Rötkö Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 Hei. Hommasin tuollaisen 68 avo camaron projektiksi. Auto on vielä usassa ja tarvitsisinkin vinkkejä osa hankintoihin. Kori huutaa korjauspaloja ainakin kynnyksiin, ovien ulkopellit, lokareitten alapäihin, ja takaluukku pitää uusia. Kannattaako kynnykset tilata vaan ulko pinnat? kun koko kynnys maksais avoon yli 200€ Avossa ilmeisesti enempi rautaa kynnyksen sisässä. mietin että osaiskohan ne piiloon jäävät osat tehdä itse jos tarve vaatii. Rätti katto pitää ottaa kyytiin, Eli pitää ostaa ne top pads:sit, inner liner, top boot ja varuiks vaijerit. Mitä muuta? Kone on 402 ja 4 lovinen manuaali , pitäisi olla koko tekniikka kaasaria lukuunottamatta laiteltu vuosien saatossa uusiks. Kierre jouset takanakin ja corveten jarrut. Minkähänlainen\kokoinen kaasari tuohon kannatas tilata? koitin vielä kysellä myyjältä lisää speksejä että onko vakio nokka ja imusarja mutta en vielä ole saanut vastausta. Itse olen googlettanut ja tuntus että joko orrkis rochester, quatrajet, Holley tai Speed demon. Onko canvas katossa miten paljon etuja vinyyliin? tuntus että kun jotkut putkat lupaa vinyylille 5v takuuta että ostas sellasen. T:Toni
avogta-89 Posted December 15, 2013 Posted December 15, 2013 canvas on hienompi ja vahvempaa materiaalia kuin vinyyli.... meillä vihreessä avossa vinyyli mutta nyt tilasin valkoiseen canvaksen kun se niissä alkujaankin ollu,maksaa toki n.100-150 taalaa enempi kuin vinyyli. samalla tulee noi top padit ja vaijeritkin mitkä ei hirveitä maksa. eikös kaasari olis joko 650 tai 750 sopiva yleiskäyttöön. kerholaisia jotka voi toimittaa jenkkilästää niitä on gtatl floridasssa ja texfinn texasissa.......lisäksi tietty pantera,nupa ym
AK68 Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 Kynnyksiä ei avoon ihan joka paikasta löydy,ovat senverran tuhdinpaa tavaraa, ulkopinta n.2,7mm,ja sisäosat nelinkertaiset ja varmasti on korjattavaa jos on pinnatkin pehmeet. En kyllä itse luota Amerikan pojan Kiinatoimituksiin noissa vahvuuksissa. Ja kynnysosat saa Suomessakin särmärillä tehtyä ja niin paksusta tavarasta kun tarvii.(Omassa tehty). Koko oviakin saa,mutta en suosittele niitäkään. Pintapelleissä keskellä yleensä järvi,mutta kun asian tiedostaa ajoissa niistä pystyy kyllä tekemään oven,ja onhan niissä vanhoissa ovissa alaosatkin pehmeet. Ja takaloksujen sisään vesi valuu suoraan,Ja poistoreitti perssiistä(pitää tehdä muutos)että kannattanee varmaan ottaa koko loksut eikä pelkästään alaosaa, taaksekko? Luetun perusteella vaikuttaa olevan pariks viikoks tuota pellihommaa. Ps.Laita yv. jos peltityöt mietityttää enemmänkin. -Tapsa-
Rötkö Posted December 16, 2013 Author Posted December 16, 2013 Kiitos vastauksista! Juuri tuollaisia vinkkejä kaipaankin. Eli voin jättää 2kpl 300$ kynnyksiä ostamatta ja polkasta kantilla järeemmät tilalle. Takalokarit ei ainakaan kuvissa näytä muualta pehmeiltä kuin alaosista mutta ei ne kyllä kalliit olis ottaa varuiks koko quarterit, ovat vaan avoon yllättäen kalliimmat paitsi jos ei vaihda vaan quarter skin peltejä? Vai ovatko kettumaisemmat vaihtaa? Etu lokarit ovat senverta arvokkaat että tuskin ainakaan ihan kokonaisia vaihdan korkeintaan skin pellit. Ovien nurjat puolet luulen osaavani koppuloida itse pellistä jos tarvii uusia. Koitan kyllä jos saisin jonkun kattomaan auton vielä tarkemmin läpi ennenkö tilaa peltejä. Joo saattaapi siinä tovi mennä pajottaessa. Mutta saapahan hitsattua kaasupullon tyhjäks kesään mennessä ennenkö loppuu sopimus Saa vaihtaa merkkiä.
Rötkö Posted December 17, 2013 Author Posted December 17, 2013 Kumpi parempi Vetoketjulla oleva takaikkuna vai ilman? onko tiiviys ongelmaa jos on vetoketju?
