pietan33 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2004 minkähän hintaisia ovat stroukkiakseliin vetolevy ja dampperi kun ei taida nää 350 käydä. tarkoitan uudempaan lohkotyyppiin vai onko sillä 1 tai 2 osaisella stefalla mitään merkitystä tähän? sis jos akseli on erillainen
Crisis Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 2 osaselle stefalle saa halvemmalla ainakin akselin ja kaippa sitä pidetään parempanakin, siit ei oo tietoo. vakio vetolevy käy jos käyttää koneen tasapainotuksessa. Mä käytän 400:n dampperia, se on visiin vähä 350:n dampperia isompi. 7kg oli painoks merkattu.
Msk383 Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Itse olen sitä miltä että yksiosainen stefa (uudempi) on parempi koska vanhemmassa mallissa on ollut paljon ongelmia tiiviyden kanssa. Sen takia se muutettiinkin 80-luvun loppupuolella. Sitä en tiedä täytyykö vanhalle ja uudelle akselille olla eri dampperi ja vetolevy mutta asia varmaan selviää kun soittaa ja kysyy jostain. 400 dampperi ja vetolevy ei maksa paljoa, alle 100e mikäli muistan oikein. Soita ja kysy RP:stä.
Hartigan Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Onko kukaan ostanu koko 383 pakettia viime aikoina? Aattelin vaan et oisko mitään haarukkaa mihin hintoihin menee jos ostaa koko strokerkitin?Kokemuksia eri valmistajien kamoista? Aattelin kyl tossa joku päivä marssia RP:n tiskillekin tivailemaan ko.paketin hintoja,mut jos joku osais heittää tommosta"noin hintaa" ni osais vähä varautua. Viel ku osais päättää minkälaista pakettia rupee kasailee,383 Stealth Ramilla,ehkä remmikin,350 remelillä,350 turbolla tai...tai...Päähän tässä hajoo...Onneks joka tapaukses pitempi aikanen rojekti valuutta tilanteesta johtuen,onpahan aikaa miettiä.Niin ja saahan noita LS1 koneitakin jenkeistä...
Crisis Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Itse olen sitä miltä että yksiosainen stefa (uudempi) on parempi koska vanhemmassa mallissa on ollut paljon ongelmia tiiviyden kanssa. Sen takia se muutettiinkin 80-luvun loppupuolella. Niin eli tarkotin 1-osaista, ja siihen on halvemmat akselit, sitä se on ku o väsyneenä liikenteessä Hinnoista en tiiä, mut jos miettii asiaa silleen että akseli ~220e + männät 300e + männänrenkaat ja -tapit ~150e + pultit 100e niin kyllä siitä kertyy Kiertokangetkin saattaa joutuu vaihtaa jos ne osuu nokkaan. "small base circle" nokka on suositeltavissa kuulemma että saa sinne tarpeeks välystä. Sit jos ei sitä rataa haluu mennä niin kierkokanget jotka mahtuu hyvin on ainakin eaglen 5.7" h-profiilit, hintaa tais olla noin 470e sarja. Niin ja tietysti pakollisiin laakereihin menee noin 100e. Sit tarvitaan viellä tiivistesarjat yms. Ei oo halpaa rakentaa alakertaa
Crisis Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Kirjoitettu 29. Helmikuuta, 2004 Vetolevyyn Make ainakin myi mulle sellasen painohässäkän joka tulee vetolevyn pulteista kiinni. Suunniteltu juuri kuulemma tollaiseen hommaan. Mulla kun on ulkoisesti tasapainoon tuleva alakerta niin dampperikaan ei ole ymräpiltään täysin tasapainossa. Sitä varten on se painotus vetolevyssä. Tottakai se paketti pitää viellä pajalla viedä tasapainoon.
Msk383 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2004 Jos uusia veivejä aikoo ostaa niin kannattaa hankkia heti 6" kanget ja matalammat männät. Noi eaglen h-profiilit on melko painavat joten kannattaa myös katsella niitä painoja ennen veivivalintaa. Eaglet painavta mutta samalla myös kestävät yli 700hp.
Crisis Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2004 Kirjoitettu 11. Maaliskuuta, 2004 Tuli tässä mieleen että jos meinaa kierrättää niin ei kannata ottaa painavia kankia ellei ole miljoonan euron terästimanttisuperhyper akseli. Jos akseli elää vähäsenkin niin pyörähtää äkkiä laakerit. Oli pakko tehä vähä tutkimustyötä ja totesin että näin on todella useasti käyny cast steel akseleilla. Tosin yleensä sitten siellä 7k tuntumassa. vaparissa kevyempi = parempi. Ahdetuissa tarvitaan enemmän kestävyyttä mutta kierroksia ei välttämättä tarvi nostaa yhtä korkealle ku vaparissa että saadaan kunnolla tehoa ulos. Mun näkemys asiasta. Saa korjata jos olen väärässä. Tämä kaikki tietysti 383:sta puhuen. 355/350 ei ole läheskään niin herkkä tuhoomaan kampuraa pienemän iskunsa takia.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään