Jump to content

optima kyrvähti... jälleen

Recommended Posts

Kirjoitettu

taisi se patteri ottaa nokkiinsa kun oli kerran valot päällä koko yön, toimi jos ajoi joka päivä, mutta nyt kolme päivää ajamatta ja ei mitään henkeä >:( satojen eurojen akku, mutta jos tyhjenee niin saa heittää roskiin ??? paskaa >:(

Kirjoitettu

taisi se patteri ottaa nokkiinsa kun oli kerran valot päällä koko yön, toimi jos ajoi joka päivä, mutta nyt kolme päivää ajamatta ja ei mitään henkeä >:( satojen eurojen akku, mutta jos tyhjenee niin saa heittää roskiin ??? paskaa >:(

Niinhän se tekee, kun se saa liian nopeasti virtaa itteensä. Optiman akku kun pitäis kuulemma ladata tyhjästä täyteen, optiman omaa akkuvaraajaa apuna käyttäen. Muuten ei korvaa takuu.

PS. Se optiman hyväksymä akkuvaraajakin maksaa jokusen satkun.

Kirjoitettu

mutta eikös sen optiman pitänyt kestää noita syvä purkauksia huomattavan paljon paremmin kuin normaali akku,mulla on se punanen optima ja olen ollut tyytyväinen ostin just siksi koska ei kuulemma juurikaan haittaa vaikka tyhjenisi täysin ja kun autoni on kesä kiesi niin voipi talven aikana tyhjentyä ja sitte keväällä lataa ja menoksi toisin kuin normaali akku jonka saisi heittää yleensä roskiin jos täysin tyhjenee.

Kirjoitettu

mutta eikös sen optiman pitänyt kestää noita syvä purkauksia huomattavan paljon paremmin kuin normaali akku,mulla on se punanen optima ja olen ollut tyytyväinen ostin just siksi koska ei kuulemma juurikaan haittaa vaikka tyhjenisi täysin ja kun autoni on kesä kiesi niin voipi talven aikana tyhjentyä ja sitte keväällä lataa ja menoksi toisin kuin normaali akku jonka saisi heittää yleensä roskiin jos täysin tyhjenee.

Juu pitäähän tuo muuten paikkansa, mutta kun optimaa ei saisi ladata normaalilla akkuvaraajalla.

Kirjoitettu

tuo normaalilla varaajalla lataaminen ei pidä paikkansa. mutta jos optima tyhjenee täysin niin se ei lähde ottamaan virtaa vastaan normaalilla pienellä laturilla.vaan pitää olla ns.suurteholaturi joka palkkosyöttää virraan sinne. mullakin on tuollainen normaali pilteman teholaturi ja sillä pärjää hyvin.mun optima on kymmeniä kertoja ollut täysin tyhjä ja aina se lähtee lataantumaan.mutta täytyy sanoa että yhden optiman omistaneena ei niin hyvä akku kuin sitä mainostetaan.ehkä sen pitkäikäisyys sitten tuo vähän takaisin sitä kallista hintaa.mullakin ollut jo noin 5 vuotta.

Kirjoitettu

tuo normaalilla varaajalla lataaminen ei pidä paikkansa. mutta jos optima tyhjenee täysin niin se ei lähde ottamaan virtaa vastaan normaalilla pienellä laturilla.vaan pitää olla ns.suurteholaturi joka palkkosyöttää virraan sinne. mullakin on tuollainen normaali pilteman teholaturi ja sillä pärjää hyvin.mun optima on kymmeniä kertoja ollut täysin tyhjä ja aina se lähtee lataantumaan.mutta täytyy sanoa että yhden optiman omistaneena ei niin hyvä akku kuin sitä mainostetaan.ehkä sen pitkäikäisyys sitten tuo vähän takaisin sitä kallista hintaa.mullakin ollut jo noin 5 vuotta.

Lainaten itse itseäni.Optiman akun mukana tulevassa lipukkeessa on teksti, jonka mukaan ehdoton kielto käyttää normaalia akkuvaraajaa, takuun raukeamisen uhalla. Että näin.

Kirjoitettu

Lainaten itse itseäni.Optiman akun mukana tulevassa lipukkeessa on teksti, jonka mukaan ehdoton kielto käyttää normaalia akkuvaraajaa, takuun raukeamisen uhalla. Että näin.

takuun raukeaminen on hössötystä eihan sitä voi sitten laittaa autoonkaan kun auto lataa sitä omalla laturilla eikä optiman laturilla,saatana samaa virtaa niistä tulee kuten jo ennemmin sanoin niin olen kymmeniä kertoja larannut optiman täysin tyhjästä tuolla pakkosyöttölaturilla kun se ei muuten lähde ottamaan virtaa vastaan. vaan tarvii sen torella voimakkaan sysäyksen ja ainakin tuolla pilteman laturilla joka antaa ns. starttausvirtaa 400 amppeeria niin optima on aina herännyt ja piste.
Kirjoitettu

olen ladannut keltasta optimaa kolmena talvena peräkkäin joka päivä tyhjästä täyteen tavallisella automaattilaturilla eikä ykskään ole kyrvähtänyt kesken kaiken.mutta kun kesän seisoo käyttämättä niin ei taho enää lähtee.pari on saatu takuuseen eikä kukaan ole kysynyt millä on ladattu.se punanen ei kestä syväpurkausta,keltanen kestää.ja voi antaa virtaa reilusti jos on kiirus kunhan jännite ei mene yli 17v,kihisee vaan. :o

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...