Jump to content

Hyvä myllytys tms aine!??

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli millä aineella tätä 4genin cameleont pintaa uskaltas myllytää?

Ku pelottaa hieman et rupee kuplimaan tms noilla huoltisten aineilla :-\

On ameriikan aurinko vieny parhaan kiillon :'( :'(

Minkä merkkisiä aineita käytätte moonitukseen ?

Kertokee hieman ohjeita et ei tule susi ???

Kirjoitettu

Niin ja millaisia myllyjä/kulmahioma/kiillostus sun muita koneita?

Tarkoitus olis koettaa myllytystäm kans.

Kirjoitettu

Joo, ne tarvittavat välineet kiinostas kans.

Kirjoitettu

Kaveri käyttää Fareclaa (Muistaakseni G3:sta). Myllytyskoneena ihan "halpis" kiillotuskone (sellanen jossa kahvat sivuilla ja melko matalat kierrokset). Hyvää jälkeä on tullut. Myös ns. cleanereita (=hiova vaha) voi käyttää, mutta saa hinkata kauan. Kulmissa pitää varoa, ettei hio puhki.

Kirjoitettu

Ja ns. kaksikomponentti ( base coat + lakka ) ei sitten myllytetä ollenkaan, ei ainakaan hiovilla aineilla.... jos ei halua maalata pirssiään uudelleen...

Normaaleilla maaleilla pinnoitetun pirssin voi myllyttää.

PS. Enpä myllyttelisi kameleonttimaalejakaan... ellei sitten joku ole keksinyt niille omia myllytysaineita.

Kirjoitettu

No sit pitää tyytyä vaan noihin perus vahoihin :-\

No eipähän tarvi ruveta maalailee :)

Kirjoitettu

Semmonen 3m:n kiillotuslaikka misä on näppylöinyppylöi ja saman firman KIILLOTUSaine,ei hiomatahna,musta limsapullon kokonen purkki,misä o sinine korkki. Olen kiillotellu lakkamaalit,normi akryylit sun muut. Vähän kierroksii ja kosteaa (vettä),ettei tahna pala kiinni!

Kirjoitettu

Itse olen käyttänyt Autoglymin punaista vahaa ja sitten sen päälle kultainen kovavaha. vahat tosi helppo käyttöisiä antaa pitkän suojan. tuo kultainen kovavaha on ihan lirua ja muistuttaa covaria, sen levitetään sienellä sen jälkeen kun auto on vahattu ja annetaan kuivua 15-60min ja pyyhitään pois,ei tarvi erityistä hinkkaamista tai kiilloittamista. myllytyskoneena kyläkaupasta ostettu casal. on kuulemma sama tehdas joka tekee boschin. tosin tuo on pieni rälläkkä missä on alennusvaihde,kierroksia 600rpm-> . eikä haittais jos pyöris hiljempaa. vinyylille,kojelaudoille ja kumille aivan ehdoton autoglymin vinyylinhoitosuihke semmoinen kelta-oranssietiketti.

Kirjoitettu

Itse olen käyttänyt Autoglymin punaista vahaa ja sitten sen päälle kultainen kovavaha. vahat tosi helppo käyttöisiä antaa pitkän suojan. tuo kultainen kovavaha on ihan lirua ja muistuttaa covaria, sen levitetään sienellä sen jälkeen kun auto on vahattu ja annetaan kuivua 15-60min ja pyyhitään pois,ei tarvi erityistä hinkkaamista tai kiilloittamista. myllytyskoneena kyläkaupasta ostettu casal. on kuulemma sama tehdas joka tekee boschin. tosin tuo on pieni rälläkkä missä on alennusvaihde,kierroksia 600rpm-> . eikä haittais jos pyöris hiljempaa. vinyylille,kojelaudoille ja kumille aivan ehdoton autoglymin vinyylinhoitosuihke semmoinen kelta-oranssietiketti.

Pitääpä kokeilla omaankin niitä 8) Sattumalta tuli hommattua sellaiset ajoautoon :D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...