Jump to content

BMW vanteiden sopivuus 4geniin

Recommended Posts

Kirjoitettu

Bemarin pulttijako on hitusen eri, kuin Pontiac Firebirdin, uskaltaako semmoset laittaa? Onko jollakin kokemusta / tietoa asiasta???? Oikeaa tietoa kaivataan..... Kiitos etukäteen. Bemarin vanteita kun on paremmin kaupan, joten, jos sulla on Pontiacin alut, nii olisin niistä kiinnostunut. talvirenkaille niitä ajattelin.... Itse ajattelin tosta Bemarin vanteen pulttijaosta sitä, että voi vääntää pultteja tai täristää..........  Auttakee....    ::)

Etin talvivanteita, eli ainoastaan aluvanteet käy.

Kirjoitettu

Oma kohtaista kokemusta ei ole, mutta kyllä oon sen verran monta kommenttia ja juttua kuullut että kyllä käyvät, kunhan ET on kohillaan  m/

PS. mulla olis 4gen Camaron orkkiskromit jos kiinnostaa..  ;)

Kirjoitettu

mulla on TSW:n vanteet ja sama jako kuin bemarissa, keskireikä bemussa on isompi

ja keskitysrenkaalla menee kohdilleen,

Kirjoitettu

Mulla oli 93 camussa MAK:n vanteet ja ne oli BMW jaolla ei ollut mitään ongelmia :)

Kirjoitettu

Jättäisin ne bimmerin vanteet toisille, kyllähän ne hyvällä tuurilla pysyy alla.... mutta pultteihin tulee leikkausvoimia ja vanne ei asetu keskelle, kun keskireikä ei keskitä. Laita vaikka kaks euronen purkkiin joka kerta, kun otat oluen, niin sulla on vuoden päästä rahat oikeisiin vanteisiin

Kirjoitettu

Jättäisin ne bimmerin vanteet toisille, kyllähän ne hyvällä tuurilla pysyy alla.... mutta pultteihin tulee leikkausvoimia ja vanne ei asetu keskelle, kun keskireikä ei keskitä. Laita vaikka kaks euronen purkkiin joka kerta, kun otat oluen, niin sulla on vuoden päästä rahat oikeisiin vanteisiin

jos on keskitysrengas niin nou problem, m/ m/

Kirjoitettu

Ensviikolla olis rahat kasassa  ;)

Kirjoitettu

Eivät tosin ole bimmerin vanteet mutta esim American Racing torq thrustit eivät keskitä keskireiällä kaverin 3.gen Trans amissa, ihan kartiomuttereiden varassa ovat pysyneet jo useamman vuoden eikä täristä.

Kirjoitettu

Eivät tosin ole bimmerin vanteet mutta esim American Racing torq thrustit eivät keskitä keskireiällä kaverin 3.gen Trans amissa, ihan kartiomuttereiden varassa ovat pysyneet jo useamman vuoden eikä täristä.

Noi on siis oikealla jaolla? Ei läheskään kaikki vanteet keskita keskireiällä, ne leikkausvoimat pultteihin tuleekin väärästä jaosta.
Kirjoitettu

joo ovat gmn omalla jaolla. oli vaan yllätys kun hokattiin ettei keskitä.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Noi on siis oikealla jaolla? Ei läheskään kaikki vanteet keskita keskireiällä, ne leikkausvoimat pultteihin tuleekin väärästä jaosta.

Ihan uteliaisuuttani kysyn että missä uudemmassa autokalustossa on vanteita jotka eivät keskitä vanteen keskireiällä alunperin?

Kirjoitettu

Ihan uteliaisuuttani kysyn että missä uudemmassa autokalustossa on vanteita jotka eivät keskitä vanteen keskireiällä alunperin?

en varmaan ymmärtäny kysymystä, mutta

mulla on -96 comerossa TSW:n kiekot ja BMW:n keskireiällä,

kyllä keskitysrengas hoiti homman,  :W :W

Kirjoitettu

mä en oo vielä nähäny ameriikkalaista autoo jossa napa keskittäs, en uutta enkä vanahaa

Kirjoitettu

en varmaan ymmärtäny kysymystä, mutta

mulla on -96 comerossa TSW:n kiekot ja BMW:n keskireiällä,

kyllä keskitysrengas hoiti homman,  :W :W

Sama mulla GTO.ssa, tarina havis heti kun laitto noi sovitus holkit m/ jako on muuten ihan oikee mut kun ei keskita alkaa tarisee ;)

Kirjoitettu

mä en oo vielä nähäny ameriikkalaista autoo jossa napa keskittäs, en uutta enkä vanahaa

GTO.ssa keskittaa ;)

Kirjoitettu

Jos näin olisi, miksi sitten niitä soviterenkaita käytettäisiin?

Kirjoitettu

Hyvä kysymys,? mielenterveydellisistä seikoista johtuen ..ehkä

euroautojuttuja noi soviterenkaat

Kirjoitettu

3 ja 4 genin takanapa,tiukka ku perkele

Kirjoitettu

Hyvä kysymys,? mielenterveydellisistä seikoista johtuen ..ehkä

euroautojuttuja noi soviterenkaat

Joo tosiaan amerikkalais autojen valmistajien mielenterveys ongelmista vanteet tosiaan keskitetaan mutskuilla/pulteilla, tasta syysta mutskut/pultit taytyy kiristaa momenttiin niin etta rengas on irti maasta ettei vanne mene pois keskelta :o C6 vetethan taristaa jo uudesta asti ja vapinasta paasee eroon vain asentamalla keskitys rinkulat hubiin *clap* vapina ei jenkeissa autoissa tunnu kateen kun ohjaustuntuma on jo uudesta todella huono ;D

Kirjoitettu

3 ja 4 genin takanapa,tiukka ku prkl

Kuitenkin gm ilmoittaa etta ne on lug centric ::)

Kirjoitettu

3 ja 4 genin takanapa,tiukka ku prkl

Ei ainakaan mun autoissa ole ollut, mutskut auki niin pyörä putoo maahan.

Ranshitissä on tiukka, vanne ei lähde pois muuten kuin ilman mutskuja edestakaisin ajamalla.

Kirjoitettu

kun reikä on bemarissa isompi,

Kirjoitettu

kun reikä on bemarissa isompi,

Tiedän kyllä BMW:n keskireiän koon ja GM:n vastaavan, koska juuri asensin GM:n alla oleviin vanteisiin soviterenkaat.

Koeajo on vielä suorittamatta rikkinäisen jarrupääsylinterin takia, mutta mulla on vahva usko että nyt loppui tärinät.

Kirjoitettu

Ei ainakaan mun autoissa ole ollut, mutskut auki niin pyörä putoo maahan.

Ranshitissä on tiukka, vanne ei lähde pois muuten kuin ilman mutskuja edestakaisin ajamalla.

jaa,no mulla saattaa olla enempi ruostetta navassa ::)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...