Guest juze Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Kun ajelee tasaisesti 80-100km/h ~1500revviä koneessa alkaa välillä pätkähdellä motori. Tuli tuossa heti mieleen sytkämoduulin oikuttelu, mutta tutkiessani asiaa ilmeni että GM:llä on sitten näköjään varsin yleispätevä moduuli. Sopii ilmeisesti L4 --> V8 suurinpiirtein kaikkiin mahdollisiin merkkeihin ja moottorityyppeihin. (HEI 4 piikkiä) Mistä tällaisen tyypin voisi tarkistaa helpoiten? Kärry edelleen -91 birdi 3.1Litran 3/4 -moottorilla.
smokeybandit Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 oisko sytytystulppien johdot ok?tai sit jos siellä ois vettä tulppien hatussa ootko konepesua tehny jos sinne sen yhteydessä ois jotain menny ...
Guest juze Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2005 Vaikuttivat ehjiltä kun kyttäilin, tarttee varmaan tehä suihkepullotesti jossain vaiheessa. Laiskuuttani teetin täyhuollon tuohon, pitäis olla tulpat vaihdettu ja muut värkit tarkastettu.
gmc63 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2005 Mulla oli sama ongelma tos omassa mut se korjaantu ku vaihdettiin toi lamda
Guest juze Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2005 Hmh, vaikuttaa varmaan kulutukseenkin ?? Mistäs voi tarkistaa lambdan eheyden ? EDIT: Testeri löytyi kätevästi naapuripitäjästä
Guest juze Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Hrmh... Lambda seilasi testissä ja pistin uuden paikalleen. Kulku piristyi kummasti ja käyntikin on tasaisempi. Mutta.. Pätkiminen jäi :'(
Guest juze Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Oliko jollain selkoa tuosta sytkämoduulista ? Kuinka yleistä näissä on ruiskuvehkeitten/suuttimien tukkeutuminen ? Eli vehje antaa ajossa pieniä nykäyksiä tasaisessa ajossa...
gmc63 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Mulla ainaki on koko ajan hieman nykimistä vaikka käyttäis injection cleaneria tai kosteuden poistajaa tankissa kait se on "normaalia"
Guest juze Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 En kyl usko, ei se ennenkään oo nykiny. Hiljattain alkanu
sukramair Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2005 mulla on aina käyntiin saaminen vaivalloista ja kun lähtee ajeleen voi samantien sammua tai pätkii en tieedä tulviiko kaasari vai eiko saa tarpeeks ainetta kun kaikkiea on yritetty ilman kaasun (ryypyn) antamista ja sit on poljettu vähintään 15 kertaa et olis pensaa mut silti saa sahata käyntiin mut aina kyllä on saatu (ei kyllä näin sais olla[et pitää sahata]) (kaikki paitsi sytkäjohdot uutta) muuten ajossa ja palan matkan päästä toimii moitteetta
Guest juze Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 link=board=1;threadid=5381;start=0#msg68869 date=1123692802] mulla on aina käyntiin saaminen vaivalloista ja kun lähtee ajeleen voi samantien sammua tai pätkii en tieedä tulviiko kaasari vai eiko saa tarpeeks ainetta kun kaikkiea on yritetty ilman kaasun (ryypyn) antamista ja sit on poljettu vähintään 15 kertaa et olis pensaa mut silti saa sahata käyntiin mut aina kyllä on saatu (ei kyllä näin sais olla[et pitää sahata]) (kaikki paitsi sytkäjohdot uutta) muuten ajossa ja palan matkan päästä toimii moitteetta Itellä oli letukassa ja corollassa joskus hyvinkin samanoloinen vika ja molemmissa parani syttymoduulin vaihdolla. Näytti kyllä että kipuna tulis, mutta oli sitte vissii niin heikko ettei sytytä kunnolla. Lämmin kone toimi jokseenkin hyvin. Tartteis varmaan käydä moottoritesterissä... Mulla ei tässä ole mitään starttiongelmia. Ainoastaan tuo nykiminen tasaisessa ajossa. Jospa ehtis viikonloppuna tutkia... Hyvät ideat kyllä tervetulleita EDIT: Ei se se nyt perkele niin ole, että hyväksytään vaan konnankoukut ominaisuuksina ??
Karppa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 EDIT: Ei se se nyt perkele niin ole, että hyväksytään vaan konnankoukut ominaisuuksina ?? Oikein ,mulla oli samaa vikaa kun ton rakkineen ostin,korjaantu sytytysosien vaiholla eli pyörijä,jakajankansi,moduli,tulpanjohdot ja tulpat uusiksi.Eikös turbiinilukkokin voi aiheuttaa tota nykimistä eli menee päälle ja hyppii pois päältä.
