Jump to content

LS1 piristäminen


jussi70

Recommended Posts

Käyttöauton moottori on parhaillaan remontoitavana.(kiertokangen laakeri mennyt ykkös sylinteristä) LS1 1998, f-body kopassa.

Minkämoisia piristyksiä moiseen kannattais tehdä kun motti on nyt palasina?

 

Auto on ympärivuotisessa käytössä, ajetaan myös talvisin työmatkaajoa.

 

Auto on manuaalivaihteinen ja ls1:n hyvään alavääntöön olen ihastunut, siitä en haluais luopua. Myöskään kulutus ei sais kasvaa kohtuuttomasti, nykyinen 13 litraa lyhyessä ajossa talvella ookoo.

 

Mutta tehoahan ei ole koskaan liikaa, ei edes käyttöautossa. : )

 

Vaihtaisko nokan, päästöt sais pysyä kurissa jotta vois katsastaa temppuilematta, vakio softalla pitäis pärjätä, ala vääntö ei sais huonontua. Mitä nokkaa suositellaan? Onko LS2, -3 tai -7:ssa tai jossain muissa tuotantomotissa pareeta nokkaa...

 

LS6 imusarjoja olen kuullut näihin vaihettavan, parantaako tehoa/vääntöä myös alhaalla? Vai päinvastoin.

 

Äkkiä ehotuksia ennen kuin inspis taas iskee ja alkaa meneen nippuun, veten laatikon taidan saada korjaukselta näillä main niin saa vähän miettimisaikaa tähän : )

 

Käyttöautoa ei viitsi alkaa rakenteleen joten ahtaminen ja big bore kitit ei tule kysymykseen...

 

Alavääntöähän kauppakassiin kaipais lisää, leikkisää ajotyyliä tukemaan...

 

SLP:n takaputki autossa on jossa ei näyttäis olevan takavaimentajia ollenkaan... muuten vakio

Link to post
Share on other sites

Jos ei sen kummempaa halua alkaa tekemaan, niin LS6 nokka/jouset/imari seka pitkat peltisarjat kun laittaa, niin on tehoa, vaantoa ja jopa aantakin ihan tarpeeksi kayttispeliin.

 

Bensankulutus on sitten tietenkin aika suoraan verrannollinen kaasujalan painoon. :W

Link to post
Share on other sites

Jos ei sen kummempaa halua alkaa tekemaan, niin LS6 nokka/jouset/imari seka pitkat peltisarjat kun laittaa, niin on tehoa, vaantoa ja jopa aantakin ihan tarpeeksi kayttispeliin.

 

Bensankulutus on sitten tietenkin aika suoraan verrannollinen kaasujalan painoon. :W

 

Tuohan vois kuulostaa hyvältä!

Pysyykö motti sellaisena alavääntösenä? Onko kokemuksia kellään? Mitä tommosessa ois tehoa, vääntöä paprulla? Meneekö tuommonen vakiotietsikalla? Voisko vakio sarjoissa pysyä, ajattelin luotettavuutta...

 

Oispa jollain valmis paketti josta hyvät kokemukset niin se kyllä rohkasis!

 

Joo, pontiacci syö talvella 10km työmatka ajossa 13 litraa satkulle ja kesällä 15 kun pystyy ajaan "kunnolla" : )

Saisko Texiltä käytettynä vaikka tuollaisen ls6 osapläjäyksen ?

Link to post
Share on other sites

Jos ei halua miettiä sen enempää, niin LS6 kärsä ja imusarja on maailman helpoin ratkaisu.

Ei ongelmia päästöjen kanssa, eikä tietsikan, alavääntö ei häviä mihinkään yms.

Hyvin pelaa orkkis pakosarjoillakin, jos haluaa niissä pysyä. Mitään vaikutusta luotettavuuteen peltisarjoilla ei kyllä oo...

 

LS6 imusarja tuntus antavan 10-20hp lisää. LS6 nokka taas sellaset +30-40hp.

Link to post
Share on other sites

Kiitos Z-mo!

Nyt vaan osia haalimaan, käytetythän sopis tällaisen budjetti remonttiin. Oisko vinkata mistä : )

Link to post
Share on other sites

Nyt vaan osia haalimaan, käytetythän sopis tällaisen budjetti remonttiin. Oisko vinkata mistä : )

 

Jos kiire on, niin jenkeistä vaan tulemaan. Käytettyjä Ebaystä ja LS1Techistä kyttäämään.

Compin XR265HR on myös erinomainen, ottaisin ite mieluummin tuon kun LS6 nokan. Tosin Compista joutuu maksamaan hiukan enempi. http://www.ebay.com/itm/LS1-LS2-LS6-Comp-Cams-Camshaft-212-218-558-563-/380029142286?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item587b80850e&vxp=mtr

 

 

Link to post
Share on other sites

Kannattaa kysäistä noilta yläreunan sponsoreiltakin tarjouksia.

Itse tilasin asiakkaan autoon optisparkin LT1 koneeseen yhdeltä noista ja tuli halvemmaksi kuin itse tilaamalla esim summitilta.

Olettaen että nokan kuitenkin ostat ihan uuden?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

pitkätsarjat + ls6imari + portattu tb + 3" ränni n.370 hp koneelta eikä tartte koskea säätöihin. Sitkun mikään ei riitä maf + kannet + nokka + suuttimet +bensapumppu +venttiilikoneistonhilut + tolkuttomasti säätöä + kytkin + yms n. 500 hp  8)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pikku piristyksen toimintasuunnitelma ois seuraavanlainen.

LS6 nokka ja jouset hankittu.

Vakio pakosarjojen siistiminen.

Egr venttiilin lyhennys (f body kun on...)

SLP n ilmanputsarikotelo

SLP n takaputkisto

MAFfista ritilä pois.

 

Nyt vaan pitäis kasata motti ja nostaa paikalleen...__________________

Link to post
Share on other sites

Tuliko vm.-01 vai 02-04 nokka?

Vanhemmassa mallissa kolme viimeistä numeroa 950 ja uudemmassa 308?

 

5308 eli uudempi...

Oliko niin että uudempi parempi?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...