Jump to content

peltisarjat, jälkikiristys?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Pamahti näköjään pakosarjan tiiviste, olisiko tarvinnu jälkikiristellä?

Näin mulle väitettiin.

Kirjoitettu

eiköhän se ole hyvä jälkikiristää ainaki itelle sanottiin niin ku vaihdoin kannentiivisteet ja imusarjan myös ;)

Kirjoitettu

Kannattaa&pitää kun alkoi kans vuotamaan ja oli kiristyksen paikka.Yksi pultti oli jo kadonnut mistä vuosi eniten ;)

Eipä ole jälkikiristuksen jälkeen tarvinnut koskea.

Kirjoitettu

Sama juttu kaikissa laipoissa mitkä lämpövaihtelee ensilämmöillä ja elää että pitää jälkikiristää.

Just eilen paperitehtaan seisakissa sama juttu coretex nauhoilla...

Pitäsi varmaa olla peltitiivisteet välissä ettei tarviis kiristellä.Lukkoprikka tietty pitää pultin paikallaan vaikka tiiviste alkaakin vuotamaan ja palaa puhki.

Kirjoitettu

Joo kyllähän niitä pakosarjan pultteja kannattaa seurata, jotta pysyvät kiriällä. Omia entisiä flowtechejä sai kiristellä ainaki 2 kertaa kuukaudessa jottei pultit tippuis ja tiiviste palais.. :)

• 7 months later...
Kirjoitettu

MAXX Performance:lla on tarjolla kuparitiiviste hyvillä lukkoprikoilla ja siihen kun lisää kuusiokolo ruuvit niin rupee olemaan kertaalinen asennus. Ei tarvii tapella tiivisteiden kanssa, jää aikaa ajoon :D

• 1 year later...
Kirjoitettu

peltisarja vuotaa mitä ilmeisemmin..auttaako kiristys enää mitään..vai suosiolla uus tiiviste väliin?  ::) huomenna miken kanssa pitäis painia kyseisissä merkeissä  ::)

jälkikiristetty kerran.. muutama viikko sitten..

Kirjoitettu

Mä oon laittanu peltisarjan tiivisteen molemmin puolin piilteman punaista kuumankestävää silikonia eikä oo tarvinnu ees jälkikiristellä.

Ja silleen että sitä silikonia pursuaa tiivarin "sisäreunoihin" suojaamaan tiivaria pakokaasuilta

Kirjoitettu

ajattelin laittaa ilman silikonia.. mutta hyödyttääkö enää "vuotavaa" kiristellä.. vai laitanko uuden hyllystä suosiolla? kait se täytyy kokeilla huomenna..  ::)

Kirjoitettu

Jos tiiviste on palanu, niin sieiltähän on jostain kohtaa tiivistemateriaalia muuttunu tuhkaksi ja jäljellä vain tiivisteen metalliverkko, näin ainakin mulle kävi, ja eipä siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin uusi tiiviste!

Itellä viimekesänä paloi kahden pytyn kohdalta tiiviste, kun en laiskuuttani jälkikiristänyt ja oli lukkoprikat pulteissa.

Eli ei ne tavalliset lukkoprikatkaan sulje pois tuota jälkikiristämistä.

Kirjoitettu

Itse käytin Stage 8 Locking pultteja ja toistaiseksi ovat toimineet hienosti.

Tosin laittaminen on aika näpräämistä...

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=STG%2D8911&N=0&autoview=sku

noi on varmoja pysymään kiinni. ei vaan täysin poista tuota jälkikiristystä,riippuu vähän tiivisteistä mutta yleensä hakee paikkaansa sen verran että välistyy nimenomaan lämmönvaihtelun vuoksi.
Kirjoitettu

noi on varmoja pysymään kiinni. ei vaan täysin poista tuota jälkikiristystä,riippuu vähän tiivisteistä mutta yleensä hakee paikkaansa sen verran että välistyy nimenomaan lämmönvaihtelun vuoksi.

Noin kävi just mulle. Oli kiristettty, mutta nyt kun otin talvella irti niin oli vuotanut sieltä täältä.

Pultit eivät siis auenneet mutta toi lämpölaajeneminen ja paksun tiivisteen kovettuminen ehkä syynä.

Olisi siis pitänyt jälkikiristää...

Kirjoitettu

8 pytyn luota, tulipellin puolelta oli palanut puhki... uus tiiviste paikallee...tarkka kiristys... kone lämpöseks... kone sammuksiin... 30 min. paskan puhumista...ja jälkikiristys...  m/ vielä pitää ainakin  :)

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Kuinkas pitkän käyttöajan jälkeen tuo jälkikiristys olisi hyvä tehdä?

Kirjoitettu

Kuinkas pitkän käyttöajan jälkeen tuo jälkikiristys olisi hyvä tehdä?

kyllä ne löysät tulee yhden kunnon ajosession jälkeen.eli ei kannata kauaa vartoo ennen kun käy

läpi pultit.myöhemmin,kun on ajellu enemmän ,tsekkaa vielä.

Kirjoitettu

Täytynee kiristellä,jotain pientä supsutusta olin kuulevinani pelkääjänpuolelta.

Kirjoitettu

Täytynee kiristellä,jotain pientä supsutusta olin kuulevinani pelkääjänpuolelta.

tuppaa yleensä sillon olee myöhästä  m-

Kirjoitettu

Mul ei ainakaan oo tarvinnu noita kiristellä,alsakannet ja ARPin pultit m/

• 1 month later...
Kirjoitettu

Omaani kun vaihdoin edelin satsin niin käytin paikallaan sarjat kuumaksi-> jäähdytys ja kiristys, sitten kävin heittämässä lenkin ja  kiristin taas ja kun tarkistin parin kolmen päivän päästä, niin sai kiristäää kolmannen kerran. Mutta eipä ole kyllä alkaneet vuotamaan, nyt on toinen kesä menossa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...