Jump to content

0-60 mph ja varttimaili aikoja.


Recommended Posts

Posted

Yep, vaan mistä noita jenkki autoja vois katella. Siis tarvis jonkun jenkki mobilen osoitteen ::)

 

miten sä sen edellisen autos sieltä jenkeistä löysit?

Posted

No edellinen löyty ihan sattumalta köpön pikku ilmoituksen sattuessa silmään. Selailin siinä tax-free ilmoituksia ja etsiskelin lähinnä mk3 turbo supraa.

 

Oisin vaan saattanu kyllä sillo ostaa supran jos oisin tienny et korkea litratilavuus ei takaa automaattisesti kovia teholukemia :-[

 

No nyt ainaki on tullu opittua et varsinki jenkki vehkeissä on parempi tarkastaa teholukemat kunnolla ::)

 

 

Posted

:-[ :-[ :D

 

 

 

No supra ois ainaki ollu nopea, ja varmaan ois jo ruostunut moneen kertaan loppuun ;D ;D

 

 

Gta tai jopa lt1 ois jo alla jos vaan ei toi menopuoli ois kasvanu koko ajan. Mätkyjä yms.. >:( >:( Pyöräkään ei mene kaupaksi sit millään näin syksyllä >:( >:(

Posted

 

Oisin vaan saattanu kyllä sillo ostaa supran jos oisin tienny et korkea litratilavuus ei takaa automaattisesti kovia teholukemia :-[

 

No nyt ainaki on tullu opittua et varsinki jenkki vehkeissä on parempi tarkastaa teholukemat kunnolla ::)

 

Kannattaa tosiaan tutkia ennen hutkimista. Mielummin mukava persoonallinen kärry kuin joka teinin pilurinkirassi. Eikä se teho ole kaikki kaikessa.

Posted

jos kuvittelit et kutoses on yhtä paljon öhkyä kun suprassa,ni paljonko kuvittelit kaseissa olevan... ;D

-kannatasko vieläkin miettiä supraa-

Posted

Kannattaa tosiaan tutkia ennen hutkimista. Mielummin mukava persoonallinen kärry kuin joka teinin pilurinkirassi. Eikä se teho ole kaikki kaikessa.

JAA vai niin ::)
Posted

JAA vai niin ::)

 

oonhan mäkin selvinnyt 2 kesää TBI:llä ilman ihan täydellistä hermoromahdusta ;D

  • 2 months later...
Tom the Finn
Posted

Miksi et hae esim www.blocket.se niin löydät hyvinkin halpoja kohteita...

ja jos tarvitset "neuvotteluapua" niin voin olla avuksi.

  • 2 months later...
  • 4 months later...
Posted

tämmöisen löysin  :P

kuva hävinnyt jonnekkin ?

  • 2 years later...
Posted

Ihan näin mielenkiinnosta kysyn että mimmosia varttimaileja porukat on kellottanu LT-moottorisilla?

Posted

Ihan näin mielenkiinnosta kysyn että mimmosia varttimaileja porukat on kellottanu LT-moottorisilla?

 

Jotkut niita merkkailevat allekirjoitukseensa, mutta toiset eivat joko mahdollisen Katsurin Koston tai jostain muusta syysta halua niita julkisesti huudella.

 

Vinkki: Kannattaa liittya kerhon jaseneksi. ;)

  • 6 months later...
Posted

Jotkut niita merkkailevat allekirjoitukseensa, mutta toiset eivat joko mahdollisen Katsurin Koston tai jostain muusta syysta halua niita julkisesti huudella.

 

Vinkki: Kannattaa liittya kerhon jaseneksi. ;)

 

Onko tuollain joskus käynyt, jotta katsastuksessa tai ratsiassa otettaisiin esille mitä on huudellut tai kuvaillut, tai ruvettu tivaamaan mitä autoon on tehty kun "tuntuu" tai "kuulostaa" tehokkaalta?

 

Eikös dynolukemat ole ainoa näyttö jolla on mitään painoarvoa auton laillisuuteen tehojen kannalta, se AFR logo kannen kyljessähän on itse rehentelymielessä siihen lätkäisty, virtauslukemat taikka persdyno tai mikään muukaan mitä voivat konttorilla tehdä ei todista yhtään mitään? Ja ainahan sinne voi pistää kuristetun ohjelman läppärillä.

 

Jos mun 280 hevosvoimainen auto nyt menee 10 sekuttiin vartilla niin sehän on mun ongelma eikä niiden, ei laki säädä auton suorityskyvylle rajoja kiihtyvyyslukemissa :P

 

Ja ennen katsastustahan ajaa nopeasti autoon sellaisen ohjelman sisään jossa jenkarajotin tulee vastaan heti päästömittausrajan jälkeen ja auto saa bensaa juuri senverran että sillä pääsee sen 120kmh  m/ Ei pala kytkinkään niin nopeasti katsurin rääkkäyksessa kun moottori hönkii sen 60 hevosta pihalle ja kierrokset ei nouse yli 2,5 tonnin :D

 

Posted

Onko tuollain joskus käynyt, jotta katsastuksessa tai ratsiassa otettaisiin esille mitä on huudellut tai kuvaillut, tai ruvettu tivaamaan mitä autoon on tehty kun "tuntuu" tai "kuulostaa" tehokkaalta?

