Jump to content

Venttiilinsuoja-aineet

HRA33

Recommended Posts

Kirjoitettu

Pitääkö vanhoissa jenkkikoneissa käyttää pensan kanssa venttiilinsuoja lisäaineita? Kyseessä on siis ponun 455 kone vakio rautakansilla vuodelta 74. Tuli vaan yhtäkkiä mieleen kun tuo pensa on niin halpaa niin voisihan sinne jotain kalliimpaakin tirauttaa sekaan ;) Niin ja koneeseen on jenkeissä tehty täysremppa -92, lieneekö tuolloin tehty jotain päivityksiä pakoventtiilien suhteen?

Kirjoitettu

Mun mielestä ei tartte sillä:

-Jos kannet on VARMASTI -74:set. GM otti käyttöön seettien karkaisun -71.

-455 mosan staattinen puristussuihde on jotain 9.0:1 (= matala) Mulle on opetettu että kun puristus on yli kympin ja kyse on -70 tai vanhemmista kansista, on käytettävä suoja ainetta.

Noissa kansissa on karkaistut seetit ja koneessa on matalat puristukset = 98:a tankkiin.

Itse teetätin -70 kansiin (puristus 10.2:1, ehkä jopa 10.3) rosteriseetit jotta voi ajaa suoraan 98:lla. Se oli semmoinen "elämä on" -juttu :'(

Kirjoitettu

Tarkistin nuo kannet ja ne on todellakin valunumeron mukaan -74 valmistetut, joten lisäaineita ei sitten tarvita. Vahvasti näyttää siltä että autossa on orkkistekniikka. :)

Kirjoitettu

Toki on mahdollista että seetit on tehty useampaan kertaan uusiksi ja karkaisusta ei ole paljoa mitään jäljellä...mutta siltikin melkein luottaisin että ei tartte lisäainetta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...