Jump to content

TH-700R4 huolto/vahvistus


matti789
 Share

Recommended Posts

Nonii..

 

Käsiin tarttui edullinen pakkivikainen TH-700 30 spline laatikko vuosimallia -88. Pienimuotoinen talvipalapeli pimeitä iltoja viihdyttämään. Tarkoitus olisi siis tehdä tähän täydellinen remppa, sekä vahvistus. Budjetti ois tarkotus pitää siinä noin 500€ tai alle, mutta hyvästä syystä toki lisää. Tavoite olis saada tästä sen verran luja että kestäis sellasta 400hp moottoria mukavasti, vaihtaisi napakasti mutta kuitenkin ilman isompia pamahduksia.

 

Sen verran olen edennyt, että viaksi selvisi palanut kitkapakka.

 

Nyt olis suunnitelmissa sitte tehdä tilaus ameriikan maalle tai miksei suomeenki jos hinnat kohillaan. Olen alkuun ajatellut TCI:n järeempiä kitkasarjoja tiivisteineen, corvetteservoa, järeämpiä laakereita ja sitte tätä sunshell koteloo TCI:ltä.

 

Kertokaas jos joku on tollasen 700R4:sen vahvistanut, jotta millasella osapaketilla siitä on saanu kestävän ja napakasti vaihtavan laatikon katukäyttöö, pikkasen vakioo isommille voimille. Shiftkittejä servoja yms yms...

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nonii..

 

Käsiin tarttui edullinen pakkivikainen TH-700 30 spline laatikko vuosimallia -88. Pienimuotoinen talvipalapeli pimeitä iltoja viihdyttämään. Tarkoitus olisi siis tehdä tähän täydellinen remppa, sekä vahvistus. Budjetti ois tarkotus pitää siinä noin 500€ tai alle, mutta hyvästä syystä toki lisää. Tavoite olis saada tästä sen verran luja että kestäis sellasta 400hp moottoria mukavasti, vaihtaisi napakasti mutta kuitenkin ilman isompia pamahduksia.

 

Sen verran olen edennyt, että viaksi selvisi palanut kitkapakka.

 

Nyt olis suunnitelmissa sitte tehdä tilaus ameriikan maalle tai miksei suomeenki jos hinnat kohillaan. Olen alkuun ajatellut TCI:n järeempiä kitkasarjoja tiivisteineen, corvetteservoa, järeämpiä laakereita ja sitte tätä sunshell koteloo TCI:ltä.

 

Kertokaas jos joku on tollasen 700R4:sen vahvistanut, jotta millasella osapaketilla siitä on saanu kestävän ja napakasti vaihtavan laatikon katukäyttöö, pikkasen vakioo isommille voimille. Shiftkittejä servoja yms yms...

 

aika pieni on budjetti, mutta kyllä th700r4 laatikon saa kestämään reilusti yli 400hv jo vaan haluaa.

mulle laatikon teki pekka68, laita yv:tä ja niin saat pomminvarmaa tietoa mitä tehdä.

muuten tuota tci:tä en suosittele , muutamia huonoja kokemuksia joista pekka voi kertoa jos haluaa ;)

mullahan on nyt 7 versio th700 laatikosta menossa ja tälläkertaa kesti hienosti koko kesän fhra:n kiihdytys kauden m/

Link to comment
Share on other sites

Vai on TCI:stä tullu pahaa sanottavaa. Sillähän tuon TCI:n osista oon kiinnostunu kun näyttävät summitilla olevan kohtuu hintasia ja vähän kaiken näköstä kamaa tarjolla.

 

Joo Budjetti on siis tommonen alustava suunnitelma, mutta kyllähän se tarvittaessa joustaa. Tosissaan ihan katu/cruisailu käyttöön tuo olis tarkotus tehä semmoseen 300-350-400 hp akselin koneelle. Ajatuksena se, että olis mukava ajaa sekä saada kerralla mahdollisimman pitkäikäinen laatikko joka ei antaudu heti, jos innostuu vähän takakumeja hävittämään :D... Mutta tosissaan tavoitteena ei myöskään ole ylimitoittaa sitä, joten sillä silmällä tuota budjettia olen laskeskellut.

