Jump to content

Haltech E6GMX&Halwin_v1.2

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kertokaas kokemuksia miten teillä on toiminu se ohjelma ja miten säätö on onnistunut?

On meinaan temppuillut aivan uskomattomasti ainakin mulla toi vehe!

Tänäänkin ihan normaalisti ajoin tankkaamaan ja kun olin lähdössä mittarilta kone ei lähde käyntiin >:( pyörii, välillä pistää "vastaa", eli tehostartistakin loppuu vääntö ja startin pyöritys loppuu kun seinään..

Nolona pyysin muutamaa tyyppiä pukkaamaan auton parkkiin. Katoin lampulla (on ollu tarve varatutua hyvin ongelmiin) että tulee kipinää ja bensaakin ainakin hajusta päätellen.

Halwinissä kaikki näyttää OK:lta, koitan ladata vanhempaa säätökarttaa. Ei vaikutusta. Koitan muuttaa Ign anglea, ei vaikutusta. Käytän välillä virtoja pois avaimesta, suljen ja avaan uudestaan Halwinin, ja lataan oikeat (ennen toimineet asetukset). Ei vaikutusta.

Bensan hajusta päättelen että tulpat on varmaan kastunu. Polkasen läpät auki ja starttaan noin 10s - ->lopulta kone käy 2 tai 3 pytyllä ja puskee nokea kuin vanha diisseli ja vaivoin saan siirrettyä auton avuliaan huoltoaseman omistajan talliin yöksi turvaan.

Sammutan auton. Avaan halwinin ja katson vielä asetuksia, bensakartat on ihan mitä sattuu, eli jotku haltekin peruskartat jolla kone menee aivan vitun rikkaalle. Lataan taas kerran oikeat kartat ja koitan vielä viimesen kerran -> kone käynistyy ja toimii niinkun ennenkin! Saatana mitä temppuilua! En suosittele em. tekelettä kenellekkään >:( >:(

Lambda meni paskaksi hieman rikkaista seoksista.

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Ilku

12

• Jake

11

• GTATL

6

• kutvonen

3

Kirjoitettu

lambdan asetukset on mulla ainakin v..tuileet. lambda lisäsi ruiskutus aikaa vaikka oli ruksattu pois päältä. tämä ongelma aiheutti tulppien vaihdon.FMI.ltä kertoivat bokseissa olleen joku vastus ongelma just lambdan singnaalin sisääntulossa(e6gm,e6gmx).lambdan jännitteeksi mulla ohjelma näyttää seoksen ollessa kohdallaan n.190mv. bensa kartat/muut asetukset eivät ainakaan mulla ole muuttuneet itsekseen. onhan sulla varmasti resistori tulpat ja toivottavasti et käytä NKG shit tulppia. NKG ja ilman resistoria olevat tulpat ovat häirinneet moottoriohjaus yksikköä niin paljon että se on mennyt tilttiin (skinnars). halwix.ltä on tullut uusiversio nettiin 1.23 koita sillä.

Kirjoitettu

ac:n vakiotulpat on paikallaan. Enkä oo käyttänu closed looppia, jollon lambdan arvot ei pitäs vaikuttaa ohajukseen mitenkään. Pitääpä kokeilla tuota uusinta versiota..Joko toi mun boksi on viallinen tai sitten se vittuilee vaan mulla, mutta toista kertaa en haltekkia osta.

Toinen asia mikä ei toimi on tiedonkeruu, tallentaminen onnistuu mutta halwinni ei osaa lukea tallentamaansa tiedostoa :o Exelillä onnistuu avata mutta "numeromattoa" on aika mahdoton tulkita käytännössä. En tiiä onko vika windowsin vai halvinin.

Kirjoitettu

Laitas se numeromatto mulle, teksti- tai exceltiedostona. Voisin pälyillä....

Kirjoitettu

Sen mitä oon koittanu haltekkia autos ja tallentanu dataa niin hoksasin et läppäri ei avaa mutta kun siirtää kotikoneelle niin data näkyy hienosti, mistä lie johtuukaan.

Kirjoitettu

Sen mitä oon koittanu haltekkia autos ja tallentanu dataa niin hoksasin et läppäri ei avaa mutta kun siirtää kotikoneelle niin data näkyy hienosti, mistä lie johtuukaan.

Woisko vaikuttaa se että mikä wintoussi-versio sulla on tms??

Kirjoitettu

läppärissä mulla kans ei toimi, en oo kotikoneella kattonu. Sitä tietoo kun tarvis käytännössä heti esim dynossa. mulla on 95 windows. Haltekkihan toimii sillä täydellisesti väittää Haltech..

Kirjoitettu

Laitas se numeromatto mulle, teksti- tai exceltiedostona. Voisin pälyillä....

jos keksit miten sen sais exelillä nopeesti selkeempään muotoon ni sekin olis jo paljon! laitampa illanpäälle sulle näytiksi yhden tietoston.

Kirjoitettu

Joskus on vetässy oma tilttiin kun oon vaihdellu mappeja eestaas --> starttasin ei edes luvannu -->seuraavana aamulla starttasin niin hörähti käyntiin samoilla mapeilla?!

