Jump to content

Trans Am 2002 collector car

Recommended Posts

Kirjoitettu

Moi.

Oston alla Pontiac Trans Am 2002 avo collector car-malli. Onko niitä viime aikoina tuotu Suomeen? Mietin autoveron summaa ja katsastusta..... Kommentteja kiitos 8)

Kirjoitettu

Moi.

Oston alla Pontiac Trans Am 2002 avo collector car-malli. Onko niitä viime aikoina tuotu Suomeen? Mietin autoveron summaa ja katsastusta..... Kommentteja kiitos 8)

Mulla oli 02 -CETA 6 vuotta , verot riippuu maileista, kymppi riittänee,

Katsastuksessa ei mitään ihmeellistä, valot ja todistukset niin se on siinä.

Kirjoitettu

On se kylla jos oikeesti joutuu yli 12 vuotta vanhasta pirssista maksamaan viela toistakymppia. m-

Mutta joo... Niita nakyy aina valilla ihan kohtuuhinnoissa myynnissa. Kovin vahilla maileilla olevasta joutuu kylla sitten viela maksamaan.

Kirjoitettu

Mulla oli 02 -CETA 6 vuotta , verot riippuu maileista, kymppi riittänee,

Katsastuksessa ei mitään ihmeellistä, valot ja todistukset niin se on siinä.

Mista sa ton kympin revit? Viimeiseen 2v ei loytynyt kun -01 V6 veroitettu ja verot oli siina 2441.95e ::)

Marraskuu -12 on veroitettu -02 V8 avo Camaro ja verot 7681e, joten birdi on nyt 2v vanhempi niin luulis verot jaavan 5ke pintaan ::) Niin kyllahan sita varmaan oikein hehkuttamalla kuinka erikoinen auto on siella tullissa saa ne verot nouseen ;D

Kirjoitettu

mulle tuli -94 Audista veroja 4k€ ja vuoden aikasemmin tuoneelle oli tullu 5.5k€ veroja.

Auton kunto ja kilometrit vaikuttaa, jonkunverran mutta paskastakin yksilöstä ne osaa rahastaa... :W

Kirjoitettu

Vähän offtopic...

Appiukko onnistui joku vuos sitten verottamaan MV6 Omegan 1400€ vaikka muista vastaavista meni silloin 3-4k. Tikkaa ne siellä tullissa heittää verotauluun.

Samaisen appiukon 600SEL Mesestä totes silloinen Kokkolan auto-tullimies pää pellin alla et "katoppas, 6 pyttynen diisseli kaksilla hehkuilla" ;D On voinu ihmetellä kunhan on papereista lukenu oikeat tiedot :o Samainen setä ei uskonu kirveelläkään että mun edellisessä 3gen Ponussa ei ollu urheilu-istuimet eikä uheilu-jousitus. Oli karvalakkipenkit ja valtamerialusta ja projektikuntoinen muutenkin...

Varsinkin harvinaisempien autojen kohdalla (mm. 98+ Ponut) vero voi olla melkein mitä vain. Riippuu senhetkisestä myyntitilanteesta. Ite tullut siihen tulokseen että jenkit kannattaa verottaa syksyllä/talvella kun niitä on enempi ja halvemmalla myynnissä eli "käypä markkina-arvo" on pienempi.

Jos ei vastaavan arvoa löydy otetaan joku muu "vastaava" auto arvoks. Puolisukulaisen T/A-n verolapuissa luki 9v sitten käyvän arvon kohdalla BMW 325... Vero oli kyllä ok. Toki autotilastot on noista ajoista kehittyny.

Ite oon tuonu vajaa kymmenkunta US-ihmettä ja suurin osa menny suht järkevillä veroilla ilman sen ihmeempiä pelleilyitä. Parista ensimmäisestä piti tehdä valitus ja sain parin vuoden päästä osan takaisin.

Sitä ei tosiaan kannata ekana mainostaa että on tullamassa vain vähemmän valmistettua erikoisempaa sarjaa.

Kirjoitettu

Vähän offtopic...

Varsinkin harvinaisempien autojen kohdalla (mm. 98+ Ponut) vero voi olla melkein mitä vain. Riippuu senhetkisestä myyntitilanteesta.

Jos ei vastaavan arvoa löydy otetaan joku muu "vastaava" auto arvoks. Puolisukulaisen T/A-n verolapuissa luki 9v sitten käyvän arvon

kohdalla BMW 325... Vero oli kyllä ok. Toki autotilastot on noista ajoista kehittyny.

Sitä ei tosiaan kannata ekana mainostaa että on tullamassa vain vähemmän valmistettua erikoisempaa sarjaa.

