Frazier Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Vähissä näyttäisi olevan nämä v6 moottorien virittelyjen keskustelut, mutta kai näitä on viritelty suomessakin. Onko täällä kukaan onnistuneesti virittänyt tuota 3.8 ? Mietityttää oisiko tuosta v6 mallista saatavissa vaikkapa semmoiset 50hv lisää hevosia, mitä kaikkea pitäisi vaihtaa ja paljonko se kustantaisi. Moni varmaan kehottaisi vaihtamaan v8 malliseen tai moottorin vaihtoon, mutta ne eivät juuri nyt ole vaihtoehtoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Vähissä näyttäisi olevan nämä v6 moottorien virittelyjen keskustelut, mutta kai näitä on viritelty suomessakin. Onko täällä kukaan onnistuneesti virittänyt tuota 3.8 ? Mietityttää oisiko tuosta v6 mallista saatavissa vaikkapa semmoiset 50hv lisää hevosia, mitä kaikkea pitäisi vaihtaa ja paljonko se kustantaisi. Moni varmaan kehottaisi vaihtamaan v8 malliseen tai moottorin vaihtoon, mutta ne eivät juuri nyt ole vaihtoehtoja. Hassukaasua niin 50hv tulee helposti Ja miten niin ei viriteta, no joo ei sama mosa mutta 3.8 V6 kuitenkin http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=62864.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Summitilta pakopuoli kuntoon: Pacesetterin mid-length peltisarjat $249: http://www.summitracing.com/parts/psm-70-1209/overview/year/1998/make/chevrolet/model/camaro Flowmasterin american thunderia cat-backin muodossa $439: http://www.summitracing.com/parts/flo-17358/overview/year/1998/make/chevrolet/model/camaro Täältä sitten nokka + hilut, noin $1000: http://www.3800performance.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=CVT_NSC Ja sitten kannet porttaukseen. Luulis noilla jotain tulevan lisää. Ei muuta ku kokeilemaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aku Ankka Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 mullakaan ei ole omakohtaisia kokemuksia vajavaisen koneen virittämisestä, mutta samat fysiikan laithan näihinkin pätee kuin täysverisiinkin. eli saaste laitteet pois, imupuoli kuntoon vaikka ihan vain k&n filtterillä ja pienellä imusarjan porttaamisella, putkisto virtaavammaksi vaikka pelkällä läpivirtauspöntöllä ja katit pois. niin noillakin nyt muutaman konin saa jo lisää. jos noi ei riitä, niin sitten kannet pöydälle ja kanavien kohdistus ja porttaus. uudet paremmat yläkerran hilppeet. kokonaan uusi ja parempi putkisto ja peltisarjat. noilla muutoksilla uskoakseni tulee jo hieman enemmän tehoja. jos noikaan ei riitä, niin paremmin virtaavat kannet vanhojen tilalle (en tosin tiedä onko olemassakaan kutosiin) ja jos ei mikään riitä niin sitten turbokittiä kaiken edellisen lisäksi tilailemaan. jos todella innostut kutosta virittelemään, niin ois huippu juttu. kiinnostas muakin pähkäillä. vaikkakin omani ajattelin pitää vakiona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 http://www.fullthrottlev6.com/forums/showthread.php?69200-Twin-turbo-kit-for-3.8-camaro-firebird Tai tasta kopioimaan, joo reipas 600hv.ta http://www.force-fed-fabrications.com/images/Projects/Patrick/pics.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 http://www.turbov6camaro.com/home.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frazier Posted December 27, 2012 Author Share Posted December 27, 2012 Sen verran olen vielä pihalla virityspuuhista, että täytyy vielä tällä hetkellä mennä ajatuksella jos rupeaisi virityspuuhiin niin mitä kaikkea pitäisi tehdä saadakseen 50hv+ lisää tehoa. Putkiston, pakosarjojen vaihdoilla ei taideta kovin pitkälle vielä päästä vaan taitaa muutama humma löytyä lisää. Varmaankin nokan vaihto olisi pakollinen. Miten sitten päästöjen kanssa? Luin keskusteluja lt1 osiosta ja siellä joillain nokilla on päästöjen kanssa vaikeaa. Onko tuohon mitään tietoa millä nokilla menee päästöt yli vai yrityksen ja erehdyksen kautta? Jos uuden nokan ym. vaihtaa niin pitäisi varmaan säädättää bensakartat uudestaan ja osaako tuota kutosta kukaan säätää? http://shop.zzperformance.com/store/p/48-GT-Camshafts.aspx Millainenhan tuollaine GT1 nokka ois...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Jos +50hv on tavoite, joudut kylla ottaa kannet irti. Vakio puristus on 9:4 (just hyva ahtamiselle ) joten kannet tartteis plaanata+portata ja ruttu saada 10:5 paalle ja sit se tiukempi nokka+putkisto niin luulis se 50hv loytyvan. Ei sen V6 boksin saataminen ole yhtaan sen kummempaa kun V8.kaan Paastoista sen verran jos saat rutun ylos hyotysuhde paranee ja todennakoisesti myos paastot vahenee Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Mulla on omasta 00' Camarosta se käsitys, että sille ei saa tehdä yhtään mitään.. Päästöt jne siinäkö on esteenä ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Mulla on omasta 00' Camarosta se käsitys, että sille ei saa tehdä yhtään mitään.. Päästöt jne siinäkö on esteenä ? Ei ne paastot mikaa este ole, oikeat saadot ja polttoaine niin putkesta ei tule kuin kukkasia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Ei ne paastot mikaa este ole, oikeat saadot ja polttoaine niin putkesta ei tule kuin kukkasia Ja samat rajat kutosissa on kuin kaseissakin. Jos kutiteltu kasi menee päästöihin, niin miksei kutiteltu kutonenkin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 oikeastaan ongelmaks noi päästöt nousee siinkohtaa ku teet sille koneelle jotain millä se rinnastetaan koneen vaihtoon ja joudut sitä muutoskatsastamaan esim asennat ahtimen ni sit pitää löytyyjoko ahtimen valmistajan dokumenttia et täyttää -00 f-bodyn päästövaatimukset tuossa koneessa tuona aikakautena tai sit puolueettoman laitoksen lausunto päästöistä käytännössä vtt , mut siis kun ruuvailet sitä vakiopataan ni aika pitkään saat tehä ku vaan ruuvaat sen leimalle sopivaan kuntoon et leimasetän mittari tykkää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lintumies Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Taitaa remmi olla paras noihin tavoitteisiin jos ajettavuus pitää säilyä Etuveto-3.8:n ahdinta on laitettu ja kaiketi thunderbirdin (hyi) ahtimenkin saa sopimaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frazier Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Taitaa remmi olla paras noihin tavoitteisiin jos ajettavuus pitää säilyä Etuveto-3.8:n ahdinta on laitettu ja kaiketi thunderbirdin (hyi) ahtimenkin saa sopimaan Miksi ajettavuus menisi huonoksi? Ei kai tuo 50hv tavoittelu vielä niin paljoa moottorin luonnetta muuta, että ajettavuus paljoakaan kärsisi? Noh, voihan se olla, mutta viisaammat vastatkoon. http://www.abbottracingheads.com/gm3800.htm Aika paljon olisivat sivun mukaan saaneet piristettyä nokalla ja imusarjan sekä kansien porttauksella. Kannet on näköjään enemmänkin modifioitu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frazier Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 GM 3800 Series II V-6 Flow Figures Flow numbers at 28" of water on a Superflow 600 Flowbench Intake Exhaust Stock Stock Lift .100" 55.0 45.3 .200" 114.3 98.2 .300" 155.7 132.1 .400" 177.5 145.5 .500" 184.7 148.1 .550" 186.3 151.6 .600" 188.9 152.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frazier Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 GM 3800 Series II V-6 Flow Figures Flow numbers at 28" of water on a Superflow 600 Flowbench Intake Exhaust Stock Stock Lift .100" 55.0 45.3 .200" 114.3 98.2 .300" 155.7 132.1 .400" 177.5 145.5 .500" 184.7 148.1 .550" 186.3 151.6 .600" 188.9 152.6 Tuossa aikaisemmassa postauksessa oli L36 vakioiden kansien virtaukset. Ihan mielenkiinnosta laitoin niin joku viisaampi voi vaikka kommentoida pitäisikö nuo portata. Onko nuo huonosti vai hyvin virtaavat kannet? Alla vielä vertailun vuoksi 3.6 LLT V6 kannen virtaukset "Intake .200 188 .300 255 .400 275 .450 281 .500 284 Exhaust .200 135 .300 152 .400 160 .450 162 .500 164 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Onko nuo huonosti vai hyvin virtaavat kannet? Äkkiseltään tulis mieleen, että noi 3.8 kannet olis normi SBC tasoa. Joku kansispesialisti voi oikaista... Sun laittaman linkin värkkiin oli taiottu about 100hv lisää. Jos tavoite on puolet siitä, niin uskaltaisin veikata että vois onnistua ilman kansiin kajoamistakin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zodiack Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 ls1:seen se +50 hp on karkeesti k&n ilmanotto + pitkätsarjat + 3" rööri + imusarja +portattu tb ns. bolt on osat kiinni. +100 hp sitten kannet + nokka jne jne Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Onkos näitä kutosia lastutettu / lyöty läppäriltä jotain uutta ohjelmaa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Naihin vehkeisiin ei ole "lastuja". Ainakin Hypertechilta loytyy ohjelmointikapula ja HPTuners kai ainakin toimii. EFIlive ei taida supportoida kutvosia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Onkos näitä kutosia lastutettu / lyöty läppäriltä jotain uutta ohjelmaa ? Taitaa olla aika surkea hyöty hintaan nähden. Jos siis kone täysin vakio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Taitaa olla aika surkea hyöty hintaan nähden. Jos siis kone täysin vakio. Saatat olla oikeassa. Edellinen omistaja vaihtanut Rieger tuningin putkiston, ei se ainakaan huononpi ole kuin vakio... Varmaankin ainakin hieman paremmin virtaava. Voisihan tuohon kutoseen jotain pientä lisäpotkua keksiä.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Saatat olla oikeassa. Edellinen omistaja vaihtanut Rieger tuningin putkiston, ei se ainakaan huononpi ole kuin vakio... Varmaankin ainakin hieman paremmin virtaava. Voisihan tuohon kutoseen jotain pientä lisäpotkua keksiä.. ahda se mutta taitaa olla aika mahdotonta noin uuteen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Saatat olla oikeassa. Edellinen omistaja vaihtanut Rieger tuningin putkiston, ei se ainakaan huononpi ole kuin vakio... Varmaankin ainakin hieman paremmin virtaava. Voisihan tuohon kutoseen jotain pientä lisäpotkua keksiä.. PaceSetterin puolipitkät peltisarjat: http://www.summitracing.com/parts/psm-72c1209/overview/year/2000/make/chevrolet/model/camaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChevyBoy Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Mitä muuta "pientä" voisi olla esim. K&N tms lisäksi kannattavaa tilata ? Kymmenistä heposista puhutaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now