Jump to content

EI autoilun satelliittiseurannalle


IrocRocks

Recommended Posts

Ollila kun tuota puuhaa ,ni tulee varmasti.Laitteest tulee Suomen teknologiateollisuudelle uus nousu.Suomes rapiat 3milj kiesiä,eu.ssa liki 300milj,maailmas rapiat miljardi.

Harrasteautossa kyllä vero pienenis suurimmalla osalla.

Jos laite tallentas pelkät ajetut kilometrit niin miksei.

Link to comment
Share on other sites

Suomessa ei mikään laske, 8 tuhatta milijoonaa otetaan velekaa ensvuonna, you do the math :-\

 

Älä huoli, Suomella on luottotiedot kunnossa. Velka-rahaa saadaan vielä tulevaisuudessakin ;D

Jos velka lankeaa kansalaisen maksettavaksi niin ainakin meikäläinen suuntaa noin tuhat kilometriä länteen

Siellä on rikas öljyvaltio jossa hyvinvointia riittää useammalle sukupolvelle

Link to comment
Share on other sites

Ollila and friends tekee tolla vielä miljoonia ja miljoonia...

 

Kiinasta ostetaan halpatyövoimalla väsättyjä 5€ gps paikantimia, myydään(pakotetaan) autoilijoille

melko todennäköisesti 100-150eurolla, jos jää edes siihenkään... Ja joka autoon oma tietenkin.

 

Sitten pakollinen virallinen asennus esim 100€ ja vuosikatsastuksessahan tää gizmo tarttee

tietenkin tarkistaa, eli eiköhän taas tule uusi testi katsastuksen yhteyteen joten senkin

hintaa voidaan korottaa.

 

Ja mikä parasta, tulevaisuudessa kokeilet hieman venttiilinnostoa niin sakkolappu odottaa postilaatikossa.. :o

 

Ei tää taas oikeen hyvältä näytä.. m-  >:(

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nimi annettu... vaikka ei tuo mitään paina, nämä on jo päätetty toteuttaa m-

Ihmiset vielä tyhmyyksissään kannattaa tuota, kun kuvittelevat autoilun tulevan halvemmaksi. Auton ostohinta ehkä hieman laskee (jos tehtaat eivät nosta hintoja samalla) mutta joka kilometriltä maksetaan vielä polttoaineveron päälle... Suomi on paska maa :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ehdottomasti nimet alle. Kansalaisaloitteen lisäksi myös adressi on käynnissä osoitteessa:

 

http://www.adressit.com/ei_kilometriverolle

 

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

 

"jo 20 000km/v tulisi maksamaan 1360e/v!" Luulen että yhdelläkään autoharrastajalla ei ole syytä jättää allekirjoittamatta.

Molempiin "osallistuttu"
Link to comment
Share on other sites

Oman Camaron vero menee tällähetkellä kokonaismassan mukaan eli jotn 220e vuodessa?

Tällä rahalla ajan 3,3centin alueella 6666km

 

Ei tule ajettua noin paljoa harrasteautolla

Lisäksi tankkaan kotimaista E85 polttoainetta joka ei kasvata valtion verokertymää siinä määrin kuin tuonti bensiini

Minun harraste autoilu halpenee tässä tapauksessa

 

Työmatkoihin keksin jonkun porsaanreiän/kiertotien

 

Silti minua korpeaa tälläisten kyttäys järjestelmien virittelyt

Link to comment
Share on other sites

 

Minun harraste autoilu halpenee tässä tapauksessa

 

 

Ei halpene.

Vanhalla autolla ajelu ei tule tässä maassa koskaan halpenemaan, lähtokohta koko selvitykselle on se kuinka varmistetaan verokertymien taso kun autojen kulutus vähenee ja tulee vaihtoehto polttoaineet , esim sähkö.

Vanhan paljon kuluttavan auton käyttö tulee tulevana vuosina kallistumaan rajusti. Keinoja on vaikkei sputnikilla ajoja kytättäisikään

Link to comment
Share on other sites

Vanhan paljon kuluttavan auton käyttö tulee tulevana vuosina kallistumaan rajusti. Keinoja on vaikkei sputnikilla ajoja kytättäisikään

 

Mun kiesihän tulee vasta teini-ikään. Ja eihän pikkulohko paljoa kuluta ;D

Mään oon taaskin erilinjoilla verottajan kanssa

Link to comment
Share on other sites

Mutta miks ¤:ssa sitä veroa ei voi pistää polttoaineeseen, jos tarvitaan lisää verotuloja?

 

Polttoaineen verotuksella se, joka kuluttaa, maksaa:

1) ruuhkaliikenteessä liikennevaloissa seisova, jolla ei ole start-stop -automatiikkaa tai ei älyä kääntää virta-avaimesta autoa pyörryksiin, kuluttaa enemmän polttoainetta = maksaa enemmän

Siis ei tarvita erikseen ruuhkamaksuja eikä järjestelmää niitä varten

 

2) epätaloudellisella ajotavalla käyttää enemmän polttoainetta = maksaa enemmän

Siis ohjaa hankintoja taloudellisempiin = vähäpäästöisempiin autoihin

Rautalankaa: 10 l / 100 km kuluttavan auto maksaisi tuplasti veroa 5 l / 100 km kuluttavaan verrattuna.

 

3) ajaa epätaloudellisella autolla = maksaa enemmän

Siis rajoittaa tai ainakin pistää miettimään ajoa vanhemmilla autoilla.

Rautalankaa: 10 l / 100 km kuluttavan auto maksaisi tuplasti veroa 5 l / 100 km kuluttavaan verrattuna.

 

4) kaikki laitteet, jotka käyttävät polttoainetta, tuottavat päästöjä

 

Loppupäätelmänä = kaikki päästöjä tuottavat maksavat suhteessa tuottamiin päästöihinsä.

 

Tällä järjestelyllä ei tarvita mitään uusia (satoja miljoonia maksavia) järjestelmiä ja se, joka kuluttaa, maksaa. Tasapuolista/oikeudenmukaista ja myös kuorma-autot ja muu raskas kalusto (joka kuluttaa vähän keskimääräistä sukankuluttajaa enemmän) maksavat.

 

Eiks se ollutkin laskeskeltu niin, että jos pistettäisiin 17 snt lisää veroa polttoaineeseen per litra, niin saataisiin sama verokertymä kuin autoverosta tällä hetkellä? Siis n. 10-15 %:n korotus :o

Link to comment
Share on other sites

tieliikenteestä pitää kerätä tietty määrä veromarkkoja,ihan sama mitä auto kuluttaa,mitkä päästöt,mikä polttoaine.

mitä vähemmän auto kuluttaa ja päästää,sitä suuremmat tulee käyttö/kilometrimaksut olemaan.

Ollilan malli pitää huolen et bensan kysyntä jatkuu tulevaisuudessakin,ei pääse sähköautoille syntymään mitään etua,sähköveroa kun ei voi korottaa.

 

jos kaikki ajais 20 l/100km kuluttavilla v8:lla,ei tarvittas mitään km/käyttöveropiperyksiä verobudjetin täyttämiseksi. ::)

 

adresseihin osallistuttu. m/ en niinkään km veroa vastaan,vaan keruutapaan ja hintaan. m-

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...