Jump to content

DataMaster EE dataa kommentoitavaksi

Recommended Posts

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Vellu on vissiin sutinut jos 0-60 noin pieni.En usko jotta normaaleilla kumeilla on mahdollista päästä tuohon vaikka koneessa olisi 800hv.Ei vaan pidä rengas.

Itse olen päässyt siihen 5s paikkeille ,mutta ei voi vetää kaasupohjassa kun suttaa.

Onkos muut mittailleet ja minkälaisia tuloksia olette saaneet 0-60?

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Nova

18

• -vellu

13

• Senior

7

• Nupa

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Jos joudut jatkamaan johtoja niin ei tinailla.... ;)

miksi ei tinalla? mul on molempien lamdojen johdot jatkettu tinaamalla ja hyvin toimii

Kirjoitettu

Isot viisaat on kertoneet että näin lukee lambdojen liittämis ohjeissa. Toiseksi niitä on huono tinailla kun ovat rautajohtimia tai jotain. Darkilla oli muistaakseni kokemuksia tässäkin...

Kirjoitettu

Tuossapa lisää dataa : eli kyseessähän on pitkän mittausjakson ( vasen ) keskimääräiset BLM-arvot versus rpm ja MAF. Helposti näkee, että pienehköillä kierroksilla käypi rikkailla, suuremmilla laihoilla.

Left_L_Term_versus_Airflow.jpg}

Left_L_Term_versus_Airflow.jpg_thumb

Kirjoitettu

Miten pikältä ajalta nuo pitkän mittausjakson arvot tulevat ja miten ne nollataan? Nollautuuko automaattisesti jos akun kaapeli on irti vai pitääkö se nollata ottamalla irti "PCM BAT" sulake 30 sekunniksi (sulake kojelaudan päädyssä) jolloin se ainakin nollautuu.

Eikös tuo PCM tulisi nollata aina isompien muutosten yhteydessä?

Miten pitkään pitää ajella, jotta noi pitkän mittausjakson arvot alkavat asettua luotettavalle tasolle?

Kirjoitettu

Nuo on eilisen ajelulenkin tuloksia. Varsinaisen ECU'n oppimasta datasta en tiedä mitään. Datamasterhan näyttää minkä tahansa ajelun arvot, eri tilanteista. Noissa mun luvuissa on tasaista menoa ja täyskaasulähtöjä ( Nupa puikoissa, minä kyydissä läppäri sylissä... ;D )....

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Miten pikältä ajalta nuo pitkän mittausjakson arvot tulevat ja miten ne nollataan? Nollautuuko automaattisesti jos akun kaapeli on irti vai pitääkö se nollata ottamalla irti "PCM BAT" sulake 30 sekunniksi (sulake kojelaudan päädyssä) jolloin se ainakin nollautuu.

Eikös tuo PCM tulisi nollata aina isompien muutosten yhteydessä?

Miten pitkään pitää ajella, jotta noi pitkän mittausjakson arvot alkavat asettua luotettavalle tasolle?

DM tais olla jokin nollaus kohta ja Freescannissa kans.

ECM lukee n.10 min aikajaksoissa Short termiä ja tekee Ltermit ja muuttaa sit sen 10 min jälkeen ja siinä se kärrinpyörä sit onkin.

Nollaus ei oikeastaan muuta kauheesti,tosin suotavaa olisi nollata niin ECM pääsee het "oikeisiin töihin".Muutoin se yrittää työntää vanhaa Cell taulukkoa sinne jonka se taas joutuu korjaa....

Cell taulukot on juuri tietokoneen oppimia taulukoita arvollisesti ECM resurssit on noin 10 % luokkaa niistä arvoista jotka on sinne kirjattuna niihin VE PE ym taulukoihin.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Vellun datassa ei minusta mitään paniikkiin aihetta.Pensaa saa vähänlaisesti.Ohjelmaa pitäis rukata.Hyvää oli se ettei nakuttanut,mutta miten lie täyskaasulla jos ajelee?Et raaskinut lyörä lämää tiskiin tuossa ajossa :)

Laihuus ei ole hälyyttävää missä se nyt vedettäessä laihalle meni.

Enemmän ajoa, ei saa varmuutta tai pitäis tuntea auto paremmin jotta vois uskaltaa sanoa tarkasti.

Lataus oli heikohkoa.

Kirjoitettu

Vellun datassa ei minusta mitään paniikkiin aihetta.Pensaa saa vähänlaisesti.Ohjelmaa pitäis rukata.Hyvää oli se ettei nakuttanut,mutta miten lie täyskaasulla jos ajelee?Et raaskinut lyörä lämää tiskiin tuossa ajossa :)

Laihuus ei ole hälyyttävää missä se nyt vedettäessä laihalle meni.

Enemmän ajoa, ei saa varmuutta tai pitäis tuntea auto paremmin jotta vois uskaltaa sanoa tarkasti.

Lataus oli heikohkoa.

Kiitos kommenteista, uskaltaa siis jo vähän ajella ;D

Laihuus on mielessä siitä kun bensanpaine ei nouse oikein suhteessa ahtoihin. Täytyy laittaa vielä erillinen seossuhdemittari ennen kuin uskoo asioiden olevan edes suunnilleen tolallaan. Saattaahan se olla, että mun ahtopainemittari tai bensanpainemittari näyttävät väärin.

Hommaan vielä uudet perus labdat tuonne kunhan ehdin.

Myös uusi suurtehobensapumppu on tulossa.

Tuo lataus muuten ihmetyttää... Siellä on uusi laturi :) eli sen tuottama lataus on samaa luokkaa kuin edellinenkin :( Olen lisännyt myös maadotusta, täytyy tarkistaa vielä. Mistä ja miten tuo EMC mittaa tuon lataustehon?

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Nuo jälkimmäiset BLM/MAF taulukot oli mun pirssistä...

Katoin Vellun dataa.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Kiitos kommenteista, uskaltaa siis jo vähän ajella ;D

Laihuus on mielessä siitä kun bensanpaine ei nouse oikein suhteessa ahtoihin. Täytyy laittaa vielä erillinen seossuhdemittari ennen kuin uskoo asioiden olevan edes suunnilleen tolallaan. Saattaahan se olla, että mun ahtopainemittari tai bensanpainemittari näyttävät väärin.

Hommaan vielä uudet perus labdat tuonne kunhan ehdin.

Myös uusi suurtehobensapumppu on tulossa.

Tuo lataus muuten ihmetyttää... Siellä on uusi laturi :) eli sen tuottama lataus on samaa luokkaa kuin edellinenkin :( Olen lisännyt myös maadotusta, täytyy tarkistaa vielä. Mistä ja miten tuo EMC mittaa tuon lataustehon?

Mittaa latauksen niinkuin pitääkin.Oliko sulla het alussa hyvä lataus 13v yli kokoajan?Ja nyttemmin laskenut taas alas?

Mitä vikaa noissa sun Labdoissa on?Musta ne seilaa eestaas kuten pitääkin.Mulla on antureita jos tahdot testailla.

Kirjoitettu

Mittaa latauksen niinkuin pitääkin.Oliko sulla het alussa hyvä lataus 13v yli kokoajan?Ja nyttemmin laskenut taas alas?

Mitä vikaa noissa sun Labdoissa on?Musta ne seilaa eestaas kuten pitääkin.Mulla on antureita jos tahdot testailla.

Lautaus aina kylmänä parempi, sitten putoaa tuohon 13 pintaan.

Noista lambdoista oli täällä puhetta. Oikea on uudehko viime kesältä ja vasen vanha ja saattaa olla vaikka alkuperäinen. Mietityttää näyttääkö uusi ja vanha eri lailla ja siten hankaloittaa säätämistä?

• 1 month later...
Kirjoitettu

Vedä säätimen S navasta johto akun +napaan pitäs ladata kuumana 14V kylmänä n 14,5 jos ei, pistä johtoon diodi myötäsuuntaan niin säädin tekee 0,6-0,7 V enenmän.

Kirjoitettu

Lautaus aina kylmänä parempi, sitten putoaa tuohon 13 pintaan.

Noista lambdoista oli täällä puhetta. Oikea on uudehko viime kesältä ja vasen vanha ja saattaa olla vaikka alkuperäinen. Mietityttää näyttääkö uusi ja vanha eri lailla ja siten hankaloittaa säätämistä?

jos mittaa yleismittarilla akun navoist käynnis,pitäs olla väh. 13.7 v. et akkuu tulis latinkia

Kirjoitettu

Vedä säätimen S navasta johto akun +napaan pitäs ladata kuumana 14V kylmänä n 14,5 jos ei, pistä johtoon diodi myötäsuuntaan niin säädin tekee 0,6-0,7 V enenmän.

Täytyypä tehdä tuokin. Laitoin jo maadoitukset kuntoon ja lataus parani huomattavasti :)

• 6 months later...
Kirjoitettu

tuota ihmettelisin tuossa, kun vikakoodeja ei pystynyt nollaan muuta kuin jollain ohjelmalla..

piruuttani irroittelin akun kaapelin ja rokkikoneiden sulakkeen ja annoin olla noin 6 tuntia irti..

tuota ennen oli vikalista tämän näköinen 

-24

-32

-63

-77

-82

-84

nyt kun laitoin aapelit kiinni ja nauhotuksen päälle löytyi alkuun vain

-77

-84

???

jos avaa ton" DTC err"  ikkunan ja kattoon nauhaa niin ensimmäisen kaasuttelun kohdalla pompsahtaa lisää koodeja mut muutama jää edelleen uupuun.. siis tuleeko nämät viat muistista vai löytääkö järjestelmä ne uudestaan?? 

nauhoitus on DataMaster EE

test4.uni

• 6 years later...
Kirjoitettu

Otin tänään dataa autosta, niin olisikohan joku asiasta ymmärtävä halukas jeesaamaan ja vilkasemaan data pätkiäni? koitin laittaa liitteenä ottamani datat nähtäville tähän, mutta tiedostot liian suuria..

Kirjoitettu

Otin tänään dataa autosta, niin olisikohan joku asiasta ymmärtävä halukas jeesaamaan ja vilkasemaan data pätkiäni? koitin laittaa liitteenä ottamani datat nähtäville tähän, mutta tiedostot liian suuria..

Lähetä sähköpostina tänne.

Ja kerro mitä siitä pitäisi ymmärtää...

Kirjoitettu

Lähetä sähköpostina tänne.

Ja kerro mitä siitä pitäisi ymmärtää...

Kiitos avusta *clap*

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...