Jump to content

Mistä niitä teho chipsejä?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Nyt on tulossa uus cranen nokkakeppi ja täällä on ollu puhetta sellaisen chipin polttamisesta. Kannattaako sellainen hommata kun laittaa kireemmän nokan ja mitä se lastu tekee ja mistä niitä saa? Pystyykö joku sellaisen kotikonstein tekemään. Netistä löytyi www.tbichips.com Auttakaas taas tyhmää... Niin siis kone oli 305 TBI

Kirjoitettu

TBichips.com on aikakin hyväks todettu ja huomattavasti halvempaa kuin dyno- ja polttelusessio.

Siinä on vaan ongelmana se ettei autoa voida säätää koskaan ihan täysin kohalleen mutta aika lähelle toi jannu "KUULEMMA" pääsee. Näin väittää thirdgen.org. Harvalla on ollut valittamista.

Laita mailia sinne päin ja kysele suostuvatko toimittaa Suomeen. Jos ei englanti taivu sujuvasti kieliapua varasti löytyy.

Kirjoitettu

Jos jostain Tbichips.com:ista hommaa lastuja niin kandee kai liittää tilaukseen mahd tarkat tiedot autoon asennetuista osista kuten myös mahdollisista poistetuista osista (esim saaste laitteet) ja winaldl-dataa vaikka kuinka palio.

Niin se lastu siis säätää polttoaineen suihkutuksen määrää ja ajoitusta kuten myös sytytystä. Sen takiahan sitä lastua rukataan että se mikäon optimi vakiolle ei enää ole sitä viritetylle versiolle

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Mulle on tulossa teholastu Mikkelistä.Kertoi kokemuksesta että TBI saa "piristysruiskeen" joka tuntuu laiskassa 305:ssa kuulemma tuntuvasti.Jos on muut pienet virivirit tehty,vaikuttaa esim.nokan kanssa sporttisesti.Mitään tykkiä ei ole lupa odottaa mut herkemmin vastaa kaasuun ja kone kiertää "iloisesti".Korjaamo on Anssi Hämäläinen, vanha GMguru puh: 015-362945.Prätkähiiriä hänkin.. 8)

Kirjoitettu

Epäilen että koneen säädöt saa mittaamatta sitä kuntoon, eli vähintään winaldl datakeruu.

Toivottavasti todistat mut vääräks asiassa ;)

Kirjoitettu

Mikakohan nokka nyt sitten olis ensalkuun paras vaihtaa ihan vakio TBI koneiseen ponuun?? Olisko kellaan mitaan neuvoo antaa?

Kirjoitettu

Halvin vaihtoehko on TPI koneen "H.O" nokka. Sillä saa ihan kivasti konetta hereille.

Toinen vaihtoehto on uus virinokka, se on sinänsä huoho hinta-, laatusuhteeltaan. Siis jos katotaan paljonko paremmasta kepukasta suht vakio TBI hyötyy. Ylinokittaminen on ehkä vähän pahempi vaihtoehto kun alinokittaminen.

käytettyjä TPI H.O (L98 koneissa sekä manuaali LB9:ssä) lähtee ~100e tienoihin.

Uus nokka compilta tai cranelta ei hirveesti jyrkempi ole (riippuu nokasta mutta vakiokoneisiin tarkotetuista puhun) ja maksaa +350e (karpeesti)

Punnitse tarpeesi. Jos meinaat jatkossa virittää konetta enemmän, kallistuisin kalliimpaan vaihtoehtoon, tosin ennen nokan valintaa pitäisi olla tiedossa millaiseen koneeseen se tulee.

Jos aiot "joskus" "ehkä" hakea lisää tehoa kannattaa melkeen toistaiseksi tyytyä L98 nokkaan siks aikaa kunnes loput osat vaatii jyrkempää.

Kirjoitettu

Nokkajutuista vielä..Mä ostin GTA TPI 5,7l koneen nokan käytettynä 100e. Rullanenähän ei tunnetusti paljon kulahtele..Myyjä oli rakentanut 90 luvulla koneita mm.V8 projekti Camaron.Kehui myös ajaneensa yli kymmenen vuotta GTA:lla ja n.400tkm! SS Impala+Caprice 90 luvun seisoi nätisti pihalla ja ymp.vuotisessa käytössä.-94 Caprisessa muuten sama kone kun TBI camarossa..Kertoili samoja juttuja kun Crisis että kantsii pikkuhiljaa edetä ja kuunnella muita rakentajia.Mulla nyt ei paljon vakiosta eroa toi TBI mut aluimukansi+putkisto ym.pientä ja kivasti liikahtaa peruscamaroon verrattuna.Siru on vielä tulossa ja kertoilen sitten kokemuksia tai voit koeajaa kun miitissä nähdään ;)

Kirjoitettu

TEhään kato vaihtarit. Mä ajan sun auto vartilla ja sä mun. Sit katotaan liikkuuks tbi :D

Ei va.. Mut olis kyllä mielenkiintoista kokeilla.

