Kolmio Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2012 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2012 Olen vakaasti päättänyt uusia tänä keväänä/kesänä Pontiaciin äänentoistolaitteiston ainakin ämyrien puolesta. Erityisesti alkuperäiset, kojelaudassa olevat värkit ovat kovasti vaisut. Vähän sanomista on myös B-pilareissa olevissa kaiuttimissa, vaikka uudempaa perua ovatkin. Ennen mutu-perusteisia purku- eli kaiken pilaamishommia haluaisin kysyä tietävämmiltä neuvoja, mitä mahdollisia sudenkuoppia näiden etukaiuttimien vaihdossa pitäisi älytä ottaa huomioon? Etten vahingossa mene rikkomaan mitään. Se kuitenkin on mitä ilmeisimmin ihan kiertelemätön fakta, että kovaäänisiin pääsee käsiksi vain kojelaudan irrottamalla - ja siinä on jokunen muukin apparaatti kiinni kuin kaiuttimet. Koskaan en ole dashboardia irti ottanut, joten kiinnostaa sekin, että miten isotöinen/aikaavievä homma on päästä edes niin pitkälle, että kaiuttimiin pääsee käsiksi? Eli kannattaako edes alkaa itse kokeilemaan vaan antaa jonkun ammattilaisemman hoitaa homma?
tppk Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2012 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2012 pelkkä kojelaudan kannen irroitus riittää
Hurja Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 kojelaudan päällinen on takareunastaan kiinni alapuolelta ja etureunasta kiinni sinne tuulilasille tulevasta tuuletus rööristä. Kussakin paikassa on ihan ristipää ruuvit jotka avaamalla osa irtoaa. B-pilarin ämyrit saa näkyville kun irrottaa kaiuttimen edessä olevan verhoilukankaan yläreunasta sen vaateripustinkoukun. Sen jälkeen verhoilu lähtee ylöspäin nostamalla.. tai näin se vanha muisteloo
Kolmio Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Kiitti tarkennuksista! Olisin varmaan lopulta irrottanut auton pyörätkin etukajarien esiin saamiseksi. Helpottava tieto, että koko tiskiä ei tarvitse irrotella vaan kansi riittää. Pitääkin perehtyä aiheeseen tarkemmin ja samassa yhteydessä myös kuusailla möläelementtejä, että millaiset sinne sisään pitäisi laitella. B-pilarin kaiuttimet jo kaivelinkin aiemmin esiin, ne olivat harvinaisen helposti tarjolla sen verhoilupalan eli yhden ruuvin takana.
Purtzi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 87 camaron etukaiuttimien vaihdosta: Etukaiuttimilla sitten ei ole hirveästi tilaa pystysuunnassa. Eli uudet kaiuttimet ovat väkisinkin korkeammat kuin vanhat, itse vaihdoin juuri eteen ja ostin 4x6 vaikka vanhat ovat muistakseni 5x7, oikea puoli muistaaseni meni ihan suhteellisen hyvin alkuperäisen tukiraudan kanssa, mutta kuskin puolelta en saanut kehikon kanssa asennettua ja jouduin ottamaan kojelaudan kehikosta mihin mittaristo tulee niin palan pois jotta kaiutin mahtui kojelaudan kannen alle. eli ei mikään herkkuhomma
Möykkä Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Semmoset 2-tiet, missä keskiäänten kartio ja diskantti on vierekkäin, saattas sopii melko kivuttomasti. Niissä pystyt päättämään kuinka päin asennat, keskiäänet vai diskantti ulos- vai sisäänpäin. Itellä oli jotkut Phase Linearin tuotteet joskus, istu nätisti paikoilleen ilman lämppärin tötsien muokkausta. Polkilla, Infinityllä, Boston Acousticsilla ainakin löytyy sopivan näkösii malleja, pitäs itekin tehä päätöksiä mitkä hommais. Phase Lineareista toisen keskiäänen kartion läpi oli näköjään menny tupakin tulipää Jos huvittais, vois vaan arvailla mitä kautta oli sinne päässy
IrocRocks Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2012 Noita itse tuumailin et ei ois ainakaan kovin korkeet. http://www.autostudio.fi/alpine-4x6-2-tiekaiutin.html Muistelisin et joku joskus kerto et alkuperäset ämyrit ois 42mm korkeet...? Korjatkaa jos oon vääräs.
Kolmio Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2012 Näillä eväillä pääsen kyllä varmasti tosi pitkälle. Otanpa asiaksi ottaa kojelaudan kaiuttimet eka esille ja vasta niihin tutustumisen jälkeen alan kartoittaa korvaavien ämyrien tarjontaa. Eiköhän paikoilleen sopivia löydy, etenkin, kun en ole kultakorva eikä laitteiden tarvitse olla todella korkeatasoista ja monia satoja ekuja maksavaa hifiä. Jätän tosin myös ne halvimmat hankkimatta... Mitä nyt jotain kaiuttimia olen kurkkaillut niin alle sataseen saa taatusti asiallisen parin eteen ja samaan hintaan B-pilariinkin.
Chonder Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2012 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2012 Itse laitoin nämä JBL:n kajarit, kuskin puolelle piti laittaa muutama prikka kun magneetti otti kiinni johonkin. kojelaudan päällinen meni silti hyvin paikalleen. http://www.autostudio.fi/autohifi/autokaiuttimet/4x6-paakaiuttimet/jbl-4x6-kaiutin-2-ohmia.html Camarossa ei ollut alkuperäisiä kaiuttimia ollenkaan tuulilasin alla, kun oli varmaan uutena otettu eri soitin optio. Bose? etukajarit oli jalkatilassa laatikossa
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään