Guest Knight Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Mitenkäs tuon moottorin nyt saisi pinta puolisesti nopeasti huuhtaistua turvallisesti?? Rupee oleen sen verran pölyä ja pasteijaa joka puolella että itse huuhtaisen sen tallissa nopeasti paine pesurilla. Tähän asti vain kostealla rätillä vedellyt pahimpia kohtia. Tarviskos mun vältellä nyt jotain paikkaa vai voiko nopeasti roiskasta joka puolelta?? Käynnistänkö ruiskauksen jälkeen vai annanko olla yön yli ja menen vasta aamulla starttaileen? Varmaankin akun johdot kannattais ottaa pois siksi aikaa vai? Ei haluais ruiskutella ja sitten todeta että katos perkele, ei mylly käynnisty enään.
Shadowcast Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Mulla oli edellinen omistaja pessyt moottorin ennenkuin auto vaihtoi omistajaa. Lampun umpiot oli puolillaan vettä. Ne meni varmaan piloille, meinaan ne on aika himmeät.
Nupa Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Kerran oon käyttäny tossa vieressä mis o rekkojen pesupaikka tmv. Ukko katteli aikansa, kysäs missäs tos on tulpat? ja sit pesuainetta pikkasen ja painepesurilla perään. Sitte se kuulemma kuivuu nopeammin ku heti vaan käyttää
Guest iroc Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 Pikkaisen järkeä mukaan, ja menox. ÄLÄ ruiskauta liuotinta laturiin, starttiin,ilmastoinnin kompuraan tai mihinkään missä on liikkuvia osia. Laakerit kun ei tykkää rasvanpoistosta Rintapellin rele-patteristoon ei myöskään kannata painepesurilla liikoja ruiskaista, ne kun ei tykkää kosteudesta. Muuten ei pahemmin ole vaaraa, kunhan käyttää järkeä, eikä lotraa sen liuotinaineen ja veden kanssa älyttömästi. Ja kone vaan käyntiin, het kun siltä tuntuu. Kuivuu nopeammin, niinkuin Nupa taisi jo mainita
jouni.r Posted July 26, 2005 Posted July 26, 2005 mä suihkutin raakaa tehopesu ainetta pitkin kone huonetta ,ja painepesurilla perää, ei ainakaa temppuillu,,,
RaiRai Posted July 25, 2015 Posted July 25, 2015 Kokeilenpa jatkaa tätä 10 v. vanhaa ketjua... LT1 on tullut jo pestyä jollain "tehopesuaineella" ja painepesurilla mutta sellainen pieni likainen kuona tuntuu jäävän esim. imusarjan ja laturin pintaan. Tiskiharjaakin näytin. Tuosta vois tulla siistin näköinen kun vaikka imusarjan sais hinkattua puhtaaksi. Lähinnä se että mikä litku ois parasta tähän? WD40, Pineline tehopesu, tärpätti, bensa..?
mikke Posted July 25, 2015 Posted July 25, 2015 olisko se likanen kuona alumiini oksidia mikä syntyy ku se pesty alumiini on ilman hapen kans tekemisissä, ja sinolin on sanottu auttavan tohon alumiiniosien hapettumiseen eli tehopesun jälkeen ku osa on puhas n sinoli rätillä pyyhkii yli ni pitäs estää oksidin muodostusta. näin väitetty kokemusta ei oo. siihen puhtaakshinkkaukseen karhunkieli vois olla hyvä tai keittiöhommiin tarkotettu patapata
CamKin Posted July 25, 2015 Posted July 25, 2015 Minä en ole tehnyt kunnollista pesua mutta putsailin kun autoa tuli rassattua osien vaihdon yhteydessä, niin suihkuttelin jarrukliineriä pintoihin ja rätillä pyyhkäisy ja osasta paikkoja ei tarvinnut kun antaa valua pois möhnän... Irtopölyt hutasin pesurilla kevyesti pois... Olen ihmetellyt noita öljyvuotoja koneessa ei siis mitään lätäkköjä vuodata allensa vaan pieniä tihkuvuotoja jotka ikävästi näkyy siellä täällä molemmilla sivuilla konetta ja sitten myöskin etupuolella pientä vuotoa jakopään /vesipumpua seutuvilla... Aut.laatikon päälle heittää myöskin moottorin takaosasta öljyä...
mikke Posted July 25, 2015 Posted July 25, 2015 turhaa hifistelyä käyttöautolle jaa on vai no ihan turhaa me töissä sit on hissukan konehuonetta pesurilla pesty jos se turhaa on
RaiRai Posted July 25, 2015 Posted July 25, 2015 Joop. Tämä "kuona" tuntuis olevan jotain suoja-ainetta tms. Löytyy ihan tuolta maalatuilta pinnoiltakin, aivan kuin ois jossain viisaudessa tosiaan jotain suoja-ainetta levitetty. Lähtee rapsuttamalla esim. kynnellä. Kuvasta näkyy hyvin laturista josta aine paikoin pois:
RaiRai Posted July 25, 2015 Posted July 25, 2015 Jaahans, pitihän se tämäkin kuulla Taidan ottaa jonkun nylon / teräsharjan työkaluksi tähän. Imusarjassa tätä tököttiä ei (enää?) ole joten siihen varmaan noita tarjottuja tuotteita... Autojobbarin peruskikka eli kirkaslakkaa
F350 Posted July 27, 2015 Posted July 27, 2015 Kokeiles Fairy:n Power Spray:ta mutta suihkuta ensin pieni alue, on meinaan äkäistä. Vaikutus aika vaikuttaa tehokkuuteen kans, hankalat paikat 15 min.
Recommended Posts