Jump to content

2gen Jarrujen ilmaus

Recommended Posts

Kirjoitettu

Aloitetaas tänne topikki ku tää on nyt ajankohtainen itelleni.Eli vaihoin nesteet itelleni ja etujarrut jäivät tehottomiksi.

Pääsylintereitä on sitte ainakin kahta erimallia.

Viikolla pitäs löytää vielä ennen kalajokea eteen jarrut.Ymmärsinkö oikein että joissain malleissa on päädylynterissä venttiili joka pitää avata ilmauksen ajaksi.Näin ainakin tuo mun kirja sanoo.Va miten?

Tässä viikolla varmaa ollaan viisaampia ku rupeen kikkailee tuota juttua.Mutta jos jollakin on suoraa vinkkiä ni tänne vaan.

Kirjan mukaan ilmaus tehäänkin täysin toisessa järkässä mitä olen oppinut eli aloitettaan pääsylinterin lähimmäisestä venttiilistä ja jatketaan perimmäiseen.

Kirjoitettu

Tutkin tänään asiaa ja se venttiili mikä pitää olla painettuna sisään ilmauksenaikani on täysin yhtäpuuta jakotukin kanssa (ruoste) tein siihen oikeen työkalunkin mutta ei se mihkään liikkunut.Täytyy joko purkaa tuo vanha lihoiksi tai sitten ostaa kokonaan uusi jakopalikka.Jos jollaki on joutilaana ni saa tarjota :)

Kirjoitettu

Kolmen ilmauskerran jälkeen jarruja on mutta on todella pehmeätä jarrutusta.Ennen sentään otti ihan reippasti jarrut.Nyt vain vaimeasti hidastaa.Jos 2genejä olette ilmailleet ni laittakaas mulle vähän kokemuksia ja jos jotain niksejä olette käyttäneet.Haynesin kirjan mukaan niitä ilmailtii mutta ei kai tuo tule ikinä onnistumaan johtuen etten tuota nappulaa saa mihinkään liikahtamaan.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Joo-o.Kolmentunnin ilmaus session tulokset....Takana jää hiekalle vähän jälkiä edestä ei ei mitään.Ilmasin paineen avulla ja ilman painetta.Taitaapi jäädä syksyn ajot tähän jos ei ala löytymään jarruja.

En keksi muuta kuin että vika on tuossa tasausventtiilissä jonka se päätynappi on jumissa.

Vielä on kalajoen jälkeen rahat nollilla ettei kärsi ostaa uuttamutikkaa.

Kirjoitettu

Vaihdoin just keväällä kokonaan jarrut,pääsylinteri on joku veten joka on tarkoitettu täys levyjarrulliseen autoon niinku mulla.Mul ei oo erikseen mitään jakotulkkia vaan pääsylinteristä lähtee vedot suoraan jarrusylintereihin,takapiirissä on tasausventtiili. :)

Kirjoitettu

Niin mikäs minuakaan estäisi ohittamasta kokonaan tuon tukin.Tai sitten teen töissä kokonaan ite ton palikan.

Kirjoitettu

Hah,Ajelin töihin tänään autolla tarkoituksena että otan mittoja ylös osista mitä voisi itse valmistaa.No siinä sitte totesin että hei nyt ei oo enää takanakaan jarruja ja poljin menee ihan tappiinasti pohjaan.Tarkistin nesteet ja takapää oli vähän vajaa.Lisäsin ja kattelin että mistä vuotaa.No mistään en löytänyt vuotoa eikä jarrujakaan sen koommin ole löytynyt.Nyt ei enää naurata tämä homma.

Että näin se harrastus taas kohtelee.

Kirjoitettu

No kylläpä kuullostaa oudolle toi vika.En tiedä voisko se olla joo se jakotukki ,ei muutako uutta tilaukseen ;)

Toisaalta jos se kerran on jumissa niin ei kai siellä sisälläkään sit mikään ole muuttanut tilaansa.Onko sulla kiinni se valokytkin ja jos on niin palaako mittaritaulussa mitään.