Link to comment
Share on other sites

Kappas unohtuipa mainita:

 

Tarkennuksena siis, että turbiinia en ole laskenut tuohon ~500€ budjettiin, kun se riippuu tuosta tulevasta moottorista, että se 500€ pitäs tonne lootan sisälle työntää.. Turbiini on sitte oman hintane tuohon lisäks, mikä palvelee sopivasti tulevaa yhdistelmää.

Link to comment
Share on other sites

Soita Pekka68:ole ja kysy hinta ja kerää rahat. Taatusti halvin ratkaisu, mulla on Pekan tekemä laatikko, ja on oikeesti hyvä m/

 

No jos pelattais varmaan päälle, niin näin varmasti olis parasta. Mutta eikös palapeleissä oo se idea, että niitä pääsee itte kokoamaan  :-P

Link to comment
Share on other sites

Mulle laitettiin tama toosaan viime kesana ja vaihtaa sanoisinko napakasti ;D renkaat ulvaisee pienemmallakin kaasulla ja alaspais vaihtaessa lahtee kivasti sivuluisuun \m/ Juu ei sovi kermaperseille vaihtaa vaihteet aina maksimi paineella kaasupolkimen asennosta riippumatta \m/ niin ja ei ne kaikki tci.n kamat ihan paskoja ole ;D

http://www.tciauto.com/tc/1987-92-gm-700r4-constant-pressure-valve-bodytmhtml/

Link to comment
Share on other sites

No sehän riippuu ihan harrastebudjetista ja siitä minä vuonna haluat taas ajella...

 

Vähäinenpä on uskosi :D... No onhan se varmasti niinkin, mutta jos tosta nyt tulee susi niin toisella yrityksellä saattaapi tulla parempi  ;). Ei tässä nyt kuitenkaan aivan ensimmäinen laatikkoremppa oo kyseessä, mutta TH 700 on uusi tuttavuus, varsinkin nuo mahdolliset vahvistukset.

Link to comment
Share on other sites

No jos pelattais varmaan päälle, niin näin varmasti olis parasta. Mutta eikös palapeleissä oo se idea, että niitä pääsee itte kokoamaan  :-P

tottahan jos mielenkiintoa on syventyä laatikkoon, kyllä se itse kannattaa tehdä. mutta kehoittaisin ensin kysymään neuvoa pekalta , ennenkuin alat tilaamaan osia. turbiineista esim. b&m holeshot on kuulemma hintaansa nähden erinomainen. mulla tosin on tci:n competition 4000 stall turbiini paikoillaan ja tallin lattialla tci 3000 stall. kumpaakaan en ole ollut täysin tyytyväinen m-

Link to comment
Share on other sites

tottahan jos mielenkiintoa on syventyä laatikkoon, kyllä se itse kannattaa tehdä. mutta kehoittaisin ensin kysymään neuvoa pekalta , ennenkuin alat tilaamaan osia. turbiineista esim. b&m holeshot on kuulemma hintaansa nähden erinomainen. mulla tosin on tci:n competition 4000 stall turbiini paikoillaan ja tallin lattialla tci 3000 stall. kumpaakaan en ole ollut täysin tyytyväinen m-

 

Joo siis pointtina on just se, että itse tän aion kasata ja koeajaa  \m/

 

Tuosta TCI:n napakasta setistä sen verran, että aattelin pitää tuon vakio valvebodyn. Camarossa palveli tuo vakio sen verran mukavasti, että en näe ongelmaa sen säilyttämisessä. Kuulopuheiden perusteella tuo corvette mallin servo ja tiukempi panta terävöittää vaihtoja jo sen verran mukavasti että luulisin pärjääväni niillä. Se minkä valmistajan pannan ja kitkat tuonne sisälle panis on toistaseks nyt siis hieman auki, jos tci:n kanssa on tullut moitetta. Voimaa pitäis kuitenki kestää jonkun verran, mutta tosissaa ei mikää kiihdytysvehje oo tulossa.