Aivan kuin sen pitäis välillä saada miettiä. Nyt on kyllä pelannu ecu ihan moitteettomasti.. ei oo autokaan sammahtanu pitkään aikaan.

Pitää koputtaa puuta :)

Kirjoitettu

jos keksit miten sen sais exelillä nopeesti selkeempään muotoon ni sekin olis jo paljon! laitampa illanpäälle sulle näytiksi yhden tietoston.

Passaapi. Toivottavasti pääsen tällä läppäri-bluetooth-känny-gprs kavalkaadilla firman sähköpostiin..... muutoin menee loppuviikolle.

Kirjoitettu

sain datalogin toimimaan. windowsista piti muuttaa control panelista asetuksia siten että windows ei merkkaa ,:lla(pilkulla) vaan .:llä (pisteellä) desimaaleja.

Lisää omituisuuksia: Nyt esiintyy 1500:ssa nykimistä. Ei jatkuvaa, sillon tällön nykäsee. Samaa vikaa oli jo viimesyksynä kun tarkemmin muistelen. Samalla kun nykäsee, vilahtaa haltekin ohjaama vaihtovalo!

toi ign angle vaikuttaa suuresti koneen toimintaan. Vika&ongelmat on varmasti jossain sytkäpulssin vaiheistuksessa, eli pyörijä ei oo oikessa kohassa nastaan nähden tms.

Kirjoitettu

uhrasin entisen jakajan kannen ja tein siihen reijän 1.sylinterin nastan kohdalle. Katoin lampulla kun kone käy ja kyllä se pyörijä on just kohillaan kun lamppu välähtää. kierroksia annettassa siirtyi hiukan 2:n nastaa kohti.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

joo... olen kans ihmetellyt tota Haltechin toimintaa. Viikonloppuna mulle kävi ihan samalla lailla, eli auto ei meinannut käynnistyä lainkaan ja sit kun sain kans polkasemalla poljinta auton juuri ja juuri käyntiin, niin kävi muutamalla pytyllä, täräji ja savutti ankarasti.

Sit käynnistin läppärin uusiksi, latasin eri kartan ja taas toimii. Haltech ottaa jostain kyllä häiriötä, en tiedä sit mistä. Ja sen olen huomannut, että ongelmat tulee, kun läppäri on ajossa käynnissä eli kytkettynä. Mulla on kans win95:nen.

Muuten on toiminut kohtuudella, paitsi että säätäminen on jäänyt. Latasin ja asensin netistä uusimman Halwinin eli ver. 1.23. Ei vaikutusta "kaatuiluun". Pitäisi vaihtaa Win98 tilalle.

Samoin en pääse säätämään turbiinilukon asetuksia, vaan ohjelma jää heti jumiin. Eli nyt on ajeltu sit ilman turbiinilukkoa koko kesä. Aluksi se toimi, mutta ei enää, kun päivitin uuden Halwinin (vaikka tein puhtaan asennuksen). >:(

• 1 month later...
Kirjoitettu

vanhempaa haltekkia uskalsi ajon aikana säätää, tämä uus kaatuu lähes varmasti jos pitempään säätelee. Yleensä se auttaa kun käyttää avaimesta virrat pois, ton yhden kerran mulla on seonnu niin pahasti että sekään ei auttanu.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

ei täs uskalla kohta haltech:ia ostaakkaa,ku oli jo suunniteltu,et hommaisi semmoisen keväällä... :o

Kirjoitettu

jos joillakin on ongelmia niin älä siitä välitä.ne ongelmat vaan on täällä esillä niistä satoista(tuhansista) toimivista ei kuulu mitään kyllä haltech ihan hyvä värkki on.toiset vaan heti syyttää poksia jos jokin muu mättää,pitää muistaa että poksi ei ole oikotie onneen jos ei ymmärrä mitä pitää tehdä.

Kirjoitettu

mulla toi mx on toiminut hyvin ,eikä boksi ole tiltannut. suosittelen viemään auton haltekin valtuuttamaan dynopajaan ja antaa niiden säätää boksi. tuntuun noi ohjelmiston tilttailut johtuvan lähinnä käyttäjästä. dynossa kaveri sääti autoa n.5h ilman ongelmia.

Kirjoitettu

pitää muistaa että poksi ei ole oikotie onneen jos ei ymmärrä mitä pitää tehdä.

Ja mistähän herrat on päätelly että tilttailut johtuu käyttäjästä, vaikka ette tiiä paskaakaan siitä mitä tässä tapauksessa mä oon tehny aiheuttaakseni tilttailut. Em. ongelmat johtuu luultavasti tuotteen ohjausohjelman ohjelmointivioista ja windowsin yleisistä tilttaustaipumuksista (win 95). Sillä vanhalla haltekilla ei mullakaan ollu mitään ongelmia.

Tässä viestiketjussa on tosiaan kerrottuna vaan yhden vittuuntuneen käyttäjän yrityksistä saada em. värkki ja auto toimimaan yhteen.

