Jump to content

Recommended Posts

Posted

Millä maaleilla olette lohkoja ja kansia maalailleet. Kestääkö lohkossa ja kansissa normaali automaali. Onko alux vedetty alle joku erikois pohjamaali että kestää pinnassa tavan automaali.

Posted

Suosittelen epoksimaalia ( joku hyvä pohjamaali ) alle ja uretaanimaalia pintamaaliksi. On kelpo yhdistelmä. Tarkoitus on lähiaikoina maalailla tuon Crisiksen lohkot ja kannet + loota.

Posted

Itse vedin 888-pohjamaalin ja päälle 2k maalia. Hyvä pohjatyö ja kunnon pohjamaali niin pitäisi pysyä.

Posted

eikö ole riskinä kun maalaa normaaleilla maaleilla et syttyy viel palamaan tai savuamaan.

Posted

Jos on riittävän lämmin. Nuo epoksi- ja uretaanimaalit on tarkoitettu paitsi kovaan käyttöön niin myös kestävät erittäin hyvin erilaisia kemikaaleja.

Posted

Täytyy kysyä nyt täällä kun kerran maaleista on puhe että minkäs moinen maali käy venakoppiin? pitääkö olla lämpömaalia vai käykös ihan normaali?

Posted

Yleensä ne maalataan ns. polttomaalilla ( = uuniin, kun on maalattu ; maalia ei polteta.... ;) ). Mutta voihan niitä kokeilla jollakin Miranol-tyyppisellä, saattaa jopa pysyä jonkin aikaa. Paras tulos tulee kuitenkin hyvällä pohja/pintamaaliyhdistelmällä. Venakopat eivät ole pöyristyttävän kuumat. Nykyaikaa on myös jauhemaalaus, ei kuitenkaan onnistu kotioloissa.... :'(

Posted

En tiedä varmasti sopiiko kaikkiin :(Kaveri maalasi lohkon miranolilla ja ainakin vielä on toiminut eli väri ok :)joskus pari vuotta sitten :DOli letukan pikkulohko muuten ;)

Posted

Mä olen kans maalannut monta konetta ihan miranoolilla.

keltainen väri ei peitä mutta muut on toimineet tosi hyvin.

venakopat tms ei vaadi mitään spesiaalia, tuskin lämmöt nousee ikinä edes sataan asteeseen.. ja sehän on helppo kokeilla kun törkkää vaikka kielellä venakoppaan ja jos sihahtaa niin oli yli 100 astetta.

mulla ei toi miranooli ole edes vaihtanut väriä niinkuin monet korimaalit tekevät kuumassa, keltaisessa mosassa pakokanavien yläpuolelta hieman tummui.

Posted

Niin mäkin muistelin ;)ja on ainakin mun mielestä melko edullista jos vertaa varsinaisiin lohkomaaleihin :)

Posted

miranol kestää hyvin jopa pakoporttien ympäristössä.ei tarvitse pohjamaalia.miranol paistuu kiinni moottoriin.mikä kummallisinta kun puhtaassa rasvattomassa lohkossa on hienon hieno pintaruoste niin pitää vielä paremmin.pekka leino ton mulle kertoi ja totta on!