Jump to content

-98 TA ja egr vika PO405


Recommended Posts

Posted

Tollasen vikakoodin testeri pukkasi, kuitattiin pois ja käyntiin. Kymmenen sekkaa ja SES valo paloi taas. Low voltagesta tuo moitti. Voikos tällasen korjata/puhdistaa eli onko sama vika kuin nykydieseleissä että egr karstoittunut tukkoon?

Oisko vinkkiä miten ehjätään.

 

Tai jos tuon voi poistaa ilman huolia, sekin ois tietty vaihtoehto. Oliko niin, että tuon olemassa olo tuki jollain tavoin nakutusherkkyyttä ja polttoainetaloutta yhdessä ilmapumpun kanssa?

 

Scanneri löytyy, mutta tunercattia tai vastaavaa efiliveä ei löydy lähitienoolta...

 

 

Posted

Tollasen vikakoodin testeri pukkasi, kuitattiin pois ja käyntiin. Kymmenen sekkaa ja SES valo paloi taas. Low voltagesta tuo moitti. Voikos tällasen korjata/puhdistaa eli onko sama vika kuin nykydieseleissä että egr karstoittunut tukkoon?

Oisko vinkkiä miten ehjätään.

 

Tai jos tuon voi poistaa ilman huolia, sekin ois tietty vaihtoehto. Oliko niin, että tuon olemassa olo tuki jollain tavoin nakutusherkkyyttä ja polttoainetaloutta yhdessä ilmapumpun kanssa?

 

Scanneri löytyy, mutta tunercattia tai vastaavaa efiliveä ei löydy lähitienoolta...

Pikasesti vilkasin korjaamo manuaalia , ehkä kannattais ensin kattoa onko kara jumissa ja putsata. Sitten vois mitata yleismittarilla onko magneettikela ehjä.

Posted

-95 vettessä kävi niin että kun poisti EGR:n ja jätti sähköisen osan paikalleen mutta ei muuttanut ECUa niin tuli vikavalo koska MAP tunnisti EGR:n toimimattomuuden. Myöhemmin muutos tehtiin tietsikkaan.

Posted

Pikasesti vilkasin korjaamo manuaalia , ehkä kannattais ensin kattoa onko kara jumissa ja putsata. Sitten vois mitata yleismittarilla onko magneettikela ehjä.

 

Eilen illalla käytin egr:n irti, kara liikkui oikein jouhevasti. Yritin puhistella mutta ei ollut oikeen putsattavaa...

Sanoisko manuaali mistä pinneistä mitataan ja mitä arvoja pitäis oleman, niitä pinnejähän tais olla viisi tai kuusi...

Posted

Eilen illalla käytin egr:n irti, kara liikkui oikein jouhevasti. Yritin puhistella mutta ei ollut oikeen putsattavaa...

Sanoisko manuaali mistä pinneistä mitataan ja mitä arvoja pitäis oleman, niitä pinnejähän tais olla viisi tai kuusi...

 

A ja E napojen välillä on magneettikela. D napaan tulee 5 V PCM:stä, C navasta lähtee feedback signal jännite takaisin PCM:lle joka pitää olla yli 0,14 V (käydessä), B napa on maa ja menee PCM:lle. Manuaalistahan löytyy kaikki mitä voi kuvitella. Pistokkeiden navat on numeroitu tai kirjaimilla, johtojen värit on merkattu, jopa komponenttien sijainti kerrotaan kuvan kera. Sitten vian haku neuvotaan kohta kohdalta. Sitten kun aletaan oikein tosissaan mittaamaan niin manuaali pitää olla siinä auton vieressä, liian vaikeaa kertoa tässä kaikkea, eli jompi kumpi joutuu taas kyläilemään !

Posted

Vaihdoin egr venttiilin, käytetyn tietenkin... Aiempi koodi ei enää vaivaa, sehän syttikin aina kymmenensekan päästä uudelleen kun vian kuittas.

 

Nyt tuli koodi P1404 EGR closed position performance. Tämä koodi ei tule ajossa, tyjää kun käy ajon jälkeen niin sillonpa se ses valo syttyy.

Auttaiskohan tuota puhdistella vaikka ei kyllä pistänyt silmään että ois kovin karstainen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...