Kirjoitettu

kyllä kokeilla saa mut ero on sama kun lehmää vetäs hännästä vermon heppojen rinnalla ???

Mulla on toi sporttinen käyttöauto viel suht vakio..mut huomaat ainakin oman pelin muutokset "nuhapumppuun" verrattuna. Äsken muuten vahasin auton jos vaik kulkis liukkaammin :)

Kirjoitettu

Kaveri pesi aikoinaan pappiksen ja väitti että se kulkee ainkin 5km/h kovempaa ;)

Kyllä sen eron varmasti huomaa (siis virittelystä, ei pesusta :D). Ihmetellään miitissä sitte. Siellä on hyvä verrarta ja ihmetellä porukan aikaansaannoksia.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Onkos kenelläkään kokemusta HYPERTECH : kin chipseistä ?

Merkkiä Street Runner 128981.

Sain sellaisen tutultani ja tarkoitus olisi lyödä kiinni 5.0 tbi koneeseen vm 89.

Säätää kuulemma itse itsensä tyhjäkäynnillä kun laittaa koneen käyntiin asennuksen jälkeen ?

Olisko tuosta hvastaavaa hyötyä , ilman nokkien vaihtoa ?

Kirjoitettu

Henkilökohtaista kokemusta ei ole mutta tutun kaveri asennutti jonkun hypertech:n sirun. Tehossa pojat ei huomannu mittailemalla kelloa vastaan autoa mitään eroa je polttoainetta kulutti 5l/100km enemmän.

Suosittelen silti custom chippiä tai uutta ecu:ta. Voihan noita hypertech:jä kokeilla mutta luulisin ettei siitä hirveesti hyötyä ole.

Kaikki koneet on yksilöitä, olivat sitten kuinka vakioita tahansa.

Kirjoitettu

No mun TBI:hin heitettiin Hypertech chipsi paikalleen kaksi vuotta sitten,samalla kun asennettiin peltisatsit ja kolmen tuuman Police mallia oleva rööristö.

Ei voi pahaa sanaa sanoa chipsistä, kulutus sama kuin ennenkin, kulku kylläkin parani.

Kuinka paljon on sitten lastun ansiota, se onkin sitten ihan toinen juttu.

Kirjoitettu

Hypertech taisi myös olla eräällä tutulla jonka camu kulki ihan kiitettävästi pienillä vireillä. Jos vesku lukee tän niin eikös se ollut just hyperin lastu?

Kirjoitettu

Kannattaako ahdettuun koneeseen hommata lastua, onko siitä vastaavaa hyötyä. Japsi turboissa siitä saa ihan kivasti lisähepoa...

Kirjoitettu

Japsiturbojen tehonkasvu lastuttamalla perustuu siihen, että viri-ecu antaa turbon kerätä enemmän paineita -> lisää tehoa. Remmiahdinhan ahtaa aina koneen kierrosten mukaan.

Kirjoitettu

Jep...kiitoksia vastailusta..

Täytyy kokeilla mitä vaikuttaa , kun on mielipiteita puolesta ja vastaan ...hyvät nokat joutuu kuitenkin vielä hankkimaan jotta saisi hyödyn irti .

Kirjoitettu

Kannattaako ahdettuun koneeseen hommata lastua, onko siitä vastaavaa hyötyä. Japsi turboissa siitä saa ihan kivasti lisähepoa...

Kyllä toi kannattaa. Kyse on ihan ensimmäisistä ja pakollisista asioista tietokoneohjatuissa autoissa. Joko säädettävää ecu (parempi) tai sitten lastu.

Kirjoitettu

Kyllä toi kannattaa. Kyse on ihan ensimmäisistä ja pakollisista asioista tietokoneohjatuissa autoissa. Joko säädettävää ecu (parempi) tai sitten lastu.

eikös nuo virilastut ole olleet vähän niin kuin mopoissakin kun pakoputken otti pois niin kulki ainakin 20km lujempaa kun ääni koveni todellisuudessa vauhti putosi.

hyvin harvahan niitä enää eres myi.

itse suosittelisin että nykyään kun on säärettäviä "lastuja"unicipit ynnä muut mistä on todellista hyötyä niin ehkä kannattaisi siottaa niihin ennemmin kuin ostaa jotain "virivirilastua"joka on optimoitu johonkin muuhun kuin omaan autoosi

Kirjoitettu

(Minun mielestä) Kannattaa hankkia joko säädettävä ecu (haltec, holley commander 950 tms) tai vehkeet chipsien valmistamiseen (kannettava, aldl-piuha ja joku värkki millä sen tiedon saa sinne lastulle). Tämä siksi että lastuhan on aina auto kohtainen ja kahta samanlaista kombinaatiota ei ole.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...