Link to comment
Share on other sites

Joo siis pointtina on just se, että itse tän aion kasata ja koeajaa  \m/

 

Tuosta TCI:n napakasta setistä sen verran, että aattelin pitää tuon vakio valvebodyn. Camarossa palveli tuo vakio sen verran mukavasti, että en näe ongelmaa sen säilyttämisessä. Kuulopuheiden perusteella tuo corvette mallin servo ja tiukempi panta terävöittää vaihtoja jo sen verran mukavasti että luulisin pärjääväni niillä. Se minkä valmistajan pannan ja kitkat tuonne sisälle panis on toistaseks nyt siis hieman auki, jos tci:n kanssa on tullut moitetta. Voimaa pitäis kuitenki kestää jonkun verran, mutta tosissaa ei mikää kiihdytysvehje oo tulossa.

mun laatikossa on osia esim. täältä : http://www.transmissioncenter.net/alto_red_eagle_power_packs.htm

corveten servo oli aiemmin ja vaihdettiin täksi kesäksi super servoon. yksi heikoimmista lenkeistä th700 askissa on öljypumppu/impelleri, juurikin tuo impelleri tuppaa "räjähtämään" palasiksi vähänkin herkemmin kiertävässä mosassa.  omassa räjäytin katuajossa 2 valu impelleriä, nykyinen billet versio on kestänyt hyvin.

Link to comment
Share on other sites

Joo siis pointtina on just se, että itse tän aion kasata ja koeajaa  \m/

 

Tuosta TCI:n napakasta setistä sen verran, että aattelin pitää tuon vakio valvebodyn. Camarossa palveli tuo vakio sen verran mukavasti, että en näe ongelmaa sen säilyttämisessä. Kuulopuheiden perusteella tuo corvette mallin servo ja tiukempi panta terävöittää vaihtoja jo sen verran mukavasti että luulisin pärjääväni niillä. Se minkä valmistajan pannan ja kitkat tuonne sisälle panis on toistaseks nyt siis hieman auki, jos tci:n kanssa on tullut moitetta. Voimaa pitäis kuitenki kestää jonkun verran, mutta tosissaa ei mikää kiihdytysvehje oo tulossa.

Esim. taalta voi kayda kurkkimassa mita osia laatikon tekijat kayttaa taalla meilla pain ;)

http://www.redrider.us/700_raptor_transmissions.htm

Link to comment
Share on other sites

Jonkun verran oon kattellu noita laatikon valmistajien videoita esim youtubesta, missä kertovat että mitkä osat he uusivat ja miksi. Niistä kyllä hyviä ajatuksia saa, kun kertovat tuon laatikon ns. tyyppivikoja ja jokseenkin jokainen valmistaja puhuu samat viat. Tahtovat vaan tehdä sen verran järeetä laatikkoa aina, että tiedä sitä tarvitseeko itse ihan tuota kaikkea.

 

Mikäs osa tuo öljypumpun impelleri nyt oikeastaan siis on, tarkoittaako se siis tuon lamellipumpun keskiön valuosaa jossa lamellit ovat. Monet laatikkovalmistajat näyttäisivät uusivan koko etupumpun, mutta jos se ei ole omilla tehoaluilla tarpeellista niin mieluummin säästäisin rahat, toki voisi sen valuosankin pelkästään uusia.

Link to comment
Share on other sites

Super servosta sen verran jos ei kayta wide pantaa parjaa hyvin corveten servolla. Parjaat hyvin valu impellerilla jos et ajatellut pyorittaa konetta +6000rpm. Ton impellerin hajoittaa myos veltto vetolevy, eli turbiini paasee painaa sen pkaks.

Link to comment
Share on other sites

Jonkun verran oon kattellu noita laatikon valmistajien videoita esim youtubesta, missä kertovat että mitkä osat he uusivat ja miksi. Niistä kyllä hyviä ajatuksia saa, kun kertovat tuon laatikon ns. tyyppivikoja ja jokseenkin jokainen valmistaja puhuu samat viat. Tahtovat vaan tehdä sen verran järeetä laatikkoa aina, että tiedä sitä tarvitseeko itse ihan tuota kaikkea.

 

Mikäs osa tuo öljypumpun impelleri nyt oikeastaan siis on, tarkoittaako se siis tuon lamellipumpun keskiön valuosaa jossa lamellit ovat. Monet laatikkovalmistajat näyttäisivät uusivan koko etupumpun, mutta jos se ei ole omilla tehoaluilla tarpeellista niin mieluummin säästäisin rahat, toki voisi sen valuosankin pelkästään uusia.

impelleri on juurikin se valu osa johon lamellit tulee kiinni. mulla noita tosiaan normi katu ajossa motarin kiihdytyskaistalla räjähti kaksi. katu kumeilla tahtoo helposti lipsahtaa kierrokset +7500rpm ::) 

Link to comment
Share on other sites

Super servosta sen verran jos ei kayta wide pantaa parjaa hyvin corveten servolla. Parjaat hyvin valu impellerilla jos et ajatellut pyorittaa konetta +6000rpm. Ton impellerin hajoittaa myos veltto vetolevy, eli turbiini paasee painaa sen pkaks.

