Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Heips. Pitkään ollut alitajunnassa ko. auton hankkiminen ja nyt olisi aika viedä ajatus operatiiviselle tasolle. Eli osaako raati antaa jotain spesiaaleja "mitä katsoa" neuvoja juuri tähän vuosimalliin liittyen. Itse en pääse autoa katsomaan, koska se todennäköisesti ostetaan USA:sta. Eli välittäjä käy autoa katsomassa. Etsintää vaikeuttaa huomattavasti se, että ehdottomana vaatimuksena on kolme poljinta ja manuaalivaihteisto. Joka 1977 mallissa oli aika harvinainen varuste. Autotrader clasicilla on vain yksi kriteereihin sopiva yksilö myytävänä. Tosin on ollut myynnissä jo hyvän aikaa ja voi olla, että ilmoitus on vanhentunut. Mutta muuten kuvien perusteella ok yksilö. http://www.autotraderclassics.com/classic-car/1977-Pontiac-Trans+Am-1345136.xhtml?conversationId=212327
avogta-89 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 siisti peli mutta aikas kallis....ja tohon kulut päälle
TexFinn Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Hienon nakoinen laitos, mutta hinta on kylla vahan . Mutta mikas siina jos on juuri tuollaista hakemassa, auto on hyvassa kunnossa ja tililla tarpeeksi fyffea. Hyvastahan yleensa kylla kannattaa maksaa. Pitaako sen olla orkkismanuaali? Kaipa noihin kuitenkin on swappeja tehty siella taalla.
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 siisti peli mutta aikas kallis....ja tohon kulut päälle Kävin juuri äsken välitysfirman toimistossa tiedustelemassa ja avaimet käteen hinta kaikkine kuluineen aika pyöreät 23 000 euroa. Olettaen että autovero jää alle 400 euroa.
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Hienon nakoinen laitos, mutta hinta on kylla vahan . Mutta mikas siina jos on juuri tuollaista hakemassa, auto on hyvassa kunnossa ja tililla tarpeeksi fyffea. Hyvastahan yleensa kylla kannattaa maksaa. Pitaako sen olla orkkismanuaali? Kaipa noihin kuitenkin on swappeja tehty siella taalla. Minulla ei ole harrastetiloja (eikä juuri osaamistakaan) minkäänlaisiin korjaus- tai huoltotoimiin. Eli olen täysin ostopalvelujen varassa auton korjauksiin ja huoltoon liittyen. Sen takia auton pitää olla mahdollisimman hyväkuntoinen. Sellainen, joka menee heittämällä museokilpiin. Hinta ei ole ongelma. Ei tarvitse olla orkkismanuaali, ellei se sitten estä museorekisteröintiä. Museokatsastin syksyllä Corvetten vuosimallia 1969, jossa oli niin ikään alkuperäinen nelivaihteinen manuaalilaatikko. Kysyin tarkastajalta, mitä mieltä hän olisi ollut 5-vaihteisesta Tremecin laatikosta, ja hän sanoi, että vaihdelaatikkon ja muiden osien sekä varusteiden tulee olla samanlaisia/samankaltaisia kuin autoon on ollut saatavilla tehdas- tai aftermarket osina auton valmistumisvuonna. Eli uustuotanto osat hyväksyään, jos samanlaisia on ollut saatavilla vuonna 1969. 5-vaihteista laatikkoa ei ollut tuolloin saatavilla eikä sellaista sitten myöskään museoautoon hyväksytä. En tiedä mikä oli tilanne Pontiacin kannalta vuonna 1977. Eli automaatista manuaaliksi swäppi ei ole museoeste, mikäli vaihdelaatikko on oikeanlainen. Asiasta toiseen. Onko mitenkään mahdolista säätää näiden thredien ulkoasua siten, että ensimmäinen viesti olisi thredin alussa. Nyt eka viesti menee pakan pohjalle ja tämä on minusta hieman vaikeaselkoista.
avogta-89 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kävin juuri äsken välitysfirman toimistossa tiedustelemassa ja avaimet käteen hinta kaikkine kuluineen aika pyöreät 23 000 euroa. Olettaen että autovero jää alle 400 euroa. no jos on virheetön suurinpiirtein ja sellainen kuin haluaa niin ihan suomihintaan (automaatin) jää
Nupa Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Asiasta toiseen. Onko mitenkään mahdolista säätää näiden thredien ulkoasua siten, että ensimmäinen viesti olisi thredin alussa. Nyt eka viesti menee pakan pohjalle ja tämä on minusta hieman vaikeaselkoista. Profiilista muokkaamalla asetuksia onnistuu.
