Jump to content

Viriboksi ehdotuksia ´730:n tilalle


Trans Am 350tpi
 Share

Recommended Posts

Trans Am 350tpi

Joo, nyt on alkanut tulla toi Moatesin Ostrich 2.0 emulaattorin +´730 ECM:n muutosjohtosarjalla (AUJP-piirillä) kanssa pelaaminen tiensä päähän ja nyt tuntuu että olisi aika sijoittaa ns. viriboksiin, johon saa myös ammattilaisen tuotetukea kiinnostuksen kera.

 

Uusi kone on nyt tämmönen "TPI":

 

- 383cid 4-pulttinen rullalohko, ARP:n studit

- Eaglen takoakseli 3,75", pyörivät painotettu RP:ssä

- Scat H-profiili 5.7" takoveivit

- Proben takomännät, 10.8:1 puristus

- AFR 195-kannet, 65cc palotiloilla, ARP:n studit

- Portattu ja kiillotettu (päältä) Stealth Ram-imusarja + BBK 52mm TB

- XFI 280-nokka 230´/236´, AFR 8019 jäykemmät venajouset, Trick Flown 7.150"-molytyöntötangot, Scorpion 1.6 alurullaviparit

- Accelin 32lb/hr suuttimet, Walbron 255 ltr/hr-bensapumppu, jännitteensyöttö pumpulle erillisellä johtosarjalla suoraan laturilta

- Accelin 300+ race wiret, MSD 6A-boksi

- Hedmanin "Black Satin" keraamilla pinnoitetut lyhyet sarjat, Quick time performancen sähköinen 3" Cutout

 

Haltech Platinum Sport GM -boksi ollut eniten mielessä, koska sopii suoraan auton alkuperäisen´165 ECM:n tilalle ja dynottaja/ jälleenmyyjä on tuttu. Hintaa tolla boksilla on 1390E. Budjetin ajattelin pitää "raudalle" maksimissaan 2000Eurossa. Haltech ymmärtää myös Innovaten MTX laajakaistamittarin lähdön 0-5V signaalia, jollainen mulla on autossa paikoillaan. Myös E85 kepuliohjelma tarvis saada, ettei päästöjen kanssa ainaista kikkailua.

 

Niin ja olen koittanut miettiä myös: Fast XFI:tä, EBL Flashiä, Megasquirtin M2:sta tai Vipeciä. Mutta näiden kanssa on omat ongelmansa taas esim. mittariston ja cruisen suhteen...

 

Olisiko antaa aiheesta rakentavia mielipiteitä ?

 

pannuhuone3.jpg.3a1b70805be838daf99c00fdbf5219ed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aani paltinium Haltech.lle, toimii MAF.illa m/ mulla on e6gmx ja miettinyt jos paivittais uuteen platiniumiin :) Haltech on helppo saataa ja toiminut mulla moitteettomasti jo vuodesta 2006(tai -05) m/

Link to comment
Share on other sites

Trans Am 350tpi

Eli ilmamäärämittarinko vois jättää kanssa käyttöön, jos ei halua mennä speed density-moodilla (MAP-anturilla) ? Eikös esim LT1:n uudemmissa vakiobokseissa ole molemmat ? Se tossa Haltechkis riepoo, ettei ymmärrä nakutussignaalin päälle mitään. Tarviskohan pistää kaveriksi viel tämmöinen:

 

http://sporttiauto.com/kauppa/index.php?route=product/product&path=61_89&product_id=138

Link to comment
Share on other sites

Eli ilmamäärämittarinko vois jättää kanssa käyttöön, jos ei halua mennä speed density-moodilla (MAP-anturilla) ? Eikös esim LT1:n uudemmissa vakiobokseissa ole molemmat ? Se tossa Haltechkis riepoo, ettei ymmärrä nakutussignaalin päälle mitään. Tarviskohan pistää kaveriksi viel tämmöinen:

 

http://sporttiauto.com/kauppa/index.php?route=product/product&path=61_89&product_id=138

Jep, eli platiniumista loytyy VE taulukot \m/ uudessa on myos auto tune mode joka vertaa labdaan ja haluttuun AFR.aan joten saataminen helpottuu merkittavasti m/ jos ovat onnistuneet rakentamaan aikaisempaan versioon nakutuksen tunnistuksen niin eikohan se onnistu tahan uudempaankin :) z28jari vois kertoa tosta tunnistimen asennuksesta kun kertoi siita mulle viimekesana :)

Link to comment
Share on other sites

Trans Am 350tpi

Niin, vielä tosta ilmamäärämittarista, että sopiikohan alkuperäinen´165 ECM:n MAFFI myös Haltechin kanssa ?

Alkuperäisen boksin kanssa muistaakseni ilmamääränmittaus ei ylety kuin ~256g/sek, johtuen 8-bittisestä "systeemistä" ja viritetyissä/stroukatuissa tuo ei enää riitä. Olisko tehoraja ollut joku ~350hp ?

Link to comment
Share on other sites

Niin, vielä tosta ilmamäärämittarista, että sopiikohan alkuperäinen´165 ECM:n MAFFI myös Haltechin kanssa ?

Alkuperäisen boksin kanssa muistaakseni ilmamääränmittaus ei ylety kuin ~256g/sek, johtuen 8-bittisestä "systeemistä" ja viritetyissä/stroukatuissa tuo ei enää riitä. Olisko tehoraja ollut joku ~350hp ?

Se 255g/s on 165 ECM softassa ei maffissa.

Link to comment
Share on other sites

Niin, vielä tosta ilmamäärämittarista, että sopiikohan alkuperäinen´165 ECM:n MAFFI myös Haltechin kanssa ?

Alkuperäisen boksin kanssa muistaakseni ilmamääränmittaus ei ylety kuin ~256g/sek, johtuen 8-bittisestä "systeemistä" ja viritetyissä/stroukatuissa tuo ei enää riitä. Olisko tehoraja ollut joku ~350hp ?

Ja ei kait tuo rajoita tehoja, sen jälkeen vaan mennään WOT kartoilla.
Link to comment
Share on other sites

Trans Am 350tpi

Komeeta palikkaa koneessa \m/

Mulla on kans mietinnässä minkä ihmeen boksin sitä laittas...

Toi kuulostaa kyllä hyvän hintaselta, jos on toimivaa sorttiakin.

 

Joo, koittanut laittaa nyt  kunnon palikkaa  ;)

Link to comment
Share on other sites

Tosta tpi.n vakio maffista sen verran etta se on mitattu virtaavan 518 cmf eli 292g/s. Ameriikan pojat on irroittaneet alkuperaisen tpi maf sensorin rungosta ja istuttaneet sen 3.5" putkeen ja saaneet sen virtaamaan 900 cmf :W

Link to comment
Share on other sites

Kiitos auttamisestasi  m/

Tassa on omalehma ojassa kun haluan itselleni saman boksin ja tuon sen ehka jo ensikesana suomeen 8) Veikkaisin etta haltech sport gm platinium toimii "vanhalla" maf.illa eihan se muuten olisi bolt on boksi ::) tai sitten sisalle on rakennettu maf translator ja maf.fi kalibroidaan toimimaan boksin kanssa :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...