str1 Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Tulipa tuossa nikkaroitua etuspoileri lasikuidusta, jäi vaan hieman epätasaiseksi joistain kohdista Mitenkäs nuo lasikuituosat "oikeasti" tehdään? Itse tein muotin päälle tuon virityksen ja sitten rankkaa hiomista ja kittiä ja hiomista... Tehdäänkös osat mahd. toisinpäin, eli muotti ulkopuolelle? (luulisi saavan siten helpommin tasaista jälkeä) Niin ja mistäs aineesta muotteja väsäillään? Ei ole tullut pahemmin perehdyttyä tuohon prosessiin... Ohessa muutama foto tuosta härpäkkeestä, myöhemmin olisi tarkoitus lisätä vielä sumuvalot (Biltemasta?)Untitled-2.jpg_thumb
str1 Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Lisää...IM000339.jpg_thumb
str1 Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2005 Ja vielä...IM000354.jpg_thumb
kutvonen Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2005 sen mitä mää oon noitten kuitujen kanssa pelannut niin olen tehnyt näin: 1.ensin tehnyt kappaleen uretaanista,yms...mitä nyt saa vain muotoiltua. 2.kun kappale on sellainen kuin olen sen halunnut olevan siihen päälle pari kerrosta kuitua ja kun se on kuivunut niin kitataan tasaiseksi.sen jälkeen joku pohjamaali. 3.tämän jälkeen muottivahalla vahataan kappale muutamaan kertaan, ja sen jälkeen gelcoat sivellään päälle.siihen kuitu päälle kun se on kuivunut ja tämän kuivumisen jälkeen kappaleet irti toisistaan, sitten sinulla on lasikuitu muotti kädessäsi. 4.siihen vain sisäpuolelle samaa muottivahaa,mitä laitoit siihen mallikappaleeseen ja gelcoat ja kuitu,osat irti toisistaan = valmis maalattavissa oleva lasikuitu osa! -siihen muottiin voi sitten valaa vaikka kymmene saman laista kappaletta...
Diore Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2007 Vanha aihe jo mutta kirjoitan kuitenkin ohjeet joilla itse olen tehnyt.. 1.Muotoile pahvista haluamasi muoto ja teippaa aluteipillä koko pahvi jottei kuitu tartu siihen kiinni. 2.Kuiduta pahvin päälle ja kun olet sen 2-3 kerrosta kuitua laittanut niin sitten muovia päälle,telaa ja lämmitä kuumailmapuhaltimella varovasti. 3.muovi pois,kuitu on erittäin sileää ja kittiä ei juurikaan tarvitse jolloin puskurista tulee kevyt mutta kestävä. 4.Irroita pahvit toiselta puolelta,lähtee erittäin helposti irti. Levikkeet on sitten tehty käyttämällä solimate levyä muodon antamiseen..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään