Hena Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 -91 vuoden 305 tbi. Teki aikaisemmin viikolla että kiihdyttäessä kone vain sammu ja jalan kun nosti kaasulta niin lähti rullatessa käyntiin. Tien sivussa tarkastin että kaikki johdot kiinni ja renkuttelin liittimit. Auto toimi ok ja pääsin 10km kotio. Nyt piti lähtee reissuun ja pääsinkin 500m ok, ja nyt ei toimi taaskaan. Käyntiin lähtee hyvin ja käy tyhjää. Vaihde päälle ja kaasua, niin menee eteenpäin ehkä 30m ja sammuu. Tällä tavalla nilkuteltiin kotio takaisin. Mistähän pitäisi alkaa tarkasteleen ja osia hommaan? Tulpat vaihdettu alle 1000km sitten ja johdotkin pitäis ok olla. Vikakoodia ei ole herjannut!? No antoihan tuo vikakoodin 54 kun hyppylangalla juuri kokeilin. Onko hajuakaan miten tähän ongelmaan vaikuttaa?
camaro82 Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Tällaista tietoa löysin: http://www.seanster.com/scantool/ecm-codes.html#54
rokzetä Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 54 code ja oireet panee arvaamaan et VATS vois temppuilla myös. f-pump öljynpaineanturi/liitin kannattaa kumminki tsekata (öljynsuodattimen juures) ja tietty et öljynpaineet tarpeeks hyvät.
Hena Posted June 22, 2013 Author Posted June 22, 2013 Kiitos linkistä. Mistähän tuo bensapumpun rele löytyy? Camu muuten ottaa hyvin kierroksia kun P päällä, D silmään niin sammuu melkein heti. Jos bensapumppu olisi hajalla, niin ei kai tottelelisi kaasupetaalia ollenkaan?
rokzetä Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 rele ei vaikuta sammuiluun,jos rikki vaatii vaan vähän pidemmän startin kun ei kerää painetta,mutta lähtee käymään.rele on mukana vaan käynnistyksen ajan. VATS modulista lähtee käsittääkseni 2 signaalia,"startin salliva" ja "bensansyötön salliva ecm:lle",jälkimmäinen vois katketessaan ajossa antaa sit koodin 54 "low f-pump voltage".jos sulla VATS on autossas. p->D:lle sammuminen voi johtuu että ecm ei nosta kierroksia.iac,v-kepin asentotunnistin tai joku anturi?voi olla eri vika kuin tuo ajossa sammuminen.
GTATL Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Kylla meika lahtis tutkii sita oljynpaine anturia koska bensa pumppu pyorii sen kautta starttauksen jalkeen.
Hena Posted June 22, 2013 Author Posted June 22, 2013 Tänx kaikille. Täytyy aloittaa tuosta öljynpaineanturista... Aikas syvältä näillä keleillä maata auton alla, mut aina voi ottaa vähän kylmää mukaan näin juhannuksen kunniaksi
Hena Posted June 24, 2013 Author Posted June 24, 2013 Öljynpaineanturia tarkasteltu ja roplattu. Ei ainakaan päällisin puolin vaikuttanut olevan poissa pelistä. Kokeiltiin myös hyppylangalla pa-anturia ja pumppu toimi ok. Ottaa hyvin kierroksia mutta sammuu kuitenkin. Vikakoodia en vielä ehtinyt katsoa. Voisiko pätkiminen viitata sytkäpuoleen? Täytyy koittaa viedä johonkin pajalle missä pääsee lukeen koodit ja diagnostiikkaa...
Hena Posted June 25, 2013 Author Posted June 25, 2013 Nyt toimii taas moitteettomasti Vaihdettu kuitenkin öljynpaineanturi joka nyt sitten ei ihan toiminutkaan. Pätkiminen väheni melkein kokonaan, mutta edelleen harvakseltaan sammui ja kävi pätkien. Loppujen lopuksi huomattiin, että sytytyskela oli todella huonossa kunnossa. Kela uusiks, samoin varoiksi sytytysmoduli ja jakajankansi.
GTATL Posted June 25, 2013 Posted June 25, 2013 Nyt toimii taas moitteettomasti Vaihdettu kuitenkin öljynpaineanturi joka nyt sitten ei ihan toiminutkaan. Pätkiminen väheni melkein kokonaan, mutta edelleen harvakseltaan sammui ja kävi pätkien. Loppujen lopuksi huomattiin, että sytytyskela oli todella huonossa kunnossa. Kela uusiks, samoin varoiksi sytytysmoduli ja jakajankansi.
Atobee Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 rele ei vaikuta sammuiluun,jos rikki vaatii vaan vähän pidemmän startin kun ei kerää painetta,mutta lähtee käymään.rele on mukana vaan käynnistyksen ajan. Missä tuo rele sijaitsee? Itsella -89 Camaro ja ensimmäinen starttaus kylmällä koneella aina turhan pitkä (4-5 sec.)
rokzetä Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 Missä tuo rele sijaitsee? Itsella -89 Camaro ja ensimmäinen starttaus kylmällä koneella aina turhan pitkä (4-5 sec.) tpi konees ainaki tulipellissä kuljettajan puolella,jarrusylkyn oikeella puolella. releen toiminnan kuulee kun kääntää virrat esim.yön yli seisseestä autosta.kuuluu naks ja pumppu surajaa sen aikaa kun kerää linjaan paineet.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now