4gen Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Mikähän tuon ilmastoinnin kompuran merkki ja malli on? Tai löytyykö tuo merkintä kompurasta jostain kohtaa? Täytyis koittaa kysellä korjaussarjaa. Kompuran takaa lähtee putki jonka kiinnityksessä on kaksi erikoisempaa tiivistettä ja ne pitäis jostain löytää. Auto siis -94 Trans Am.
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Tarkoitat varmaankin niitä pyöreitä peltilevyjä joissa on kumitiiviste keskellä. Pitäis saada metrosta eikä ole kovin kalliita. Avoinna: MA - PE 07.30 - 17.30 espoo.varaosat@metroauto.fi Puh: 010615 2660 Ja kysyy muuten hermoja soittaa tuonne,joutuu jonottamaan aika paljon.
4gen Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Niitäpä juuri. Kiitos vinkistä, pirauttelenpa Metroon!
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Jos et Metrosta saa niitä niin mulla saattaa olla tiedossa tiivisteet.
Guest Redcat Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kuuluuko asiaan ettei ilmastoinnista tule jääkylmää ilmaa, vaan pikemminkin viileätä, kun ulkolämpötila on 30-astetta plussaa?
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Nyt kun mulla huollettiin AC niin pirun kylmää tulee.On muuten ainut auto jossa joutuu näilläkin helteillä nostamaan lämpöjä jotta ei palellu. Vuototesti,tyhjennys ja täyttö.Hommaan kuuluu kanavien puhdistus sienistöstä ym pölystä ja maksaa meillä 129€ jos aineena on se uudempi. Ainakin 93 uudemmat niissä käytetään ko ainetta.
Guest Redcat Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Meillä tsekattiin syyskuussa, huomasin vaan että näin kuumilla ilmoilla ei tule jääkylmää, vaan viileätä. Vai noinkohan systeemi olisi jo tyhjenemässä...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Ei se mun vanhakaan puhaltanut jääkylmää.Viileetä kylläkin.
Jäsen F Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Jos mun autossa puhaltimen pitää hiljaisella AC:n ilmaa voi sanoa viileäksi, Jos puhaltimeen panee kierroksia, ei kättä kyllä kauaa pidä ritilän edessä, sen verran kylmältä tuntuu. Auto on vuodelta -92 eikä sen ilmastoinnille ole tietääkseni tehty mitään, ei ainakaan yhdeksään vuoteen. Mahtaa olla melkoinen sienimetsä putkissa. Kaupungissa kun joutuu kääntelemään paljon, sekoittuu kylmä ilma sopivasti niin että joskus auto on tasaisen ja mukavan viileä. Muutkin varmaan huomannneet ilmiön. Takapenkin matkustajat ovat joskus valitelleet kylmyyttä !!!, kun ilmastointi on ollut vähänkin pitempään täysillä päällä. Ilmastointia pidän "norm" asennossa eli ilma tulee kojelaudan suuttimista, jotka on ylöspäin suunnattu. Kylmän ilman pitäisi sitten valua alaspäin ja viilentää matkustavaisia. Auton omistuksen ensimmäisenä kesänä tuli parit ilmastointiflunssat hommattua, kun piti tietysti päin naamaa puhalluttaa moista ylellisyyttä.
Mika Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Auton omistuksen ensimmäisenä kesänä tuli parit ilmastointiflunssat hommattua, kun piti tietysti päin naamaa puhalluttaa moista ylellisyyttä. Mulla oli kans sama juttu jokunen vuosi sitten Oppipa sen jälkeen säätämään oikeaan asentoon ilmastointia
Mika Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Tarkoitat varmaankin niitä pyöreitä peltilevyjä joissa on kumitiiviste keskellä. Pitäis saada metrosta eikä ole kovin kalliita. Avoinna: MA - PE 07.30 - 17.30 espoo.varaosat@metroauto.fi Puh: 010615 2660 Ja kysyy muuten hermoja soittaa tuonne,joutuu jonottamaan aika paljon. Ainakin Tampereen Metroon olen saanut ihan hyvin puhelimella kiinni ilman pitkää odotusaikaa
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Ainakin Tampereen Metroon olen saanut ihan hyvin puhelimella kiinni ilman pitkää odotusaikaa Kerran koittelin jotta kauanko siihen menee.Vastas vajaan 50min kuluttua. Tosin syy on puhelin vaihteissa ei yrityksessä. Ja kannattaa tehdä uusia soittoyrityksiä niin menee läpi.Jonottamaan ei kantsi jäädä. Espoon Metroon soitan yleensä kun ei tarvii selitellä mikä auto yms ,"kanta-asiakas".
4gen Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2005 Soitin Metroon ja pääsin muuten heti läpi. 2 kpl löytyi tiivisteitä hyllystä eli loppuviikosta vois olla ilmastointi kondiksessa. Hinta kyllä moiselle kikkulalle ruhtinaallinen 9 eur/kpl...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Ja minä en ole päässyt jonottamatta kuin pari kertaa.Ne tiivisteet ovat vissiin niin ainutlaatuiset jotta maksavat vähän.
hannux Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Nyt kun mulla huollettiin AC niin pirun kylmää tulee.On muuten ainut auto jossa joutuu näilläkin helteillä nostamaan lämpöjä jotta ei palellu. Vuototesti,tyhjennys ja täyttö.Hommaan kuuluu kanavien puhdistus sienistöstä ym pölystä ja maksaa meillä 129€ jos aineena on se uudempi. Ainakin 93 uudemmat niissä käytetään ko ainetta. Yks korjaamo kysyi että onko R134 vai R12. Kumpihan aine on -88 Camarossa ja paljonko sitä pitää olla? Sanoivat että 100€ tyhjennys ja täyttö perään ilman muita toimenpiteitä.
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Etulukkopellissä lukee kumpaa.Liittimet ei käy joten ei voi laittaa vääriä aineita.
Mika Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Onkos muuten kolmos genin kompura muuten mahdollista itse korjata...?
Arska Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Onkos muuten kolmos genin kompura muuten mahdollista itse korjata...? Mulla rupes laakerit huutamaan ja aattelin itte ne vaihtaa, remmipyörän puolelle olis pystyny mutta toiseen päähän en keksiny keinoa. Ostin sitte uuden.
Mika Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2005 Kysyin tehdaskunnostetun hintaa ja maksaa 250 €
JohnnyMichael Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Yks korjaamo kysyi että onko R134 vai R12. Kumpihan aine on -88 Camarossa ja paljonko sitä pitää olla? Sanoivat että 100€ tyhjennys ja täyttö perään ilman muita toimenpiteitä. Tietääkseni missään 3 gen pirssissä ei alkuperäisenä ole R134:sta vaan R12:a, eli nykyään kiellettyä freonia. Korjatkaa jos olen väärässä! R12:n korvaava aine on isceon49 (R413a) ja ainakin mun autossa on ilmastoinnin kompurassa päällä merkintä kylmäaineen laadusta (R-12)
4gen Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Kiitos avusta tähän asti, sain uudet tiivisteet metrosta. Mutta eipä auttanut, vuotaa edelleen. Meneekö se kiinnityspultti paineistettuun tilaan? Näyttäisi että vuotaa pultin kohdalta eikä pultissa ollut minkäännäköistä tiivistettä.
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Mielestäni ei mee.Ei ainakaan mulla tullut mitään "tiiviste" juttua pulttiin. Olisikohan jäänyt likaa tai olisikohan sit jokin vaurio tiivistepinnoissa. Tosin jos pultilla halkaistu kompura
Ilku Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Yks korjaamo kysyi että onko R134 vai R12. Kumpihan aine on -88 Camarossa ja paljonko sitä pitää olla? Sanoivat että 100€ tyhjennys ja täyttö perään ilman muita toimenpiteitä. Eihän tolla ole periaatteessa väliä, koska järjestelmä pitäisi aina tyhjätä ennenkuin laitetaan uutta ainetta sisään. Samalla se pitää imeä tyhjiö pumpulla ilmat pois, muuten ei tule hyvä. Tosin riippuu tiivisteistä järjestelmässä, eli R12 pysyy paremmin sisällä alkuperäisissä O-renkaissa. R12 (tätä ei vaan enää saa, ellei joku ole ottanut sitä talteen esim. kylmäkoneista) on vain se parempi ja alkuperäinen aine ja toi R134 korvaa tämän aineen (ei niin hyvää ainetta-->mikäs asia nyt tässä maailmassa on sitten parantunut viime aikoina). Jos olis mahdollista, niin laittaisin vielä vanhat aineet, koska on parempaa, eli pysyy paremmin sisällä ja tuottaa kylmempää. Ei haisekaan niin pahalle. =) Mulle laitettiin just viime viikolla R134:nen ja kylmää tulee, niin että kurkun saa kipeeksi.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään