Jump to content

PCM:n vaihto


Guest MS73

Recommended Posts

Pitkällisen vian etsinnän jälkeen lopputuloksena näyttäisi olevan viallinen pcm boxi, kun käsky flektien pyöritykseen tuntuu puuttuvan täysin.

Kytkemällä nastat obd liittimestä flektit lähtevät normaalisti pyörimään, joten johdot yms. pitäisi olla kunnossa.

Myös releet vaihdettu/tarkistettu sekä anturit ja sulakkeet ok.

Mitään virhekoodeja ei löytynyt ja auto käy sekä kulkee muuten normaalisti.

 

Eli ... jos vaihdan tuon pcm:n niin sopiiko mikä vaan saman vuotiseen malliin kuuluva boxi, vai pitääkö se jotenkin koodata autokohtaisesti?

Kiinnostaisi myös tietää että voinko hankkia jonkun valmiiksi koodatun pcm:n jossa olisi hieman viilattu noita asetuksia?

 

Toki kiinnostaa vinkit jos tuon pystyisi uudelleen ohjelmoimaan, tai jotain.....

 

Porin seudulla ei tunnu olevan minkäänlaista tieto/taitoa noiden ruisku laitteiden säätämiseen/ohjelmointiin.

Jos omistaisi jonkun vanhemman ritsan kaasari laitteilla, niin heti löytyisi muutama osaava vanha parta avuksi.

 

Ai niin ... kyseessä olisi siis 1994 Camaro 5.7

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

tieto tulee pcm läpi ja kun raja ylittyy ni poksilta pitäs tulla maadotus käsky releelle ensin ykkös relelleel jonka kytkeytyminen kytkee kakkosreleenkin jos sähkökuvaa oikein tavasin. ecm antaa siis kaksi miinus singnaalia yksi kumpaakin nopeutta varten virta tulee sulakkeelta virtalukon takaa. relepohjasta ykkösreleen kalanpaikkoihin ku kytkis lampun väliin ni näkis pelaako se ohjaus ku kone lämpiää ja jos pelaa ni sillon vika ei oo ecm/anturointi systeemeissä vaan enempi rele ja syöttö puolella.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...