 

Pidentääkös se vaihtoaikaa niin paljon tuolla leveemmällä pannalla, että se kuormittaa tolla corveten servolla liiaks järjestelmää. Suunnittelin tota leveempää pantaa, mutte vois laittaa kyllä vakio levysen vahvistetunkin jotta ei luistais liiaks..

 

Onko kokemuksia miten tuo leveempi käyttäytyy tolla corveten servolla, onko se täysin riittämätön?

Link to comment
Share on other sites

Pidentääkös se vaihtoaikaa niin paljon tuolla leveemmällä pannalla, että se kuormittaa tolla corveten servolla liiaks järjestelmää. Suunnittelin tota leveempää pantaa, mutte vois laittaa kyllä vakio levysen vahvistetunkin jotta ei luistais liiaks..

 

Onko kokemuksia miten tuo leveempi käyttäytyy tolla corveten servolla, onko se täysin riittämätön?

Mulla oli aikaisemmin veten servo ja levee panta. Vaihdot muistaakseni eivat olle mitenkaan napakat edes kaasu pohjassa. Toosa avattiin koska 2-3.lle luisti ihan helvetisti kaasu pohjassa niin paljon etta vartilla tayty nostaa etta sai vaihtamaan. Suurin syy tais olla halkeama vanttiilikoneiston valu kanavassa ja olihan se panta tietysti ottanut siipeensa+pakat. Super servo laitettii seuraavaksi ja jotain muuta uutta mutta en jaksa muistaa mita. En ehtinyt ajaa toosalla yhtaan kun lahdin tanne jenkkeihin toihin, laatikko asennettii 3v seisonnan jalkeen ja huomasin ettei turbiini lukitu ollankaan. Pari kesalomaa tuli kurvailtua ilman lukkoa ja tana kesana laitettii toi vakiopaine venakoneisto. Nyt vihdoin laatikko toimii niin kuin pitaa! En muista mika siella laatikossa oli jumissa joka aiheutti ton lukitus vian ja sehan jumiutuminen aiheutui 3v seisonnan takia ::) Super servo antaa just 1-2 ja 2-3 napakamman vaihdon, eli pitovoima servolla kasvaa. Niin ja mun mosassa ei ole kuin n.400hv ::) Meika ennemmin karsii napakoista vaihdoista kun joka vuotisesta toosan korjaamisesta ::)

Link to comment
Share on other sites

sitä pummpua operoidessa kannattaa olla varma et laittaa sinne keskenään yhteensopivia osia esim kun 13 lapasen pumpun kaveriks pistää kehälle paineennostojousen toisesta sarjasta ni yks valukehä on rikpottu tälläkin tapaa ku yritti muka saada riittävästi öljyä riittävällä paineella ni kävi se lekendaarinen hups

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tämmöseen kompromissiin päädyin pienen kyselykierroksen jälkeen. PATC firmasta lousianasta tilasin viime perjantaina ja osat saapuivat noin tunti sitten. Vauhdikasta toimintaa ja oikein lepposa ukko siellä oli puhelimen päässä tilaillessa. UPS:n toimituskulut olivat kyllä erittäin suolaiset.

vaihteisto.thumb.jpg.c085df278b41a94fe5a8b54d1743865d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problem and solver, myyjä kehu että pakki vaan puuttuu ja palanu. Mutta tosiasia on että, tällä ei mennä kyl eteenkään päin ihan joka vaihteella. Onneks tuli tilattua tuoki sunshell varmuuden vuoks ja vahvistukseks, ois pian tullu lentopostimaksut toiseen kertaan.

sunshell1.thumb.jpg.e70cc24210042cced6d91ff18187460b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tulipa laitettua paskahuussi hyötykäyttöö ku tallil vähä viileen puoleista, toisilla on pesukone täällä vaihdelaatikko  ::)

;D viela kun peset osat astianpesukoneessa niin vaimos varmaan ihastuu :W

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...