Juuri näin... Siksi esim mun TransAmin rekisteriotteessa ei lue "GTA" ja

Audin merkki on vaan "Audi" vaikka se oli edellisessa otteessa "Audi Porsche",

ties mihin Porscheen ne olis sitä innoissaan verrannu, mutta nyt ne vertas S2 malliin,

kun ei RS2 ollu sillon yhtään myynnissä. t/a:n vertailukohta oli tuplasti enempi ajettu V6 :W ;D

Kirjoitettu

Juuri näin... Siksi esim mun TransAmin rekisteriotteessa ei lue "GTA" ja

Audin merkki on vaan "Audi" vaikka se oli edellisessa otteessa "Audi Porsche",

ties mihin Porscheen ne olis sitä innoissaan verrannu, mutta nyt ne vertas S2 malliin,

kun ei RS2 ollu sillon yhtään myynnissä. t/a:n vertailukohta oli tuplasti enempi ajettu V6 :W ;D

Vero pitää olla maksettu ennen kuin auton rekisteroidään. Ei tullitäti tiedä mitä siihen proopuskaan runoillaan

Aivan sama vaikka kupongissa olisi merkkina  audi nsu, ei vaikuta enää takautuvasti veroon mitenkään.

Vertailuautona on useassa  f body tapauksessa ollu 330 BMW

Kirjoitettu

Vero pitää olla maksettu ennen kuin auton rekisteroidään. Ei tullitäti tiedä mitä siihen proopuskaan runoillaan

Aivan sama vaikka kupongissa olisi merkkina  audi nsu, ei vaikuta enää takautuvasti veroon mitenkään.

Vertailuautona on useassa  f body tapauksessa ollu 330 BMW

Mä muistin et se piti rekisteröidä ennen verotusta... konttorilla piti kuitenki käydä...

Kirjoitettu

Mä muistin et se piti rekisteröidä ennen verotusta... konttorilla piti kuitenki käydä...

Verotukseen pitää tarkistaa auton alustanumero joko konttorilla tai tullissa eli varmistetaan että kyseessä on se auto minkä paperitkin. Katsastaa/rekisteröidä saa vaikka 10v päästä kunhan ne verot on maksettu.

Tullin ajolupa (ajettaessa ulkomaisilla-/tarrakilvillä) vaatii että katsastus ALOITETAAN 10 päivän kuluessa tullauksesta/maahantuonnista. Ennen konttorilla laitettiin leima ajolupaan että on käyty mutta tuntuu nykyään olevan käytäntö miten sattuu. Jos leimaa ei tule heti eikä ole EU-alueen jonkun maan katsastus voimassa on ajoneuvon kunto käyttäjän vastuulla niinkuin siirtokilvilläkin.

Itseasiassa katsastusta ei välttämättä kannata hosua läpi koska rekisteröinti-katsastus-todistus on 3kk voimassa ja pahimmassa tapauksessa tulli ei saa päätettyä veroja siinä ajassa mukaanlukien maksuaika. Toki konttorit ainakin täälläpäin tuntuu joustavan siinä 3kk aikarajassa. Tullilta tulee Trafille rekisteröintilupa vasta kun verot on kokonaan maksettu.

Ainakin mulla tuntui jossain välissä tullin päätöksissä kestävän aina lähes 3kk. Toki en oo yhtään tusinakotteroa tullannu joihin saa päätöksen parissa päivässä...

Otteeseen saa tosiaan sopivalta kastastusmieheltä nätisti pyydettyä mitä teksitiä vain. Mulla lukee Firebird Transam niinkuin auto onkin vaikka ulkomaan otteessa ei mainittu Transusta mitään.

Kirjoitettu

Otteeseen saa tosiaan sopivalta kastastusmieheltä nätisti pyydettyä mitä teksitiä vain. Mulla lukee Firebird Transam niinkuin auto onkin vaikka ulkomaan otteessa ei mainittu Transusta mitään.

Mulla ei lue firebirdistä mitään ;D  kupongissa lukee : Pontiac Trans Am Comp T/A  :W

Kirjoitettu

Ihan kohta,tai no pari kuukautta,alkaa arpajaiset.Mitä ollenka mahtaa tulla?

Kirjoitettu

Tikanheittoa...

Jos oletetaan auton markkina-arvoksi summassa vaikka 17000€ (ainut LS1 nettiautossa oli 98 14,9k€). Siitä tulli tekee "tavanomaisia vähennyksiä" tonnin kieppeillä jää 16k€. En muista LS1 CO-päästöjä mutta 350g antaa veroprosentiks 35 eli 5600€+elv (olikohan sekin 24%) = n.6900€

Tämä siis täysin hatusta vedettynä. Niinkuin Pantera totes niin 10k ainakin pitäis riittää...

Kilometrit vaikuttaa tosiaan aika reilusti markkina-arvoon. Veroprosentit ym. ovat selviä mutta verotusarvo ei...

Toki jos auto tulee EU-n ulkopuolelta niin aloitetaan maksamalla tulli (muutama%) + alv ostohinnasta.

Kesällä oli tuotu 1 98 5,7 josta maksettu autoveroa 2900.

Kirjoitettu

Tavanomainen vähennys on 5% ja LS1 (Camaro Coupe 2000) päästöt 298g/km ja sillä prosentti oli 34,5 (11.2008)

Kirjoitettu

LS1 (Camaro Coupe 2000) päästöt 298g/km ja sillä prosentti oli 34,5 (11.2008)

Eipä tuossa kokoluokassa muutama kymmentä grammaa enää juuri vaikuta prosenttiin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...