Jump to content

No shim?


karhis

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jos startin solenoidin kyljessä lukee "NO SHIM", niin tarkoittaako se että sitä metalliläpyskää ei tartte laittaa sinne väliin kun asentaa startin paikalleen?

 

Näytti lukevan edellisessä ja sitä edellisessäkin, mutta on se levy ollut siellä välissä aina. Oletan että tuo levy on tuo ohjekirjan mukainen "spacer shim".

 

 

Kirjoitettu

Eikös se välys pidä tarkistaa jokasella starttimoottorilla erikseen?

 

Eikai ne tehtaalla tee tarkotuksella epäsopivia niistä et shimmiä tarttis, vaan koneet ja

vetolevyt on erilaisia ja toiset voi vaatia shimmin ja toiset ei...

Kirjoitettu

Jaa, no perhana.

 

Edellisen kerran kun vaihdoin laitoin sen juuriin kuin se edellinen oli, elli shimmi väliin. Toimi ihan kuin pitikin.

 

Nyt tuo ei kyllä ole oikein kun kuulu hirviä kiljaisu joka kerta kun starttaa. Varsinkin kylmänä kun sillon pyörittää paremmin.

 

Täytyy varmaan purkaa uudelleen kun kerkiää.

Kirjoitettu

Miten tuo välys muuten tarkistetaan ja miten sitten toimitaan kun välys on tiedossa?

 

Tuo on -94 3,4.

Kirjoitettu

Miten tuo välys muuten tarkistetaan ja miten sitten toimitaan kun välys on tiedossa?

 

Tuo on -94 3,4.

 

Välys pitää olla hampaan uran pohjan ja vastakkaisen rattaan hampaan harjan väliin pitäisi mahtua iso paperiklemmari oikaistuna eli noin 1-2mm en muista tarkkaan.

Sitten vaan oikeat shimmilevyt väliin ja pultit kiinni.

Kirjoitettu

Saako tuon shimmauksen tarkistettua jollain konstilla ilman kytkinkopan irroitusta?

Kirjoitettu

Joo, no täytyy varmaan odottaa että pääsee kaverin hallille. Varmaan helpompi jos auto nosturilla. Tuolla kentällä tahtoo olla vähän ahdasta eikä siellä kyllä näe oikeen mitään.

 

Jos nyt kuitenkin spekuloidaan ensin...

 

Tuo kiljaisu tai kova vingahdus tulisi siis siitä, että siellä ei ole tarpeeksi välystä, vai miten? Ja välystä pitäisi kasvattaa? Pitääkö siihen ostaa jokin tietynlainen välyslevy (shim), vai käykö ihan vain sopivan kokoiset rikat?

 

Onko mulla sitten edellisen vaihdon yhteydessä käynyt vain ilmiömäinen mäihä, kun uudempi (tehdaskunnostettu) startti on mennyt suoraan samalla shimmillä? En ainakaan muista, että olisi ääntänyt tuolla tavalla.

 

Ihmetyttää vain se, että siinä startin solenoidin kopassa lukee se "no shim". Sehän viittaisi siihen, että se levy pitäisi ottaa kokonaan pois. Toisaalta, luki se noissa aiemmissakin ja silti se shim oli siellä. Joissain englannin kielisisä foorumeissa joillakin oli metelit loppunut kun olivat ottaneet shimmin pois. Toisaalta niissä vain puhuttiin metelistä... tiiä sitten mimmonen meteli oli kyseessä.

 

Kait sitä viisastuu kun saa auton ylös ja vähän valoa alle. Vähän mietityttää vain, että pääseeköhän sieltä mistään välistä mittaamaan sitä välystä...

 

Niin ja lisätään vielä, että mulla on automaatti, jos sillä on jotain merkitystä.

Kirjoitettu

Saako tuon shimmauksen tarkistettua jollain konstilla ilman kytkinkopan irroitusta?

 

Eikös kopan alapuolella ole irrotettava pölysuoja josta näkee vetolevyn/vauhtipyörän hammastuksen ja startin hammastuksen.

Muistaakseni näin kun itselle asensin tehostartin.

Kirjoitettu

Jep jep.

 

Se välilevyhän siellä oli päin veetä. Se tippui monta kertaa asennuksen aikana ja olin ilmeisesti laittanut sen lopulta väärin päin sinne väliin. Toisen pultin kohdalla se oli siellä välissä mutta ei toisen, niin se startti oli ihan killisä.

 

Irrotin toisen pultin ja löysäsin toista, niin että sain laitettua sen shimmin sinne oikein päin. Näytti se välyskin olevan aika lailla kohdillaan... varmaankin. Starttasi ainakin just niin kuin piti, eikä kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.

 

Aivan naurettavaa miten helppo homma kunnollisesti valaistussa hallissa nosturilla, mutta kun ei malttanut odottaa niin piti alkaa värkkäämään pihalla pimeässä katoksessa...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...