TexFinn Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Aika hyvin tulee valitysfirman kuluja, mutta bisnestahan se niille on. Mutta jos tuntuu sopivalta, niin ei muuta kuin katta taskuun ja menoksi.
Nupa Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Tosta voi vaklata optioita http://www.transamworld.com/fbird-history-php2.php
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Profiilista muokkaamalla asetuksia onnistuu. Eli klikataan profiili --> tunnuksen asetukset --> ja sitten?
Nupa Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Muokkaa -> keskustelualueen asetukset -> ja täppä ruutuun Näytä uusimmat viestit ylimmäisenä.
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Aika hyvin tulee valitysfirman kuluja, mutta bisnestahan se niille on. Mutta jos tuntuu sopivalta, niin ei muuta kuin katta taskuun ja menoksi. Välitysfirman palkkio on kustannuslaskelmassa tasan 1000 euroa. Muita kuluja ovat Amerikan päässä tarkastajan käynti ja kaupanteko, maantierahti, kontti ja kaikki satamakulut molemmissa päissä ja kaiken kattava vakuutus. Päälle Suomen alvit, autovero ja rekisteröintikatsastus. Ja lopuksi auton roudaus mun kotiovelle. Tosin tämä firma sijaitsee vain 6 km etäisyydellä kotoani, niin voin käydä auton heiltä itsekin. Toki on itsestään selvää, että noihin muihin kuluihin on hinnoiteltu sopivasti ilmaa, jotta itse välityspalkkio näyttäisi kohtuulliselta. Mutta itse ei tarvitse muuta kuin istua sohvalla ja odottaa, kun ovikello soi ja auto on pihalla. Rahat maksan Suomessa olevalle kivijalkafirmalle.
pantera Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Välitysfirman palkkio on kustannuslaskelmassa tasan 1000 euroa. Muita kuluja ovat Amerikan päässä tarkastajan käynti ja kaupanteko, maantierahti, kontti ja kaikki satamakulut molemmissa päissä ja kaiken kattava vakuutus. Päälle Suomen alvit, autovero ja rekisteröintikatsastus. Ja lopuksi auton roudaus mun kotiovelle. Toki on itsestään selvää, että noihin muihin kuluihin on hinnoiteltu sopivasti ilmaa, jotta itse välityspalkkio näyttäisi kohtuulliselta. Mutta itse ei tarvitse muuta kuin istua sohvalla ja odottaa, kun ovikello soi ja auto on pihalla. Rahat maksan Suomessa olevalle kivijalkafirmalle. Asiaan vaikuttaa oleellisesti mikä on se hinta joka autoliikkeeseen maksetaan. Onko tinkaamisneuvottelut käyty?
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Asiaan vaikuttaa oleellisesti mikä on se hinta joka autoliikkeeseen maksetaan. Onko tinkaamisneuvottelut käyty? Ei ole. Laitettiin vasta kysely, että onko auto enää ylipäätään myynnissä. Välitysfirman mukaan jenkeissä on tavallista, että autoliikkeet jättävät jo ajat sitten myytyjen autojen ilmoitukset nettiin roikkumaan ikään kuin mainokseksi. Tarkoituksena viestiä jokaiselle ei oota saanneelle, että tallaista kamaa meillä kulkee, kauppa käy ja ensi kerralla vedä nopeammin. Charlotte, jossa tuo liike sijaitsee, on vain 200 mailin päässä tämän välitysfirman itärannikon jenkkikontorista ja siitä satamasta josta heidän kontit lähtevät. Eli, jos auto on yhä myynnissa, niin tarkastaja saa käynnin helposti muiden keikkojen yhteyteen ja maksaa mulle vain 150 taalaa. Hintaneuvottelut alkavat vasta sitten, kun olen saanut tarkastajan teknisen raportin ja päätän ostaa auton.
