Jump to content

400-454cid

rossi357

Recommended Posts

Kirjoitettu

onko 454 ls6 kone ulospäin samanlainen kuin 6,6litrainen 400satanen?

Kirjoitettu

400 on pikkulohko.396(402)on samannäköinen isolohko kuin 454.

Kirjoitettu

Pakko kysyy, et mitä suunnittelet - vaikka eipä se mulle kuulu... :)

Kirjoitettu

joo,mut kyl pontiacin 400 on kyl isolohko!ku on tossa vaan pälkähtänyt päähän että jos konttorilla huomataan kun on kiinni ls6/on aina ollut,mutta otteessa lukee 6,6,tulee kauheet verot jos meinaa laillistaa,menee prossat yli!

pontiac trans am-79/ls6.+500hv.

Kirjoitettu

Eikös se mee silleen, että noi Pontiacin koneet ei oo varsinaisia iso- tai pikkulohkoja... Ne on jotain... ne on vaan pontijakkeja. Chevyn 400 taitaa ollakki sit pikkulohko, niinku Pena jo sanokin...

Kirjoitettu

joo ainakin osassa noista pontiacin moottoreista on käytetty samaa lohkovalua, siitä on sitten eri akselilla ja porauksella tehty iso tai pieni voimanlähde.

Kirjoitettu

niin se vissii menee ett se vaan on yks ja sama lohko,täytyy vaan toivoo ettei osu kohalle joku joka on perillä noista asioista,mutta mistä se inssi voi sanoa,että mikä moottori siellä on,ei mistään,yleensä ne ei edes katso koko konetta,vaan toteaa vaan on se moottori ja leima lappuun!

Kirjoitettu

Pontiacilla ei ole iso- ja pikkulohkoja niin kuin chevyllä, vain yksi "koko".

Kirjoitettu

Nyt sulla on siis letukan ls6.Kyllä toi on ihan erinäköinen patti kuin pontiacin oma mylly(mun mielipide).Vesipumppu näyttää erilaiselta ja kannet on pakopuolelta ihan erinäköise,jne.

Jos katsastussetä on yhtään harrastaja niin varmasti narahtaa.

Eiks bensapumppuki ole eripuolella(letukassa apparinpuolella).Korjatkaa viisaammat,noi on hataria muistikuvia.

Kirjoitettu

jep,bensapumppu on apparinpuolella,kaveri kertoi,että yks inssi sanoi,että sille on ihan sama mikä kone siellä on ,kun ei niistä ota kukaan selvää mikä se loppujen lopuksi on,ei ne jää siitä kiisteleen mikä siellä majailee jos ei nyt ole mitään remmiä tai turboa joka ei ole otteessa.

Kirjoitettu

Kerro vähän tosta padasta,mitä pitää sisällään,mielenkiintoista kuulla muistakin bbc koneista.Millanen nokka ja millaset kannet?

Ootko dynottanut ton yli 500hv?Mikä loora sulla on jatkeena?

Kirjoitettu

siinä on 400 loota,sift kitillä turbiini 2500,titaani venttiilit,teräskampura,portatutkannet,10bolt lukkoperä,hooker comp pakosarjat 3tuumaa,ym....koneen on tehnyt rautakumpu loimaalta.on penkitetty 528hv!onko tietoo mistä saisi oikein matalan ilmanputsarin holleyn päälle,muuten ei mee pelti kiinni!

Kirjoitettu

Osta "corvettemallinen" putsarin pohja,laskee sitä putsaria reippaasti alas.Kivan kuulonen kone,rähisee varmaan mukavasti.

Kirjoitettu

siinä on 400 loota,sift kitillä turbiini 2500,titaani venttiilit,teräskampura,portatutkannet,10bolt lukkoperä,hooker comp pakosarjat 3tuumaa,ym....koneen on tehnyt rautakumpu loimaalta.on penkitetty 528hv!onko tietoo mistä saisi oikein matalan ilmanputsarin holleyn päälle,muuten ei mee pelti kiinni!

