Jump to content

Sytkämodulin hajoaminen (1991 TPI)

Recommended Posts

Kirjoitettu

Nyt ei kerta kaikkiaan ymmärrä mikä per...le hajottaa sytkämodulin jakajan sisältä talvella. Auto seisoo ulkona talvet ja nyt joskus tammikuussa käynnistin ponun ilman ongelmia ja annoin käydä tunnin verran. Kaikki oli ok. Mutta parisen viikkoa sitten yritin käymään niin ei millään. Vanhasta kokemuksesta vaihdoin vanhan orkkis jakajan ja da-daa laakista käymään. Vika on sytkämodulissa, jonka olen vaihtanut joka kevät viimeiset 3 vuotta (vaihdoin jakajan kun vanhassa oli vähän klappia). Ensin hajosi jakajan mukana tullut moduli. Sitten kokeilin Accelin ja Pertronicsin moduleja. Sen jälkeen laitoin vielä Accelin 300+ kitin ohjaamaan puolaa, mutta sama juttu; moduli hajosi. Onkohan nyt niin, että ainut joka kestää on originaali AcDelcon moduli.... mutta mikä modulin hajottaa? Onko kokemuksia?

Kirjoitettu

mä kans vaihdoin joka kevät .muutaman ajokerran jälkeen  meni ain keväällä mykäks,kostea kylmä talli.uus oli aina varalla.4 vai 5 niitä tuli vaihdettua,kaikki sit loppupeleissä tuli todettua ehjiks.syy oli aina se toinen pikku kiinnitysmutteri/modulin maadotus tai pu kelan liittimien hapettuminen.ei kovin paljon tarvi olla rähmää

ni ei enää pelaa....vai ootko ne testannu/mitannu et varmasti kuolleita?standardin ja unipointin moduleja tais mun kaik olla.

Kirjoitettu

Kiitos!

Täytyypä tutkia ainakin tuo pick-up coilin liitos (näytti olevan ihan ok) ja laittaa skooppi kiinni niin saa varmuuden.

Voi tietysti olla, että tuo pick-up coil on ihan nippa-nappa spekseissä ja aiheuttaa ongelmia kylmässä. Ongelmathan ilmaantui seuraavana keväänä jakajan vaihdon jälkeen.

Kirjoitettu

ton maadotuksen ja kiinnitysruuvin väli ruostui joka talvi , tais olla pahin syy mulla,sekä kelan liittimet.kai noita lämpökin tappaa jos huonosti asennettu...

piitahnaa koko lämpöä luovuttavalle levylle johtaa varmasti  paremmin lämpöä pois kuin nökäre eristävää rtv silikonia siellä pohjassa.

449197d920123c758a40f03c13d564fb.jpg.f4860c05358261765089dda5c6a3ddbd.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...