AK68 Posted December 17, 2013 Posted December 17, 2013 Laitoin omaani vetoketjulla,USA mallin vinyylin lasisella takaikkunalla. Vinyyli paksumpaa kun Europe versio,rypyt jää kauemmaksi aikaa näkyviin kun katon nostaa taas ylös,ja kutistuu kesässä aikas paljon,pitää huomioida asennuksessa,mutta taidat suunnitella canvasta jossa ei samassa määrin kutistumista ilmene.(Kannattaa jättää lukkoihin siirtovaraa molempiin suuntiin,voi pulteilla siirtää kehikossa) Vetoketjun takia ei tarvitse vuotoja pelätä,kyllä se vesi sieltä auton sisään löytää helpommat reitit. Ja todennäköistä on että muovinen takavesikouru myös hapertunut kappaleiksi,että sekin täytyy ostaa tai tehdä,tais olla aika kallis. Kehikko myös ruostuu etuosaltaan noista muutenkin ruostevaurioisista vehkeistä,että pura ennen osien tilausta vanha riepu pois,niin voit tehdä päätöksiä että korjaatko vai uusit etuosan ,siinäkin aika paljon hommaa. Mulla on omasta projektista n.700 kuvaa,niistä ilmenee suurinpiirtein mitä voi löytyä. PS. Vinkkinä vaan.Kattoriepu tulee alta viikon ja rahtikaan ei ollu paha,että kannattanee tilata se ehkä myöhemmässä vaiheessa kun värikin muuttunee vielä pariin otteeseen. Jokunen kuva löytyy projekti osiolta -68fb.
Rötkö Posted December 22, 2013 Author Posted December 22, 2013 Kiitoksia kaikille avusta. Tässä oli pari muuttujaa ja Vaikka varausrahat oli jo maksettu Camarosta sai välittäjä mut houkuteltua laittamaan muutaman tonnin lisää että saa parempi kuntoisen yksilön. Useita autoja listas mulle ja meinas jo pää seota valinnan vaikeudesta oli sen verta eri kuntoista ja hintaista. Mutta nyt sieltä tulee tollanen (täytyy varmaan vaihtaa otsikkoa) http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/Firebird.jpg 350cid TH350 alkuperäisellä tekniikalla.
Nupa Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Heti pitää kritisoida... mutta, mielestäni 68 bbc-manuaali Camaro olisi ollut arvokkaampi kuin 69 sbc-automaatti ponu.
avogta-89 Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Heti pitää kritisoida... mutta, mielestäni 68 bbc-manuaali Camaro olisi ollut arvokkaampi kuin 69 sbc-automaatti ponu. totta toikin
Rötkö Posted December 22, 2013 Author Posted December 22, 2013 Kyllä kyllä. Päätös ei ollut helppo, olisin mielummin ostanut Camaron mutta olisi samaan rahaan saanut vain projekteja kun tuo taas saattaa kelvata tuollaisenaan museo leimalle. Katotaan tarkemmin kun näkee auton. Toljotin kyllä hagerty.com hinta taulukoita tiukasti ja jotain muutakin vertasin ja camaro näyttää kyllä vähä arvokkaammalta. Ohut lompakko rajoittaa ikävästi.
balez Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 Eikai sillä "arvokkuudella" oo vitusti väliä.. kivempi kumminkin ajella kuin hitsailla ja kyllästyä. Kyllä mä voisin tolla kruisailla tietysti jos samalla rahalla olis saanu saman ikäsen camaron isolla koneella ja manuaalilla niin miksei. Sijoituksiksi näitä ei kannata enää ostaa
pile Posted December 22, 2013 Posted December 22, 2013 mielipiteitähän on kaikilla kuten perse reikiäkin mutta.onneksi vaihdoit lintuun.
Taisto Posted December 23, 2013 Posted December 23, 2013 Pari vuotta sitten olin etsimässä itselleni 60-luvun lopun jenkkiä ja kävin katsomassa muutamaa autoa. Kaksi näistä oli avo bird-projekteja... nämä karsiutuivat pois liian työmäärän takia. Lopulta päädyin 68 camaroon, mikä oli terve korinen, mutta vaati tekniikan niputuksen. Sain auton jouluna ja keväällä leimalle ja naama virneessä ajelin koko kesän. Ei kaduttanut yhtään. Ja sitten mielipiteisiin..... 68 on muotoilun osalta kovin onnistunut ja camaron keula on vain yksinkertaisesti paremman näköinen kuin birdin... myös kovan katon linjat suhteessa takalokariin on jotain mitä avomallin rätillä ei saa aikaan. Rötkön viimehetken autonvaihto saattoi olla järkiveto ja näin saatiin yksi avo birdi katukuvaan ensikesäksi kun vaihtoehtona oli saada avo isolohko camaro korigrilliin seuraaviksi xx-vuosiksi....