Nupa Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Tosta toinen ehdokas http://sarasota.craigslist.org/cto/4251102058.html
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Tosta toinen ehdokas http://sarasota.craigslist.org/cto/4251102058.html Hieno tämäkin. 26 000 mailia ja mätsin nambr. Eikä hintaero ole kovin suuri. Mutta viisinumeroinen matkamittari kyllä ehtii pyörimään ympäri kerran jos toisenkin 36 vuoden aikana.
TransSami Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Oliko tohon joku juttu ettei -78 käy? On tossa punasessakin vielä laittoa jos ihan orggista haluaa. Näyttäisi niinkuin ilmanputsarin olisi rei'itety, varmaan joku Bubba Joen modaus paremmalle ilmansaannille. Kone on ulkokuoren sävyissä, eikä -77 enää saanut 12 pulttista perää. Pikkujuttuja, mutta kuitenkin...
pantera Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Hieno tämäkin. 26 000 mailia ja mätsin nambr. Eikä hintaero ole kovin suuri. Mutta viisinumeroinen matkamittari kyllä ehtii pyörimään ympäri kerran jos toisenkin 36 vuoden aikana. autosta kyllä näkee sokea reettakin onko se nk surviver ja 26k mls ajettu vai 226k milee rullattu touch-up restoration btw mä meen enskuussa Clearwateriin tsekkaan yhen kamppeen, Port Charlotte ei olis kaukana...
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Oliko tohon joku juttu ettei -78 käy? On tossa punasessakin vielä laittoa jos ihan orggista haluaa. Näyttäisi niinkuin ilmanputsarin olisi rei'itety, varmaan joku Bubba Joen modaus paremmalle ilmansaannille. Kone on ulkokuoren sävyissä, eikä -77 enää saanut 12 pulttista perää. Pikkujuttuja, mutta kuitenkin... 77 on viimeinen vuosimalli, johon ei tarvita päästömittausta. Ei siinä muuta. En kyllä ymmärrä, mitä noiden ilmanputsarin koteloon reiät poranneen bubban päässä on pyörinyt. Eikös nuo reiät tuossa ime lämmintä ilmaa konehuoneesta? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin valmistaja on ajatellut tuon skuupin toimivan siten, että tuulilasista viileä ilma ohjautuu skuuppiin ja siitä suodattimen kautta imusarjaan.
Pumann Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 autosta kyllä näkee sokea reettakin onko se nk surviver ja 26k mls ajettu vai 226k milee rullattu touch-up restoration No minä en ainakaan erota. Surviver vai touch up restoration?
TexFinn Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Asiaan vaikuttaa oleellisesti mikä on se hinta joka autoliikkeeseen maksetaan. Niinpa.
Chonder Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Aika virikone saa olla jos päästöistä jää katsastus kiinni. Alle -86 päästöt CO 4,5 HC 1000 rajana... Eli tuskimpa päästömittaus haittaa mitään jos museorek haluaa? Koneessa häikkää jos ylittää ja kannattaa silloin muutenkin korjata. Kaasarin säädöillä pääsee leimalta jos muuten tekee tiukkaa
TransSami Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Jos olen oikein ymmärtänyt, niin valmistaja on ajatellut tuon skuupin toimivan siten, että tuulilasista viileä ilma ohjautuu skuuppiin ja siitä suodattimen kautta imusarjaan. Kyllä tuo skuuppi on tuon ikäisessä takaa kiinni jos sitä ei ole erikseen sattu auki. Eli koko pömpeli on lähinnä näön vuoksi, imuilma tulee tuon haitariputken kanssa etuloksun kulmasta. Oon Chonderin kanssa samoilla linjoilla, kunnossa olevana museovehkeenä pitäis mennä päästörajoihin. Onhan se yksi murhe toki lisää.
TransSami Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 No minä en ainakaan erota. Surviver vai touch up restoration? Varmaan tarkoitti että paikan päällä...
Mindgame Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2014 http://www.transamflorida.com/TRANSAMFORSALE.htm Tuolta löytyisi äkkiseltään kolme manuaalia 77-78 vuosikertaa, yksi Gold SE:kin joukossa jos hinta ei este. Itselläkin etsintä päällä, mutta vaatimuksina automaatti ja t-topit, ehkä emme siis päädy samoista autoista tarjoamaan Kovasti hinnat nousussa, ei tahdo alle 20000 usd löytyä ns. valmista autoa ja siihen muut kulut päälle
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään