Jump to content

3geniin kans jarrut...


Z-mo

Recommended Posts

Noinhan se on... Mutta ajettiinhan 1LE-jarruilla näissä autoissa aikanaan rataakin surutta, ja ne tuntus kyl kestävän rääkkiä ihan hyvin. Ja eikös ne levyt ollu ku tuuman normilevyjä isommat...?

Link to comment
Share on other sites

Täsmälleen noita samoja SSBC:n satuloita olen itsekkin miettinyt. Mutta kuten jo tulikin tuossa ilmi, niin tuo vakio jarrulevy on kyllä onnettoman pieni. 1LE olisi kelpo ratkaisu, mutta saatavuus on heikko (ja tulee kalliiksi, niinkuin kaikki jarrujen paranteluun liittyvä). Kokeileppa noita SSBC:n kilkkeitä ja kerro vaikutelmat...ainakaan huonommaksi ei voi mennä.

Link to comment
Share on other sites

Jos levyjen kokoa lähtee suurentamaan, niin siinä kohtaa myös toi rahan meno saa ihan uudet ulottuvuudet, menee kaikki uusiks, satulat, spindlet, kiinnikkeet yms.

 

SSBC:ltä löytyis kans 1LE-jarrut eteen hintaan $1,395.00

 

http://www.ssbrakes.com/products/detail/591/?make=Chevrolet&model=Camaro&year=1987

 

Tyyristä.

 

Tai sitten toinen vaihtoehto olis rakentaa C4/LS1/C5-kilkkeistä jarrut.

Eihän tässä mitään LeMans-tyyppisiä kisajarruja eikä mitään Wilwoodin 6-mäntäsiä superjarruja olla haluamassakaan. Riittäs että rataa pystyy kiertää ilman pelkoa perseessä, että missä kohtaa laikat on kierot tai männät jumissa yms. turhaa.

 

Jos kattois mitä sais irti rei'itetyistä/uritetuista levyistä, teräspunosletkuista ja vaikkapa noista alusatuloista ja hyvistä paloista. Ja vois koittaa rakentaa jonkunnäkösen ilmajäähdytyksen...

 

Helvetti, kun menin talven aikana ostamaan noihin orkkispatarautapaska-satuloihin kaiken uusiks, paitsi männät. Ja Hawkin palat. Olis voinu suoraan ostaa noi SSBC:n satulat, nyt ei raaski... vielä. ;)

Link to comment
Share on other sites

C4/C5/LS1 jarruswappi vaatii jo aika paljon metallintyöstöä ja jarrusatuloiden kiinnitysraudat pitää tehdä täysin uusiksi. Ja niitä käytettyjä jarruaihioita ei ainakaan Suomesta helposti/halvalla löydä. On muuten kova vaatimus jos halutaan että jarrut kestää useamman kierroksen kovaa rata-ajoa. Nämä ovat sentään melkoisen painavia autoja.

Link to comment
Share on other sites

miten sitte ne wilwoodit jos niiden hinta oli se 1300e ja paketti sopii 3gen (heittämällä?) ainut on ne vanteet jotka pitäis suurentaa->ostaa isommat? niillähän sais kerralla kunnon jarrut!? :-\

Link to comment
Share on other sites

joo noi brembot olis kans yks..

kattelin wilwoodin sivuilla noita jarru paketteja ja huomasin et 70-92 suurin jarrulevy oli 12.19" ja 4 mäntäinen :-X

tuon setin pitäisi mennä heittämällä alle ja hintaa ~1300$

miksi kuitenkin tarkemmin katottuna sielä lukee et 79-81 camarolle sopii onko sama sitten -92 asti vai miksi vuosi vaihtoehdot loppuu..

13" saa 67-69 ja 93-> vuosille... miksei 70-92..

 

 

http://www.wilwood.com/Centers/Information/applicationguide_frnt/chevrolet/camaro7092.asp

Link to comment
Share on other sites

Kappas vaan, tommonen lafka tekee valmiita LS1-jarrusettejä 82-92 f-bodeihin... ja kohta myös C5-jarrusettejä... Ei yhtään huono juttu... :P

 

http://www.bigbrakeupgrade.com/

 

"premium kit" mikä sisältää kaiken tarvittavan, valmiiksi modatut olka-akselit, navat, levyt, satulat yms. valmiiksi koottuna maksaa tuolla $629. Eli ihan täys bolt-on. Aika halpa mun mielestä...

 

Ja noi LS1-jarrut mahtuu vielä vakio 16-tuumaseen vanteeseen, C5-jarrut vaatii jo sen min. 17".

 

Paitsi: "* This brake kit should fit with all stock style 16" wheels, except for the TransAm/Firebird crosslace wheel. To use this wheel, minor clearancing or the use of a wheel spacer will be necessary."

Link to comment
Share on other sites

Joo tossahan on vakio olka-akselit modattu ja vakiolevystä koneistettu levyt pois niin saadaan käypä pyörän napa LS1-levylle. Jukkahan teki/tekee ton itte, eli nähtävästi onnistuu vähän hitaammaltakin kaverilta... ;) 8)

Link to comment
Share on other sites

Joo tossahan on vakio olka-akselit modattu ja vakiolevystä koneistettu levyt pois niin saadaan käypä pyörän napa LS1-levylle. Jukkahan teki/tekee ton itte, eli nähtävästi onnistuu vähän hitaammaltakin kaverilta... ;) 8)

Olis mulla muuten ylimääräiset olka-akselit ja vakiolevyt, jos joku kaipaa. Tietty voin hankkia vielä kuvat noista ls1:n kiinnitys raudoista (siis niistä levyn paloista joilla nuo jarru satulat kiinnitetään)

Link to comment
Share on other sites

Tommonen bolt-on LS1-jarrusetti 82-92 f-bodeihin myytiin ebayssä hintaan $430. Pikkasen otti kupoliin kattoo vaan vierestä, olis vaan pitäny kaivaa noi hikiset taalat jostain raosta... >:(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Mikäs on vakio levyjen halkaisijat/paksuus edessä ja takana?

 

10,5 tuumaa edessa ja takana 85-88 autoissa ja 89-92 värkeissä on edessä 10,5 ja takana 11,6 tai jotain, yli 11 kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...