Silti kohtuu hintanen ja helppo kytkeä autoonsa. Siinä vasta on vaan 5% työstä jonka joutuu tekee että auto on säädöissä. Toinen vaihtoehto on maksaa päivän palkka dynopajalle säätämisestä.

Kirjoitettu

Ja mistähän herrat on päätelly että tilttailut johtuu käyttäjästä, vaikka ette tiiä paskaakaan siitä mitä tässä tapauksessa mä oon tehny aiheuttaakseni tilttailut. Em. ongelmat johtuu luultavasti tuotteen ohjausohjelman ohjelmointivioista ja windowsin yleisistä tilttaustaipumuksista (win 95). Sillä vanhalla haltekilla ei mullakaan ollu mitään ongelmia.

Tässä viestiketjussa on tosiaan kerrottuna vaan yhden vittuuntuneen käyttäjän yrityksistä saada em. värkki ja auto toimimaan yhteen.

Silti kohtuu hintanen ja helppo kytkeä autoonsa. Siinä vasta on vaan 5% työstä jonka joutuu tekee että auto on säädöissä. Toinen vaihtoehto on maksaa päivän palkka dynopajalle säätämisestä.

win 95 on windowsin harjoittelu versio kraafisesta moni ajo käyttiksestä.tuskin tuota haltech gmx on eres suunniteltu toimimaan tuolla viime vuosi tuhannen käyttiksellä vaan ajanmukaisemmalla versiolla sen takia siihen on tullut noita päivityksisä

Kirjoitettu

mun käsittääkseni se käyttäjä on valinnut win95 ohjelmakseen, eli ongelmat johtuvat käyttäjästä ei ohjelmasta ;).(lueppa ohjelmisto vaatimukset opuksesta) veikkaampa että dynopaja säätää auton selvästi halvemmalla, vaikkei itse säädettynä tulekkaan palkkakuluja. polttoainetta kuluu niin helvetisti ja tulpat menee paskaksi. haltech on hyvä valinta, suosittelen.

Kirjoitettu

Haltech e6gmx:n mukana tulleessa asaennuslevyssä:

"For Windows 95, 98, 2000,xp" Ja haltekin ilmottamat minimivaatimukset ylittuvät myös kannettavan osalta.

Tuskin tuo nyt mun vika on jos satun käyttämään win95:sta että mokoma paska ei edes toimi. Se on keskeneränen ohjelmisto joka tilttaa liian usein. Tämä on jonku saatanan koodinvääntäjän vika sillon.

Kirjoitettu

Tuleeko tuo uudempi Haltech läppäriin kiinni USB-kaapelilla? Jos tulee, niin sitten kannattaa kyllä vaihtaa Win95 vähintään 98:iin. 95 kun ei oikein tuota USB:ta hanskaa kunnolla..

Kirjoitettu

E6GMX tulee sarjaporttiin kiinni.. niiden usb->sarjaportti muuntimien kanssa on vissiinkin sitten ollut ongelmia. Mut mut.. noihin käyttis ongelmiin palatakseni täytyy sanoa että vakaasti on toiminut meikäläisen winxp:ssä huomioimatta niitä sekoiluja joita oon ite aiheuttanu ;)

FMi:ltä porista tilasin omani ja ensimmäinen jonka tilasin oli rikki.. takuuseen meni niin kivuttomasti että oikeen ihmettelin. Hieno vermes on tähän asti ollut ja toiminut kuin unelma vaikken edes ole asiantuntevalla käynyt kunnolla säädättämässä.. Ensivuonna sitten olisi tarkoitus kunhan saan palikat ruuvattua kiinni :)

Kirjoitettu

Haltech e6gmx:n mukana tulleessa asaennuslevyssä:

"For Windows 95, 98, 2000,xp" Ja haltekin ilmottamat minimivaatimukset ylittuvät myös kannettavan osalta.

Tuskin tuo nyt mun vika on jos satun käyttämään win95:sta että mokoma paska ei edes toimi. Se on keskeneränen ohjelmisto joka tilttaa liian usein. Tämä on jonku saatanan koodinvääntäjän vika sillon.

mulla lukee windows 95 release 2. siinä olet täysin oikeassa että ohjelman pitäisi toimia jos niin ilmoitetaan. 95.n on vaan niin helvetin vanha käyttis(paska), että ihme kun se yleensä toimiin halwnin kanssa. ongelmat näyttävän liittyvän ainoastaan käyttikseen eikä haltekin ohjelmistoon, tästä on lähinnä kaiketi kysymys. aina pitää ottaa huomioon kun microsoftin rupi ohjelmia käytetään, että ne on keskeneräisiä ja huonosti toimivia. oma käyttikseni on 98se ja se ainakin toimii halwinin kanssa.

Kirjoitettu

eikä siinä mitään jos ongelmia on niin niistä voi kertoa täälläkin mutta jos se ongelman ydin löytyy niin olisi vähintäänkin kohtuullista että se tuoraan myös julki.niin että koko laite ei saisi turhan takia paskan mainetta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...