pietan33 Posted February 24, 2004 Posted February 24, 2004 Millä maaleilla olette lohkoja ja kansia maalailleet. Kestääkö lohkossa ja kansissa normaali automaali. Onko alux vedetty alle joku erikois pohjamaali että kestää pinnassa tavan automaali.
Senior Posted February 24, 2004 Posted February 24, 2004 Suosittelen epoksimaalia ( joku hyvä pohjamaali ) alle ja uretaanimaalia pintamaaliksi. On kelpo yhdistelmä. Tarkoitus on lähiaikoina maalailla tuon Crisiksen lohkot ja kannet + loota.
Msk383 Posted February 24, 2004 Posted February 24, 2004 Itse vedin 888-pohjamaalin ja päälle 2k maalia. Hyvä pohjatyö ja kunnon pohjamaali niin pitäisi pysyä.
pietan33 Posted February 25, 2004 Author Posted February 25, 2004 eikö ole riskinä kun maalaa normaaleilla maaleilla et syttyy viel palamaan tai savuamaan.
Senior Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Jos on riittävän lämmin. Nuo epoksi- ja uretaanimaalit on tarkoitettu paitsi kovaan käyttöön niin myös kestävät erittäin hyvin erilaisia kemikaaleja.
T0ni Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Täytyy kysyä nyt täällä kun kerran maaleista on puhe että minkäs moinen maali käy venakoppiin? pitääkö olla lämpömaalia vai käykös ihan normaali?
Senior Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Yleensä ne maalataan ns. polttomaalilla ( = uuniin, kun on maalattu ; maalia ei polteta.... ). Mutta voihan niitä kokeilla jollakin Miranol-tyyppisellä, saattaa jopa pysyä jonkin aikaa. Paras tulos tulee kuitenkin hyvällä pohja/pintamaaliyhdistelmällä. Venakopat eivät ole pöyristyttävän kuumat. Nykyaikaa on myös jauhemaalaus, ei kuitenkaan onnistu kotioloissa.... :'(
gmc63 Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 En tiedä varmasti sopiiko kaikkiin :(Kaveri maalasi lohkon miranolilla ja ainakin vielä on toiminut eli väri ok :)joskus pari vuotta sitten :DOli letukan pikkulohko muuten
68corvette Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Mä olen kans maalannut monta konetta ihan miranoolilla. keltainen väri ei peitä mutta muut on toimineet tosi hyvin. venakopat tms ei vaadi mitään spesiaalia, tuskin lämmöt nousee ikinä edes sataan asteeseen.. ja sehän on helppo kokeilla kun törkkää vaikka kielellä venakoppaan ja jos sihahtaa niin oli yli 100 astetta. mulla ei toi miranooli ole edes vaihtanut väriä niinkuin monet korimaalit tekevät kuumassa, keltaisessa mosassa pakokanavien yläpuolelta hieman tummui.
gmc63 Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Niin mäkin muistelin ;)ja on ainakin mun mielestä melko edullista jos vertaa varsinaisiin lohkomaaleihin
Guest black Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 miranol kestää hyvin jopa pakoporttien ympäristössä.ei tarvitse pohjamaalia.miranol paistuu kiinni moottoriin.mikä kummallisinta kun puhtaassa rasvattomassa lohkossa on hienon hieno pintaruoste niin pitää vielä paremmin.pekka leino ton mulle kertoi ja totta on!
Recommended Posts