Rötkö Posted December 24, 2013 Author Posted December 24, 2013 Tää rupeaa saamaan jo koomisia piirteitä tämä mun auton osto. Tuo Birdihän oli jo kokonaisuudessaan maksettu kun myyjä ilmoitti välittäjälle että se joka ensin oli käynyt sitä katsomassa olikin saanut äidiltään rahaa lainaksi ja myikin tuon sitten sille. Eli näppejä jäin nuolemaan. Tuota vuorokauden jo jännäsin kun myyjä ei suostunut ottamaan varaus rahoja ennenkö ratkes paikallisen kans että saako tämä rahoja kokoon. mielummin näköjään myivät paikallisille. Nyt täytyy rauhoittaa tilanne joulun yli ja miettiä tilannetta uudestaa. Muutaman vaihtoehto on kyllä olemassa vielä, siitä lähdetään että ensi kesänä ajellaan avoautolla Seuraavasta en kyllä kirjoita ennenkö se on välittäjän pihassa
jaagou Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 No ei menny nalle karkit sit tasan.... No kyllä sieltä vielä löytyy varmasti jotain mikä viehättää...
pile Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 Harmi,toivottavasti löytyy sellainen juhlakalu että oot tyytyväinen.
pantera Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 Saatto olia noi autot consignment tilissä olevia autoja ja diileri ei saanu myyntilupaa, tolllasta veivausta on yleensä kun diileri myy jonkun toisen kamppeita. Ikävä juttu, vaihda diileriä.
GTATL Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 Saatto olia noi autot consignment tilissä olevia autoja ja diileri ei saanu myyntilupaa, tolllasta veivausta on yleensä kun diileri myy jonkun toisen kamppeita. Ikävä juttu, vaihda diileriä. Samaan mielta! Hiukan huolestuttavia piirteita sun diilerilla, ensin suostuttelee laittaa lisaa rahaa ja sitten kaupat peruuntuu
Rötkö Posted April 13, 2014 Author Posted April 13, 2014 Nyt uskaltaa varmaan jo päivittää tilanne kun on auto tallissa. 3kk kilvet kiinni, päivä ajeltu. Haku reissu hämeenlinnasta meni hyvin jos ei vesi sadetta lasketa , Ramista akku irti ja pontiac käyntiin kun ponun oma akku oli kuollut totaalisesti (ei edes kaapeleilla startannut) Laakista käyntiin ja trailerille. Ehdittiin vielä tampereelle tulliin tekemään käyttöönooto ilmoitus, jätin samalla jo autovero laputkin. Konttorilta siitä naapurista punakilvet ja vakuutus mukaan ja Kotia kohti. http://i185.photobucket.com/albums/x194/Hautala/P4110845.jpg Auto on suunnilleen sitä mitä luvattiin. ulko pellit ehjät, pohjaan on vaihdettu ilmeisesti ainakin peräkontti. lattia paloista en ihan varma mutta sen verta ehjän näköset että varmaan vaihdettu. (taitaa saumat näkyä vaan sisäpuolelta) pieniä reikiä muutama kynnyksien takana siinä pysty pellissä. Maali on vanha ja kaipaa ylimaalausta. Sisustasta on ainakin penkit ja kojelauta verhoiltu joskus uusiks. Moottoritilasta löytyy uusia osia edelbrock, laturi, ja startti. alustan puslat ja ylä\ala pallot näyttää uusilta, myös lehti jouset ja iskarit on uudet. Näyttäs että kone on pontiacin, toimiikin jopa nätisti eikä savua, ilmoituksen mukaan rempattu, en tiedä toki että milloin. Peltisatsien alta vuotaa tiivisteet ja myös collectorien tiivisteet vuotaa, Saa nähä rupeeko tiivisteet uusimalla pitämään, vähä epäilen. 350 laatikko toimii ajossa nätisti. Senkin pitäs olla rempattu. Ainut puute on että ei mene P:n kohdalla ollenkaan vapaalle eikä parkkilukkoa näin ollen ole. N:llä pysäköitävä. Mitä veikkaatte viaks? Kokeilin irroittaa shifterin ja työtää vaijeria mutta ei mennyt siltikään p:lle. Täytyis päästä auton alle kattelee.. Ihme virityskiä jo kerettiin vähä korjailemaan. mm: valoista toimi noin puolet. ja kick downin vaijeri lepäili kaasarin vieressä. Leimalle entrattavaa ainakin käsijarrun keski vaijeri täytyy uusia, Se parkki asento löytää. Puslat eturungon ja korin väliin tarvisten, Mistähän niitä saisi? En löytänyt rock-autolta ainakaan.
Taisto Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 Hienolta näyttää . Alku oli huolestuttava, mutta nythän se on kotona. Onnea F-bodyn johdosta.
JukkaV Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 Rupesin kattoo et ompa tutun näkönen raileri.. Onnee uudelle komeelle pirssille
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now