 

Eikös dynolukemat ole ainoa näyttö jolla on mitään painoarvoa auton laillisuuteen tehojen kannalta, se AFR logo kannen kyljessähän on itse rehentelymielessä siihen lätkäisty, virtauslukemat taikka persdyno tai mikään muukaan mitä voivat konttorilla tehdä ei todista yhtään mitään? Ja ainahan sinne voi pistää kuristetun ohjelman läppärillä.

 

Jos mun 280 hevosvoimainen auto nyt menee 10 sekuttiin vartilla niin sehän on mun ongelma eikä niiden, ei laki säädä auton suorityskyvylle rajoja kiihtyvyyslukemissa :P

 

Ja ennen katsastustahan ajaa nopeasti autoon sellaisen ohjelman sisään jossa jenkarajotin tulee vastaan heti päästömittausrajan jälkeen ja auto saa bensaa juuri senverran että sillä pääsee sen 120kmh  m/ Ei pala kytkinkään niin nopeasti katsurin rääkkäyksessa kun moottori hönkii sen 60 hevosta pihalle ja kierrokset ei nouse yli 2,5 tonnin :D

 

mm.Kiikalan tuloksia on tutkiskeltu aken väen voimalla ja ainakin 1 auto on menettänyt kilpensä

Posted

Onko tuollain joskus käynyt, jotta katsastuksessa tai ratsiassa otettaisiin esille mitä on huudellut tai kuvaillut, tai ruvettu tivaamaan mitä autoon on tehty kun "tuntuu" tai "kuulostaa" tehokkaalta?

 

Eikös dynolukemat ole ainoa näyttö jolla on mitään painoarvoa auton laillisuuteen tehojen kannalta, se AFR logo kannen kyljessähän on itse rehentelymielessä siihen lätkäisty, virtauslukemat taikka persdyno tai mikään muukaan mitä voivat konttorilla tehdä ei todista yhtään mitään? Ja ainahan sinne voi pistää kuristetun ohjelman läppärillä.

 

Jos mun 280 hevosvoimainen auto nyt menee 10 sekuttiin vartilla niin sehän on mun ongelma eikä niiden, ei laki säädä auton suorityskyvylle rajoja kiihtyvyyslukemissa :P

 

Ja ennen katsastustahan ajaa nopeasti autoon sellaisen ohjelman sisään jossa jenkarajotin tulee vastaan heti päästömittausrajan jälkeen ja auto saa bensaa juuri senverran että sillä pääsee sen 120kmh  m/ Ei pala kytkinkään niin nopeasti katsurin rääkkäyksessa kun moottori hönkii sen 60 hevosta pihalle ja kierrokset ei nouse yli 2,5 tonnin :D

 

 

Paree on, että katsastus sujuu mahdollisimman nopeasti ilman epäilyksiä ja huomautuksia.

 

Omassa TA:ssa on ahdin muutoskatsastettu autoon ja sillä menin sellaisenaan katsastukseen vaikka tehoja oli ehkä juuri sillä hetkellä enemmän kuin mitä muutoskatsastuksen dynolapussa luki. Aika vaikeaa se on konttorilla katsurin persdynolla arvioida siinä testilenkillä onko autossa 300 vai 500 hevosvoimaa.

 

Olennaista mielestäni on, että auto on muuten kunnossa ja jos näkyviä muutoksia on tehty (mm. ahdin), niin ne ovat otteessa.

 

Posted

mm.Kiikalan tuloksia on tutkiskeltu aken väen voimalla ja ainakin 1 auto on menettänyt kilpensä

 

Onko tästä lisää juttua jossain?

 

Kovasti kiinnostaisi että millä perusteella autosta viedään kilvet kun se yksityisalueella on ajanut X vauhtia, vai ovatko vaan ottaneet tarkempaan syyniin tulosten perusteella käyttämällä jokapaikkaan sopivaa valttikorttia "Mutta kun on syytä epäillä"  :P

 

 

Paree on, että katsastus sujuu mahdollisimman nopeasti ilman epäilyksiä ja huomautuksia.

 

Omassa TA:ssa on ahdin muutoskatsastettu autoon ja sillä menin sellaisenaan katsastukseen vaikka tehoja oli ehkä juuri sillä hetkellä enemmän kuin mitä muutoskatsastuksen dynolapussa luki. Aika vaikeaa se on konttorilla katsurin persdynolla arvioida siinä testilenkillä onko autossa 300 vai 500 hevosvoimaa.

 

Olennaista mielestäni on, että auto on muuten kunnossa ja jos näkyviä muutoksia on tehty (mm. ahdin), niin ne ovat otteessa.

 

 

Niinhän sitä toivoisi, mutta suomessa katsastus on niin katsarista kiinni ja jos sikseen tulee niin lähes jokaisesta autosta löytyy sanomista jos sillä päällä ollaan. Antaisi harrastajien harrastaa kunhan auto on turvallinen eikä ruvettaisi poraamaan jostain hel*etin subframeconnectoreiden hitsauksessa käytettyjen kaasujen todistuksista.. Puuttuisivat mielummin johonkin amisten takasiipien kiinnityksiin jotka oikeast ovat kiinnitelty aivan miten sattuu tai mopoautojen ratsaamiseen..

 

Ja itse aiheeseen liittyen, onko kekään mittaillu miten hyvät renkaat esim 555 nitto tms. vaikuttaa 0-100 aikoihin?

  • 2 years later...
  • 1 year later...
Posted

videossa toinen lähtö. 25.5 Porissa paras aika oli 13.117s ja 170km/h

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...