Jaa mutta eipä taida se päässä oleva nuppi olla suoraan yhteydessä sisäkaluihin,tosta kirjan kuvasta kun kattoo.Mutta se valokytkin on eli sillä pitäs nähdä liikkuuko siellä sisällä mikään,ilmeisesti.Jos toisesta piiristä katoo nesteet.

Kirjoitettu

Se mun valokytkin roikkuu siinä vieressä joten ei ole kiinni.Kontaktit oli ruostunut irti siitä...(yllättäen) Kyllä sitä vissiin kynällä sais kontaktin jolla voisi tarkistaa liikkeen.Viikonloppuna vielä otan asian pöydälle ja jos ei löydy vikaa niin sitte ajan jo talliin kiulun ja puran koko systeemin atomeiksi.Mullon kamu firmassa töissä joka tekee jarruputkia ni voin teettää kaikki liitokset siellä uusiksi ja sitte samalla ton tukin uusii.Mut katotaan nyt.Harmi ku tota tukkia ei saanut irti ehjänä ni olta varmasti viisaampia sen toiminnasta/toimimattomuudesta.

Kirjoitettu

Täähän ei välttämättä tohon ongelmaan auta mitään mutta työkaverin camarossa oli ja ilmausongelmia eli polin jäi pehmeeks.Ehdotin että vaihas ne jarruletkut niin rupes toimimaan.

Kirjoitettu

Ei ollenkaan pois suljettu vaihtoehto.Ennen toimi--->elä siis koske. koskin--->ei toimi :)

Kirjoitettu

Ei ollenkaan pois suljettu vaihtoehto.Ennen toimi--->elä siis koske. koskin--->ei toimi :)

Just näin,ihmeellisiä ovat neekereitten tekeleet ;).

edit:niin Pontiacit kuin Camarotkin ;D.

Kirjoitettu

Vika on paikallistettu.Pääsylinteri on ehjä.Taka-akselissa oleva putki on murtunut siinä ku tota perää pyöriteltiin pöydällä.Eli paineenalaisena itekee.Sain tänään hyvät jarrut noin kilometrin matkalle ja sitte ne taas hävis.Menin heti tienpäällä autonalle ja sieltähän se kohta löytyi josta itkee paineet ulos.

Täytyy rueta metästelee putkia tai sitte teettää ton.Ja samalla sitte ostaa uudet letkut kaikkialle.

Kirjoitettu

Takajarruputki ja letku uusittu.Jarrut tulivat ainakin jotenki takasi.Pikkasen on kyllä pehmeet vielä vs ennen.Mutta nyt sentään uskaltaa ajella.Tilaan talvella uuden tasausventtiilin ja huoltokitin pääsylinteriin.Etuletkut ja putket voisi samalla uusia.Eiköhän ne siitä...

Kirjoitettu

Juu toi tasausventtiili maksaa hunajaa.....

Joten kantsii purkaa itse. Sitä ei saa täysin purettua ehjänä. Sisällä on sellainen messinkinen holkki.

Se tahtoo hajota purkaessa. Mutta sen voi sorvatá itse

vaikkapa teräksestä jollei ole muuta saatavana.

Itse ostin tasaajia pari kpl ja harjoittelin niillä aluksi.

Kaikki tasaajat ovat 80% jumissa! Sehän on sitä varten että jos vaikka jarruputki menee poikki, niin säilyy edes jossain jarrut...

Siis toi tasausventtiili ei aiheuta välttämättä

jarrujen katoamista... Mutta pullistuvat ja tukkoset letkut kylläkin.... Ja tietysti vuotava pääsylinteri...

Kirjoitettu

Toi mun tasaaja on silleen jumissa ettei sitä ehjänä siitä irtisaa:) Tai siis pitää katkoo kaikki putket.Olisin kyllä jo ton avannut mutten tähän hätään viittiny uusia putkia tehä kaikkialle.

Ton Messingin valmistus ei ole mikään ongelma ku olen koneistamossa töissä.

Toi tasaaja on Eckler's camarossa vajaat 80eemeliä.Samalla tilais sitte vaijerit kässäriin.Sen tietää että sieltä hajoee seuraavaksi.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...