Shadowcast Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Tyhjäkäynti on vähän epätasasta joten tulppien vaihdosta pitäis lähtee liikkeelle. Kuulin villiä huhua että kun kaveri oli vaihtanu pickup-Camaroonsa tulpat oli hän joutunut puolet ottamaan alakautta ko. Camaro on 5.0 kaasarilla. Mulla siis 5.7 TPI (L98 ?), pitääks munkin varautua siihen että puolet tulpista pitää vaihtaa auton alta? Ja minkäsmerkkiset tulpat sinne kannattaa hankkia (nyt ei kai enää Biltemasta tulppia osteta)? Tähän liittyen, kun toi VIN breakdown antaa koneesta "350 ci V8 B2L/L98 (1987-1992)", niin onko tuo nyt sitten L98 vai B2L vai tarkottaako toi samaa? Tällä foorumilla kun oon porukan nähny käyttävän tota L98-termiä niin onko se vain "yleisempi kutsumanimi"?
Samppa383 Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Ne on kieltämättä pahassa paikassa, mikäli on pelti sarjat ni sitte kumminki joutuu aukaseen jokusen alapuolelta.
Arska Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Vakiosarjoilla saa kaikki vaihdettua yläpuolelta, mutta pitää olla oikeanpituinen avain. Aikaa saat kyllä varata pari tuntia eikä hermot saa olla valmiiksi kireellä. Tulpat tuli mulle RP:stä ja oli autolite #26
Z-mo Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 L98 ja B2L tarkottaa periaatteessa samaa. Hehe, käykää kurkkaamassa 4th genin konehuoneeseen, siihen verrattuna 3rd genin tulpat on oikeen tarjottimella
gmc63 Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Älkää nyt viittikö tulpathan on niin helpossa paikassa että kaikki saa vaihdettua n.5-tunnissa ite tehden ;)kaikki pitää vaan vaihtaa alakautta
Msk383 Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 TPI-koneessa tulpat on kyllä ikävä vaihtaa jos on kaikki saastehääbelit ja ilmastointi paikoillaan. Osa menee hyvin mutta muutaman joutuu kyllä taistelemaan irti alakautta rystyset verillä. Peltisarjat (ainakin edelbrock) helpottaa jonkin verran mutta huomattavasti helpottaa se, jos ei ole saastelaitteita tai ilmastointi. Itse vaihdan tulpat tpi-koneeseen 30minuutissa ja siitäkin osa menee asennusoluen nauttimiseen. Revin joskus kaiken turhan pois sieltä konehuoneesta..
Raimo Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 ja olutkin on jo puoli-ilmaista jää enempi rahaa osiin
Soppa Posted March 4, 2004 Posted March 4, 2004 Oluen hinta ei näyttänyt kyllä laskeneen mun mielestä...viinhan on nyt halpaa, mutta taitaa sen kans asennukset jäädä puolitiehen
Recommended Posts