Toimivaa scooppia ja isompaa putsaria kehiin! Niin saa ja raikkaampaa ilmaa reippaasti... ;)

Kirjoitettu

siinä on 400 loota,sift kitillä turbiini 2500,titaani venttiilit,teräskampura,portatutkannet,10bolt lukkoperä,hooker comp pakosarjat 3tuumaa,ym....koneen on tehnyt rautakumpu loimaalta.on penkitetty 528hv!

Jo on meetwurstia ( entinen ravihevonen ) konepellin alla ! Kunnioitettavia lukuja !

Kirjoitettu

Jo on meetwurstia ( entinen ravihevonen ) konepellin alla ! Kunnioitettavia lukuja !

Kyllä... On koneja kiitettävästi... :D 8)

Kirjoitettu

Niin on kivasti. Kuulostaa lähestulkoon samalta kun mulla; 519,6 hv / 5500 rpm / Santalan Dynossa.

Mulla on itellä Cowl Induction scooppi ja sitä voin kyllä suositella jo senkin puolesta, että kone saa jatkuvasti viileetä ilmaa. Ja mahtuu kiinni, vaikka mullakin on vielä kaasarin alla tuumanen vesivaneri, ettei ala kiehua...

Kirjoitettu

Mukavaa,kun alkaa kaikki möröt mönkiin ulos luolistaan.Raider millanen perä tossa sun hirviössäs on?Pistä nyt muutakin kertomusta tosta autostasi.

Kirjoitettu

Perä on Fordin 9". Välitys 3,55:1 ja Detroit Locker. Tuon on rakentanut yksi ammattilainen Vantaalta ja laatikko on TH 400, jonka on laittanut yksi ammattilainen Helsingistä. Laatikossa Shift Kit ja TCI:n turbiini 2800 rpm stallilla.

Koneesta sen verran, että se on kans yhden ammattilaisen (en sano nimiä tässä, mainostakoot itse itseään) kasaama, täysin tasapainotettu ja rullakamoilla tehty. Ei siis varsin viritetty. Tuo tehonlisäys alkuperäiseen voi tulla jo pelkästään hyvällä kasaamisella - kuulemma. Niin ja pakko sanoa vielä kun kerran kysyit, että nuo ei ole pakoputkituntuma hevosia vaan penkitetty Santalalla.

Kori on alkuperäinen, suora ja hitsaamaton. Maaleiltaan näyttelykunnossa.

Rakentamiseen liittyviä yksityiskohtia en pysty sen tarkemmin valottamaan, auto on mulla toista vuotta omistuksessa ja entisen omistajan rakennuttama. Tosin oon ollut jutteissa näiden ammattilaisten kanssa ja kaikki myyjän puheet pitää paikkansa, eli taalat ja eurot on vaihtanu omistajaa tätä autoo tehdessä.

Seuraavaks olis tarkoitus tehdä jarrut, niissä kun on paljonkin sanomista. Tällä hetkellä ne vuotaa nesteet pihalle oikeesta etusatulasta, eikä sitä liitosta ole mahdollista saada pitämään. Liitoksessa ei ole banjopulttia ollenkaan, vaan letku on suoraan satulassa kiinni ja kierteet on menny. Siis ovat menneet jo silloin kun auto oli vielä entisellä omistajalla. Jotain Wilwoodilaisia olen suunnitellut, mutta täytyy nyt katsoo mitä tulee vastaan...

Pena, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan jarrujen suhteen. Vähintään täytyy tehdä: eteen satulat ja letkut.

Kirjoitettu

Mulla on orkkis jarrut,enkä noihin jarrukamoihin ole vielä perehtynyt,eikö esim. Pikku Kalle päivittänyt omansa,sieltä suunnalta varmaan löytyy kokemusta,samoin varmaan monessa kolmoskoppasessa on wilwoodin vehkeitä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...