jussi70 Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Käyttöauton moottori on parhaillaan remontoitavana.(kiertokangen laakeri mennyt ykkös sylinteristä) LS1 1998, f-body kopassa. Minkämoisia piristyksiä moiseen kannattais tehdä kun motti on nyt palasina? Auto on ympärivuotisessa käytössä, ajetaan myös talvisin työmatkaajoa. Auto on manuaalivaihteinen ja ls1:n hyvään alavääntöön olen ihastunut, siitä en haluais luopua. Myöskään kulutus ei sais kasvaa kohtuuttomasti, nykyinen 13 litraa lyhyessä ajossa talvella ookoo. Mutta tehoahan ei ole koskaan liikaa, ei edes käyttöautossa. : ) Vaihtaisko nokan, päästöt sais pysyä kurissa jotta vois katsastaa temppuilematta, vakio softalla pitäis pärjätä, ala vääntö ei sais huonontua. Mitä nokkaa suositellaan? Onko LS2, -3 tai -7:ssa tai jossain muissa tuotantomotissa pareeta nokkaa... LS6 imusarjoja olen kuullut näihin vaihettavan, parantaako tehoa/vääntöä myös alhaalla? Vai päinvastoin. Äkkiä ehotuksia ennen kuin inspis taas iskee ja alkaa meneen nippuun, veten laatikon taidan saada korjaukselta näillä main niin saa vähän miettimisaikaa tähän : ) Käyttöautoa ei viitsi alkaa rakenteleen joten ahtaminen ja big bore kitit ei tule kysymykseen... Alavääntöähän kauppakassiin kaipais lisää, leikkisää ajotyyliä tukemaan... SLP:n takaputki autossa on jossa ei näyttäis olevan takavaimentajia ollenkaan... muuten vakio Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Jos ei sen kummempaa halua alkaa tekemaan, niin LS6 nokka/jouset/imari seka pitkat peltisarjat kun laittaa, niin on tehoa, vaantoa ja jopa aantakin ihan tarpeeksi kayttispeliin. Bensankulutus on sitten tietenkin aika suoraan verrannollinen kaasujalan painoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi70 Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Jos ei sen kummempaa halua alkaa tekemaan, niin LS6 nokka/jouset/imari seka pitkat peltisarjat kun laittaa, niin on tehoa, vaantoa ja jopa aantakin ihan tarpeeksi kayttispeliin. Bensankulutus on sitten tietenkin aika suoraan verrannollinen kaasujalan painoon. Tuohan vois kuulostaa hyvältä! Pysyykö motti sellaisena alavääntösenä? Onko kokemuksia kellään? Mitä tommosessa ois tehoa, vääntöä paprulla? Meneekö tuommonen vakiotietsikalla? Voisko vakio sarjoissa pysyä, ajattelin luotettavuutta... Oispa jollain valmis paketti josta hyvät kokemukset niin se kyllä rohkasis! Joo, pontiacci syö talvella 10km työmatka ajossa 13 litraa satkulle ja kesällä 15 kun pystyy ajaan "kunnolla" : ) Saisko Texiltä käytettynä vaikka tuollaisen ls6 osapläjäyksen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Jos ei halua miettiä sen enempää, niin LS6 kärsä ja imusarja on maailman helpoin ratkaisu. Ei ongelmia päästöjen kanssa, eikä tietsikan, alavääntö ei häviä mihinkään yms. Hyvin pelaa orkkis pakosarjoillakin, jos haluaa niissä pysyä. Mitään vaikutusta luotettavuuteen peltisarjoilla ei kyllä oo... LS6 imusarja tuntus antavan 10-20hp lisää. LS6 nokka taas sellaset +30-40hp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi70 Posted May 8, 2013 Author Share Posted May 8, 2013 Kiitos Z-mo! Nyt vaan osia haalimaan, käytetythän sopis tällaisen budjetti remonttiin. Oisko vinkata mistä : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Nyt vaan osia haalimaan, käytetythän sopis tällaisen budjetti remonttiin. Oisko vinkata mistä : ) Jos kiire on, niin jenkeistä vaan tulemaan. Käytettyjä Ebaystä ja LS1Techistä kyttäämään. Compin XR265HR on myös erinomainen, ottaisin ite mieluummin tuon kun LS6 nokan. Tosin Compista joutuu maksamaan hiukan enempi. http://www.ebay.com/itm/LS1-LS2-LS6-Comp-Cams-Camshaft-212-218-558-563-/380029142286?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item587b80850e&vxp=mtr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panze Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Kannattaa kysäistä noilta yläreunan sponsoreiltakin tarjouksia. Itse tilasin asiakkaan autoon optisparkin LT1 koneeseen yhdeltä noista ja tuli halvemmaksi kuin itse tilaamalla esim summitilta. Olettaen että nokan kuitenkin ostat ihan uuden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zodiack Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 pitkätsarjat + ls6imari + portattu tb + 3" ränni n.370 hp koneelta eikä tartte koskea säätöihin. Sitkun mikään ei riitä maf + kannet + nokka + suuttimet +bensapumppu +venttiilikoneistonhilut + tolkuttomasti säätöä + kytkin + yms n. 500 hp Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi70 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Pikku piristyksen toimintasuunnitelma ois seuraavanlainen. LS6 nokka ja jouset hankittu. Vakio pakosarjojen siistiminen. Egr venttiilin lyhennys (f body kun on...) SLP n ilmanputsarikotelo SLP n takaputkisto MAFfista ritilä pois. Nyt vaan pitäis kasata motti ja nostaa paikalleen...__________________ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Nokka vaikuttaa varmasti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Tuliko vm.-01 vai 02-04 nokka? Vanhemmassa mallissa kolme viimeistä numeroa 950 ja uudemmassa 308? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi70 Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Tuliko vm.-01 vai 02-04 nokka? Vanhemmassa mallissa kolme viimeistä numeroa 950 ja uudemmassa 308? 5308 eli uudempi... Oliko niin että uudempi parempi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 5308 eli uudempi... Oliko niin että uudempi parempi? m/ Jep, uudempi on vähän isompi asteiltaan/nostoltaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now