Jump to content

ECM:n resetointi

Guest DARK FIREBIRD

Recommended Posts

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Onlisko ´jollain vehkeitä millä vois resetoida sen muisti käikäleen?

Kirjoitettu

Muistaakseni riittää kun irroitat miinuspuolen akkukaapelin 20:n sekunnin ajaksi

Kirjoitettu

Ei onnannut itse paikalla olleena tarvis saada lastu kiinni johonkin laitteeseen millä sen saisi nollattua samalla tavalla kuin tietokoneen biossin pystyy palauttamaan eli "vaihtamalla emoon mikä on jo käynnissä ja uudelleen polttamaan", ei suostu toi boksi ottamaan dataa vastaan normaalilla kaapelilla .

Kirjoitettu

Tsekkasin tuon Haynesin kirjasta ja se kertoilee että 10 sekuntia akkukaapeli irti riittää mutta tää on ilmeisesti vain trouble codes-nollaukseen.

Kirjoitettu

3-gen vekottimet olen nollannut irroittamalla molemmat akkukaapelit ja laittamalla ne yhteen noin puoleksi minuutiksi. Purkaantuu varmasti kaikki varaukset ECM:n konkistakin... eikä jää bittejä poikittain mihinkään ;)

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

3-gen vekottimet olen nollannut irroittamalla molemmat akkukaapelit ja laittamalla ne yhteen noin puoleksi minuutiksi. Purkaantuu varmasti kaikki varaukset ECM:n konkistakin... eikä jää bittejä poikittain mihinkään ;)

Toi pitäneeen vielä koittaa.

Kirjoitettu

Nyt menee varmaan viisasteluksi, sori :-[

Ko. napojen yhdistäminen ei välttämättä tyhjennä kaikkia konkkia (ainakaan mainitsemassasi ajassa), riippuu ECM:n sisäisestä kytkennästä; yksi diodi konkan edessä niin eipäs tyhjentynytkään. Tätä kytkentää on käytetty paljon suojaamaan elektroniikkaa virtakatkosten tuottamilta ongelmilta mm. juuri muistien yhteydessä.

Mutta hyvä jos tässä tapauksessa onnistuu noin helposti :)

Kirjoitettu

Tiedä sitten onko tuolla noita (suoja)diodeja, huhut kertoo että ECM:stä tulee kerralla entinen jos kytkee navat väärinpäin. Ainakin on joka kerta nollaantunut, kun on noin tehnyt

Kirjoitettu

Tiedä sitten onko tuolla noita (suoja)diodeja, huhut kertoo että ECM:stä tulee kerralla entinen jos kytkee navat väärinpäin. Ainakin on joka kerta nollaantunut, kun on noin tehnyt

Ompas hyvin suojattu, huh huh. Ei kuulosta kovin hyvältä jos pelkistä perus suojauksista on tingitty. Tosin voipi olla että ko. tapauksessa ECM:stä rikkoutuu jokin toinen suojakomponetti; ECM:n huolto vaihtaa parin sentin osan ja pistää takaisin kiertoon takuukorjattuna. Tulee kivat katteet korjatulle laitteelle.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Hyvät on katteet 308 kun antaa vaihdossa entisen ja jos ei anna niin 338 sit.Luulen että 30 + vaikka 5 osa =35 ja loput tuosta jääkin jaettavaksi eri tahoille.

Koitan korjata tuon entisen vielä.Jos teille tulee rikkoutuneita ecm vastaan voisin ottaa sen tutkittavaksi.

Kun kerta rupesin leikkimään näiden boxien kanssa niin leikitään sitten ;DOtetaan selvää oikein kunnolla... ;)

Jos opin korjaamaan niin täältä saa halvemmalla jatkossa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...