Guest juze Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 Näin on näkkärit. Vittumaista vaan, ku raumalta ei saa osia muutaku purkamalla irti ja näyttämällä josko vaippa puolet löytyis hyllystä ja muutamaa vaille loput suolaiseen hintaan parin viikon tilausajalla
Karppa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2005 Us parts,American Import ym. tilaamalla löytyy varmasti hyllystä.
sukramair Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2005 mulla kaikki sytkä osat vaihdettu ja juuri tuo moduuli. toi nykiminen on varmasti siitä ainakin mun kokemusten perusteella et sytkä on pielessä mulla nyki 100 jälkeen ja korjaantui säädöllä mut sahaaminen jäi/tuli (piti olla kohdillaan mut jos silti on myöhäisellä) kun joskus on jälki käyntiä tai 10 sec päästä jysähtää putkessa sammutuksesta kun on tullu urku auki... mut myös toi turbiinilukko on mahdollinen siinä on mahdollisuus mitata adl liittimestä virtoja kun kytkee lukon päälle ja on mahdollisuus ottaa laatikosta johdon irti ja lukon toimintaa on helpoin kokeilla kun painat hiukan jarrua ja katsot nousevatko kierrokset 200 ja sit laskevat kun päästät jarrun ja JOS lukko kytkeytyy normaalisti....
Guest juze Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 P*skanmarjat Nyt on uutta lisäksi kansi, pyörijä + moduulikin... Pätkiminen jatkuu. Edit --> sukram, onkos keskipakosäädin jakajasta kunnossa ? Kyllä tuon lukon huomaa, kun se pärähtää päälle. Ei mielestäni ole siitä kiinni.
88IROC Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 ... lisäksi muuten vuoto jossain imupuolen syövereissä saattaa aiheuttaa nykimistä "pinta-kaasulla cruisatessa", joten tarkistele ovatko kaikki imukannen ym. pultit tiukassa ja ettei jokin letku ole rispaantunut/poikki... edit: niin ja tietysti vanha tuttu EGR-ventiilin jousen kuoleentuminen/katin tukeentuminen sekoittaa koko systeemin lahjakkaasti
Guest juze Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Mitens tuo egr jousi? Miten voi varmistua ?
88IROC Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Poistamalla systeemi käytöstä = esim Tukkimalla putki joka menee imusarjaan. Antaa tämän jälkeen kyllä aiheeseen liittyvän SES-koodin
Guest juze Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Hmh, oisko tuo virranjakajan vieressä oleva kova muoviputki? Menee keskelle imusarjaa. Mitäs tämä egr sitten haittaa jos on pois käytöstä ? EDIT: vaihdetaan avaruusajan ponu tuplasti vanhempaan
F350 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Tarkista puolan maadoitus, mulla oli omassa puolan kinnitysraudat ihan ruosteessa ja varmasti maadoitus ei ollut paras mahdollinen. Päällepäin näyttivät olevan ihan ok, mutta kun sen hässäkän purki, niin ruostetta riitti. Mulla tasoittu käynti huomattavasti, kun vaihdoin tulpanjohdot ja puolan ja hioin ruosteet veks.
Guest juze Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Tulpanjohdot menee seuraavaksi vaihtoon ensviikolla. (ovat kyllä ehjän näköiset ja sumutettu) Puolan maadoitusta voisi tietenkin tutkia.. Eikös rikkinäinen puola aiheuta jo käynti- / käynnistysongelmia ?
F350 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2005 Tulpanjohdot menee seuraavaksi vaihtoon ensviikolla. (ovat kyllä ehjän näköiset ja sumutettu) Puolan maadoitusta voisi tietenkin tutkia.. Eikös rikkinäinen puola aiheuta jo käynti- / käynnistysongelmia ? Rikkinäinen puola voi aiheuttaa mitä kummallisempia häiriöitä, kun se alkaa lämmetessään lyömään läpi. Alkuperäinen puola ei kuulema ole paras mahdollinen, niinpä minä laitoin MSD:n puolan alkuperäisen (ehjän) tilalle.
88IROC Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2005 Hmh, oisko tuo virranjakajan vieressä oleva kova muoviputki? Menee keskelle imusarjaa. Mitäs tämä egr sitten haittaa jos on pois käytöstä ? EDIT: vaihdetaan avaruusajan ponu tuplasti vanhempaan Kuumissa oloissa (ympäristön lämpötila 30-60 C astetta varjossa) lisää typenoksideja pakokaasuissa, mutta niitä ei suomen katsastuksessa mitata. Jotkut ovat kertoneet että moottori-jarrutus muuttuisi "terävämmäksi", mutta itse en ole huomannut mitään oleellista eroa...
DaMonsta Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2005 Suoraan voin sanoo et menee vähän OT:ksi, mutta kysyn nyt kumminkin... Ostin kakkosauton/käyttöauton ja siinä on pientä jälkikäyntiä ja nykimistä kun painaa kaasua (esim risteyksestä lähdettäessä). Moottoritilaa en vielä ole pahemmin ehtinyt tutkimaan kun pitää töitä painaa älyttömästi... Kun aikaa on niin olen ajatellut vaihtaa tulpas + johdot + jakajan kokonaan ja katsella sitten miten toimii... Sitä kysynkin että onko jollain jotain muuta ehdotettavaa että mitä kannattaa vaihtaa kyseiseen autoon... Autos siis on -83 Toyota Corolla 1,3 5v ajettu mittarin mukaan (ja sisustan myös) 242tkm nytten... Laturi ja moniurahihna näyttävät hyväkuntoisilta (kohtuu uusilta)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään