Jump to content

msd boksi ensi kokemukset

Recommended Posts

Posted

Koneessa 10.5:1 puristukset ja isommat suuttimet (mahdollisesti suuremilla paineilla...ei muista?).

Msd 6425 boksilla starttaa reippaammin.

Myöskin seosmittari rauhoittui, eikä seilaa / tanssi vanhaan tapaan.

Aiemmin vaihdettu msd jakaja, tehopuola ja accel 8.8 piuhat, mutta vasta boksi teki vaikutuksen jonka huomaa.

Miinuksena mainitatkoon että näyttäisi vaativan adapterin kierroslukumittarille, joka sekoaa omassa tpi / msd kokoonpanossa.

Posted

Muistitko kasvattaa tulppien kärkiväliä? Se vielä lisää vaikutusta, mulla on 1,4 mm, jotkut on käyttänyt jopa 1,6 mm mutta se voi olla jo korkeapuristeisessa liika. Mulla vaati kans sen msd:n mokkulan, jotta kiekkamittari rauhoittui. Onko sulla boxi kytketty sillä valmiilla MSD:n johtosarjalla, joka tulee puolan ja auton oman johtosarjan väliin? Mulla oli siinä kokoamisvirhe, abikot oli 90 astetta väärässä asennossa, jolloin ne ei tietenkään menneet kunnolla paikalleen. Sen saa onniksi ruuvilla auki ja abikot käännettyä. Muuten ihan samat huomiot boxin vaikutuksesta: lähtee paremmin käyntiin, pyörii tasaisemmin tyhjäkäyntiä ja vääntöä tuntuu olevan enemmän.

Posted

En kasvattanut kärkiväliä. Edelin kansiin sopivat omat vakio tulpat yhä kiinni.

Joo valmiilla johto sarjalla. Pitää tarkistaa vielä ettei tätä ole väärin kasattu.

Eli Akku nollattuna kone toimi hienosti aluksi paikallaan moottoria kierrättäen, mutta ajossa alkoi kone sekoilla.

Seokset kävivät välillä laihalla jä koneen ääni välillä kuullosti sepelimyllyltä.

Samoin pakoäänet huononivat.

Otan boksin irti toistaiseksi ja palaan vanhaan systeemiin.

Mikäköhän siellä nyt sitten oikein meni sekaisin....sytyksenajoitus vai joku signaali?

Lähden kohta partsiin ostaan adapteria ja myöhästin boksia.

Itse myöhästinsäädin ei sopinutkaan suoraan boksiin vaan vaati oman boksin, vaikka myyjä toisin sanoi, kun kysyin asiasta.

Voisin kysäistä myyjältä samalla noita 1.4 mm. tulppia.

Mutta tähän tulee vielä kaasut eli lisää seosta...niin kärkivälinkasvatus mun kohdalla sittenkään hyvä ajatus?

Posted

En kasvattanut kärkiväliä. Edelin kansiin sopivat omat vakio tulpat yhä kiinni.

Joo valmiilla johto sarjalla. Pitää tarkistaa vielä ettei tätä ole väärin kasattu.

Eli Akku nollattuna kone toimi hienosti aluksi paikallaan moottoria kierrättäen, mutta ajossa alkoi kone sekoilla.

Seokset kävivät välillä laihalla jä koneen ääni välillä kuullosti sepelimyllyltä.

Samoin pakoäänet huononivat.

Otan boksin irti toistaiseksi ja palaan vanhaan systeemiin.

Mikäköhän siellä nyt sitten oikein meni sekaisin....sytyksenajoitus vai joku signaali?

Lähden kohta partsiin ostaan adapteria ja myöhästin boksia.

Itse myöhästinsäädin ei sopinutkaan suoraan boksiin vaan vaati oman boksin, vaikka myyjä toisin sanoi, kun kysyin asiasta.

Voisin kysäistä myyjältä samalla noita 1.4 mm. tulppia.

Mutta tähän tulee vielä kaasut eli lisää seosta...niin kärkivälinkasvatus mun kohdalla sittenkään hyvä ajatus?

tuo sekoilu saattais hyvinkin johtua siitä johtosarjasta. Siis ihan normitulpista isonnat itse kärkivälin 1.4:ään milliin, jos sullon platinat, niin niitä ei vissiiinkannata mennä taivuttelemaan. Toi 1,4mm pitäis olla "turvallinen" kärkiväli tuolle boksille, seos syttyy paremmin isommalla kipinällä.
Posted

Sekoilun syykin selvisi. Aloin purkamaan boksia ja sen johdotuksia ja huomasin jättäneeni pari tulpanjohtoa irti.

Ihme kyllä ecm nollattuna veti hyvin 6:kin pytyllä paikalla vapaalla kaasutellessa ja seos mittari oli vakaa...kunnes kone lämpeni ja lähti ajaa.

Nyt boksi taas kiinni, mutta tota mainitsemaasi johtosetin abiko väärinkasaus mahdollisuutta en ole vielä ennättänyt tarkistaa.

Nyt toimii kuten aiemminkin, mutta seosmittari jatkoi taas tanssimista.

Uudet lambdat odottaa vaihtoa ja edelin vakio tulpat.

Oli juttua up:n hepun kanssa ja hän suositteli korkeintaan kasvattamista 1:een millimetriin vakio kärkivälistä, jos edes sitäkään.

Kuulemma ei ollut kuullut moisesta suosituksesta msd:ltä tai muiltakaan.

Sen sijaan suositteli ja myi mulle kylmemmät tulpat kaasukäyttöön.

Kuulemma noi vakio tulpat pimenisivät todennäköisesti.

Ja kylmät eivät taas sitten välttämättä sovi normi ajoon ellei kone lämmitetty tai lähde lämpimästä tallista ajeleen. (kylmät tulpat ovat champion 344 rc9yc)

http://www.summitracing.com/search/Make/JAGUAR/Model/XJRS/?keyword=RC9yc

Mites te muut kaasujen käyttäjät toimitte tulppien kanssa?

Tulpanvaihto jumppaa tiheemmin riippuen ajeleeko kaasuilla vai ilman?

Kuuluisi jo tonne omaan projekti topicciin,mutta jatketaan täällä kun aloitettiin.

Posted

tuo sekoilu saattais hyvinkin johtua siitä johtosarjasta. Siis ihan normitulpista isonnat itse kärkivälin 1.4:ään milliin, jos sullon platinat, niin niitä ei vissiiinkannata mennä taivuttelemaan. Toi 1,4mm pitäis olla "turvallinen" kärkiväli tuolle boksille, seos syttyy paremmin isommalla kipinällä.

tota kärkiväliä oon myös ittekki miettiny et kannattaako muuttaa. mulla on myös MSD 6al boxi ja en oo kyllä vielä suurentanu kärkiväliä. tais nykyinen olla jotain 0,9mm huiteilla? pitääpäs mitata kun käyn tallissa. mutta uskaltaako ahetussa TPI:ssä hirveesti suurentaakkaan?

Posted

Onko sulla boxi kytketty sillä valmiilla MSD:n johtosarjalla, joka tulee puolan ja auton oman johtosarjan väliin? Mulla oli siinä kokoamisvirhe, abikot oli 90 astetta väärässä asennossa, jolloin ne ei tietenkään menneet kunnolla paikalleen. Sen saa onniksi ruuvilla auki ja abikot käännettyä.

Joo väärin oli kasattu. Hyvä kun mainitsit. m/

Posted

vakiotulpilla olen kaasuja käyttänyt eikä ne tulpat ole miksikään menneet. Tosin se on ollu aika vähässä se "kaasuttelu".

Eikös siinä MSD:n 'ohjekirjassa' ole ihan mainintaa noista kärkiväleistä, just riippuen koneen cr:stä. Sen mukaan olen ne säätänä, oliskohan viimeksi ollu jotain 1.5mm luokkaa. Just muuten muistin että sielä on edelleen noi kärkivälit vaikka mulla on nyt vakiosytkä :o Mulla tuo msd 6al nimittäin meni pimeeksi. Olihan sillä tosin jo ikääkin varmaan 10vuotta.

Posted

Eikös siinä MSD:n 'ohjekirjassa' ole ihan mainintaa noista kärkiväleistä, just riippuen koneen cr:stä.

Tarkisitin msd boksin mukana tulleen ohjekirjan.

"these tunes examples are just starting points to get you going in right direction.

Every application is different and should be tested and tuned".

Puristus;  10.5:1 tai alle, 1.27-1.524mm. kärkiväli. 

10.5:1 - 13.0:1  1.016-1.27mm.

13.0:1 +  0.889-1.143mm.

Posted

Tarkisitin msd boksin mukana tulleen ohjekirjan.

"these tunes examples are just starting points to get you going in right direction.

Every application is different and should be tested and tuned".

Puristus;  10.5:1 tai alle, 1.27-1.524mm. kärkiväli. 

10.5:1 - 13.0:1  1.016-1.27mm.

13.0:1 +  0.889-1.143mm.

mainittiinko mitään ahdetuista?

Posted

Ei.

Noi oli ainoat suuntaa antavat esimerkit.

Pitääkin ottaa asia puheeksi tehopenkittäjän (rasmus speed) kanssa etukäteen.

Kysyä mitä hän suosittelee omasta kokemuksesta ja millä tulpilla vedetään kaasujen kanssa ja ilman.

Voisin vielä ostaa pidemmän kärkivälin tulpat ja kokeilla niiden vaikutusta ilman kaasuja, jos aikataulu ja muut puitteet sen sallii.

Tossa mun kiesissä onneksi tulpat vaihtaa melko nopsaan.

Posted

Onko sulla boxi kytketty sillä valmiilla MSD:n johtosarjalla, joka tulee puolan ja auton oman johtosarjan väliin? Mulla oli siinä kokoamisvirhe, abikot oli 90 astetta väärässä asennossa, jolloin ne ei tietenkään menneet kunnolla paikalleen. Sen saa onniksi ruuvilla auki ja abikot käännettyä.

Käyn us partsissa usein ja voisin reklamoida tosta jutusta ensi kerralla.

Saattahan ne sen jo tietääkin, mutta voisivat / osaisivat huomauttaa asiakasta tarkistamaan osan.

Sen jo saattaa huomata paljain silminkin kunnon valaistuksessa purkamatta osaa, katsomalla plugi reijistä sisään.

Posted

mainittiinko mitään ahdetuista?

Tulpan karkivali pitais testata dynossa, nyrkkisaantona kuitenkin etta ahdettu vs vapari samalla puristuksella karkivali pienemmaksi. Mulla LS2+TVS1900 7psi karkivali 0.9mm.

Posted

Ilokaasuista ja tulpista kun kyselin niin ohjekirja suosittelee valmiiseen bolt on tpi setissä käytettävän vakio tulppia tai korkeintaan 2 pykälää kylmempiä.