Joppe Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Meni tuossa hiljattain laakeri aivan yllättäen sököksi. Neloskopassahan on sellainen "hubi" mallinen laakeri, joka sisältää abs jarrujen pyöritäanturin. Vaihdoin hubin tänään ja purin vanhan kappaleiksi nähdäkseni, mitä se sisältää. Yllätys oli mielestäni melkoinen, sillä möykyn sisällä on kuulalaakerit. Tälläiset 50- luvun ratkaisut ei mielestäni kuulu 90- luvun sporttiautoon. Korjatkaa jos olen väärässä. Kuulalaakerit eivät välttämättä kestä kovia sivuttaisvoimia, joita syntyy esim. nopeassa kaarreajossa. Tässäkin tapauksessa oli paketin kasassa pitävä rymppirengas selvästi löystynyt ja aiheuttanut äkillisen välyksen kasvun. Nykyautoon kuuluu rullalaakerit ja kunnollinen mutterilukitus. Tälläinen voitaisiin varmasti toteuttaa myös tähän abs/hubi malliin. Vai saako parempia laakereita jo jostain?
sukramair Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 :o voi visva! kuulalaakeri?
Guest Juoko50 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 No hittolainen! Oliko sun laakereissa paljon ajokilsoja? (Omassa 118tkm, Täytyy pidellä silmällä, TA -94)
Nupa Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Mulla tuntuu myös vinkuvan ja kitisevän, 92 tkm.
Joppe Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Keskustelin uuden laakerin myyneen Us-Partsin Strömbergin Crisun kanssa tapauksesta ja hänen kommenttinsa asiaan oli ,että ei kestä tämä hubi malli samalla tavalla kuin rullalaakerit. Tuntuvat myyvän näitä tasaiseen tahtiin ja kun autoja tulee kokoajan lisää, niin laakerimyynti kasvaa entisestään. Hän sanoi myös, että saman tyyppiseen ratkaisuun (lue: halvempaan) ovat ryhtyneet myös Ford ja Mopar joissain malleissa. Autotehtaat säästää ja asiakas ostaa kalliita varaosia. Tässä on myös turvallisuuskysymys. Jos rymppii löystyy kokonaan irti esim. kivalla nopealla maalaispikataipaleella. Pyörä pääsee kokonaan irti ja missä silloin ollaan? Omassa autossa laakerivaurio oli ensin kuultavissa lievänä jurinana ja sellainen omituinen kahiseva ääni. Kun olin pariviikkoa sitten ohjauskulmien säädössä, asentaja huomautti pienestä välyksestä laakerissa. Hetkeä ennen totaalituhoa rutisi jo kuuluvasti. Olin silloin just ajamassa mukavaa mutkapätkää kohtuu vauhdilla. Heti tuli melko runsas "negatiivinen camber" ja auto lähti villisti hakemaan tietä. Vähän säikäytti.
pantera Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Naita 4 Gen'eja on nyt tassa muutamia ollut ja johtopaatoksena on se etta etupaan laakerit / nivelet on yleensa vaihtokunnossa kun alkaa oleen 80thm mittarissa. Tyyppivika, alimitoitetut laakerit,
gmc63 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Saas nähdä miten kauan noi mun laakerit kestää ku autolla on ajettu 90thm ???Se edellinen hurina yli sadassa johtui et kulmat oli väärin suunnattu vaikka raportti näytti et on ok :(Nyt uudestaan ja säädöt kohdalleen ja enää ei ulise
Guest Juoko50 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Keskustelin uuden laakerin myyneen Us-Partsin Strömbergin Crisun kanssa tapauksesta ja hänen kommenttinsa asiaan oli ,että ei kestä tämä hubi malli samalla tavalla kuin rullalaakerit. Tuntuvat myyvän Missä hinnoissa Us-Parts näitä hubeja (susia) pitelee? Täytynee hommata uudet jo valmiiksi. Ittellä nyt 119tkm. mittarissa, vielä ei tosin ääntele.
Senior Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Mun pirssissä 150 tkm. Lienee sitten vaihdettu ameriikassa, kun ei pie ääntä...
sukramair Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 mulla kesti 93miles vaikka olivat OIKEAA mallia, tosin suurin syy hirttämiseen (2cm matkalla sisä kehäs jurmua ja rullat lastua täynnä) oli ku auto on seissy paljon,siis ei kannata maata laakereillaan! mut voiko alkuperäisis lukea made in JAPAN ku uudet oli federal mogulit ja niis luki riisiland vai onko jo aiemmin vaihdettu
Joppe Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Us-Partsin lähtöhinta laakerille 229€ jäi maksaan 172€. RP Make tarjos 180€.
Senior Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Us-Partsin lähtöhinta laakerille 229€ jäi maksaan 172€. RP Make tarjos 180€. PÖYRISTYTTÄVÄ hinta peruslaakerille ; kyselitkö SKF:ltä ?
Guest Juoko50 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 gmpartsdirect.com antaa suositushinnaksi Front wheel hub, part no. 7470587 $136,28. Us-center huutelee onlinekaupassa €328,90 Pistin kyselyn tuonne, sain sieltä mm. takajarrusatulat mukavasti http://www.mico.net/partsearch/search_catalog.html Odottelen vast.
Joppe Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Eipä tullut kyseltyä laakeritoimittajilta. Varmaan siihen laakerit löytyy, mutta mistä sais uuden rymppirenkaan ja sitten vielä asennettua sen oikeaan preloadiin. Jos navassa olisi kunnollinen laakerin mutterilukitus, niin asennus olisi pala kakkua. Joku cnc koneistajahan voisi harrastella iltapuhteena parannetun mallin navasta , meitsi ainakin investoisi heti sellaiset.
Guest Juoko50 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Mitenkäs sen ABS jarrujen hammaskehän kanssa.
cam95 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Mun auton mittarissa oli 102 thm kun vaihdoin laakerin, ja nyt olen tilannut varalle uuden myös toiselle puolelle.
Guest Juoko50 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2005 Täällä: http://www.mico.net/partsearch/search_catalog.html lupasivat hubin 200€ +paikallinen alvi 19% + lähetyskulut
Z4FUN Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 2010 144t ml mittarisssa, vasen etunen "heiluu" rengasta väännellessä, ei vielä ääntele. Koko hub siis Suåmessa n. 200€? eBay Suåmee toimitettuna 90€, ei taija kannattaa tukee kotimaisia kauppiaita.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään