneen nimi / paikkakunta sekä maininta että henkilö ei ole virallisen maahantuojan edustaja. tuolla paikkakunnalla ei ollut kuin yksi katsastuskonttori niin homma selvis aika helposti.
Crisis Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2005 Mulla on erillinen hyväksyntä etuvaloista. Siinä lukee selkeesti katsastuskonttorin nimi missä päätös on tehty, päätös numero ja päivämäärä. Ei ole otetta tässä just nyt niin en pääse lunttaamaan. Ja lyhyesti sanottuna. Jos otteessa ei ole mainintaa katalysaattorista erikseen voit heittää sen mäkeen oli siellä sit mitä muita päätöksiä tahansa. nimim. otteessa lukee "kolmitoimi-katalysaattori"
Guest DiNo Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Eli, kun mun rekisteriottees lukee näin -> " LM:n päätöksellä nro: 8576/70/28.12.1988. Katalysaattori. Käyttää vain lyijytöntä bensiiniää" Niin mä en saa (saisi) heittää kattia helv***iin??
Guest Jukka Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 no sulla on varmaan vähäpäästöinenkin?!?
Guest DiNo Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Niin... tai sit ei.... ku ei tuosta ota loppuviimein selvää :'(
Guest Jukka Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Pitääkö tulla joku ilta tiiraamaan että mitä siinä otteessa sanotaan? Vois ottaa calijat samalla?
Guest DiNo Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2005 Joo, tere tulemast vaan!
KKOSKINEN Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Kysyin piruuttani katsastusmieheltä että voinko poistaa katin kun ei ole siitä merkintää otteessa. Ei kuulemma voi, koska LM:n päätös edellyttää katalysaattorin käyttöä. En nyt tosin muista onko mulla just tasan tuo sama päätös.
teme_76 Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2005 Siis näin mä oon homman tajunnu. Edellisessä kinnerissä (-89 camaro) luki näin: Katalysaattori. Käyttettävä lyijytöntä polttoainetta. Ja näin mä sen "tulkitsin": Siinä ei lukenut VÄHÄPÄÄSTÖINEN, ni kaaran ei tarvinu alittaa niitä tiukempia rajoja. Kattia kuitenkaan ei saanu poistaa, koska saastelaitteisiinhan EI saa kajota. Mutta kattia ei myöskään "tarvitse", koska auto alittaa ilman sitäkin sille asetetut päästörajat. Eli suomeks... Kattia ei tarvita,mutta sitä ei myöskään saa poistaa. Mites sit menikään se vähäpäästöisen katsastus takaisin ei vähäpäästöiseks? Eiks se ollu jonain vuonna mahdollista?
Mika Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2005 Mites sit menikään se vähäpäästöisen katsastus takaisin ei vähäpäästöiseks? Eiks se ollu jonain vuonna mahdollista? Ainakin vuonna 1987 autot luokiteltiin ei vähäpäästöisiksi.
Guest kunnaki Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2005 Oman käyttöauton katsatuksessa tuli kanssa pientä sanaharkkaa viime kesänä päästöistä, auto on 89 mallia ja otteessa lukee "katalysaattori, käytettävä lyijytöntä bensiiniä". Katsarin mielestä tämä tarkoitti automaattisesti vähäpäästöistä ja sen mukaan kosla katsastettiinkin. Sen verran jäi asia kummastuttamaan että käytin tänä vuonna vanhalla valtion konttorilla ja kysyin asiaa inssiltä. Ja vastaus oli tämä: Autolle määrätään maahantuontivaiheessa päästöluokka mihin se kuuluu ja nykyään sitä ei voi muuttaa jälkeenpäin, katsari näkee käsikapulastaan kategorian katsastuksen alkaessa ja sen mukaan auto tullaan katsastamaan. Omassani se oli 2, eli se ei ole vähäpäästöinen. Jos päästöluokka askarruttaa niin kannattaa käydä kysymässä konttorilta, ennemmin kuin luottaa pelkkään otteeseen. Ex Camarostani kattimerkinnän sai pois otteesta kun nätisti katsarilta pyysi ja perusteli.
tpiv8 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2005 Katsastin just perjantaina ponun ja katsastusmies sanoi että tulleet uudet määräykset, jos löytyy happianturit ja lukee käytettävä lyijytöntä polttoainetta katti toimittava. vaikka mulla 87vm. onneksi päästi vielä "vanhalla" systeemillä läpi. mulla lukee pelkästään tuo käytettävä lyijytöntä..
Teac Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Sama juttu; mainintaa katista ei löydy otteesta. Eli viime viikolla lähti katti joka korvattiin suoralla putkella, piste! Ruuvataan se sitten ensi keväänä kiinni jos tulee rutinaa konttorilla. Mutta ihan vihjeeksi voin sanoa ettei pelkällä katin poistolla saavuttanut mitään huimaa tehon kasvua edes persdynolla mitattuna, joten jättäkää katti sinne jos ette aio muita virityksiä tehdä. Soundit kieltämättä hieman paranee.
T0ni Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Tuota tuota.. Pitää tähän sanoa että kyllä tuo katti mulla vaikutti aikas pirusti. Kuristaahan se siellä jos muuten on putket laitettu (peltisatsit ym.) Totta on ettei se niin paljoa potkua anna että persdynoon huomais Kierrokset nappaa mulla paljon paremmin ja tuntuu että jaksaa paremmin.
Teac Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Pitää paikkansa, mutta kuten sanoin PELKÄN katin poistolla ei paljon juhlita. Ja poiston vaikutus on suoraan suhteessa siihen kuinka tukossa poistettava katti on; itselläni näkyi komeasti valo läpi (siis niin kuin kuuluukin) eli se ei ainakaan ollut tukossa ja siten poiston vaikutus lähellä nollaa.
88IROC Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2005 Joo aika nimellinen se tehon lisäys on. Muistaakseni kun tuli 1 ja 2 kattilla varustettuja versioita niin toi 2 kattinen oli speksattu vain 10 hp tehokkaammaksi. Suurin säästö tulee luonnollisesti kun ei tarvitse aina ostaa sitä sika-kallista kattia. Vaikka suurimmalla osalla käyttäjäkunnasta se on vain autotallin hyllyssä odottamassa tosi toimia eli katsastusta... Äänet kyllä lisääntyvät radikaalisti kun katin poistaa joten tulee helposti ongelmia Db-rajan kanssa (äänet on kovemmat joten sen täytyy olla tehokkaampi: vanha tunareiden sananlasku)...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään