Jump to content

Venttiiliremppaa

ritarinössö

Recommended Posts

Kirjoitettu

Lähdin tänä talvena siis purkamaan konetta ensimmäistä kertaa, kuten joistain viestiketjuistani on voinut päätellä.

Toinen kansi on jo irti ja aion vaihtaa venttiilinvarren tiivisteet.

Onko teillä vinkkejä venttiilinjousten puristamiseen? Minulla on motonetistä hankittu venttiilijousipuristin, mutta en saanut sillä muuta kuin käden kipeäksi.

Olen kuullut joidenkin käyttävän pylväsporakonetta tai tekevän itse kunnon puristimen.

Alunperin lähdin selvittelemään pölläyttelyn ja öljynsyönnin syytä, mihin epäilin venttiilinkumeja, mutta taitaa vika oikeasti olla männänrenkaissa. Joka tapauksessa vaihdan nyt venttiilinkumit ja kannentiivisteet, kun tähän vaiheeseen olen päässyt. ;D

Kirjoitettu

Onko teillä vinkkejä venttiilinjousten puristamiseen? Minulla on motonetistä hankittu venttiilijousipuristin, mutta en saanut sillä muuta kuin käden kipeäksi.

Olen kuullut joidenkin käyttävän pylväsporakonetta tai tekevän itse kunnon puristimen.

kyl mä irrottelein tolla moponetin puristimella..... 8) tokikin toisenlainen olisi voinut olla parempi.... :W

Kirjoitettu

mä tein joskus foorttin ohc kantta varten lyhyestä, mutta leveestä ruuvipuristimesta pikavirityksen

johon hitsasin tulpanirrotushylsyn (pitkä 21mm) kiinteeseen leukaan ja rälläköin hylsyn kyljestä 1/4 osan

pois, että venttiilin päästä saa poimittua lukot ja ruuvattava leuka painaa sit venttiililautasesta.

yleensä lautaset jumittaa lukkoja vasten, joten napaus jousilautaseen vasaralla tms ennen purkua auttaa...

Kirjoitettu

yleensä lautaset jumittaa lukkoja vasten, joten napaus jousilautaseen vasaralla tms ennen purkua auttaa...

Niin joo, sai napauttaa aika reilusti ainakin mulla, sen jälkeen ei mitn ongelmaa ollut... m/

Kirjoitettu

mä tein joskus foorttin ohc kantta varten lyhyestä, mutta leveestä ruuvipuristimesta pikavirityksen

johon hitsasin tulpanirrotushylsyn (pitkä 21mm) kiinteeseen leukaan ja rälläköin hylsyn kyljestä 1/4 osan

pois, että venttiilin päästä saa poimittua lukot ja ruuvattava leuka painaa sit venttiililautasesta.

Suosittelen pientä kuminuijaa tai messinkinuijaa.

Kerran napauttaa kovin lautaseen niin yleensä irtoaa.(muista hylsy tai muu vastaava)

Tommosella itellä puristettiin jouset kasaan.

Kirjoitettu

Suosittelen pientä kuminuijaa tai messinkinuijaa.

Kerran napauttaa kovin lautaseen niin yleensä irtoaa.(muista hylsy tai muu vastaava)

Joo pienellä varauksella tota vasaralla hakkaamista, mutta itte en jaksa perus teräksisiä lautasia murehtia,

mutta hiukan hienompiin viripalikoihin käytän ittekin laadukkaampia työkaluja...

Kirjoitettu

http://motonet.fi/fi/tuote/765040/Venttiilijousipuristin-3-9yleismalli

Mulla on tuollainen, eikä näytä onnistuvan. Lipeää vaan koko ajan paikoiltaan.

Onko koukkumallinen parempi?

Tällä hetkellä ei ole hitsausmahdollisuutta, joten en pääse tekemään omia viritelmiä.

Kyllä mulla sama kapine on ja onnistuu. Pitää vaan kääntää eri asentoon toi osa mikää painaa venttiililautasta. Eli noi ruuvit auki  ja kaks niistä pois ja läpipultti tilalle. Ja sit ku painat venttiili jousta painat tolla ruuvilla ekkä kahvalla.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Kyllä mulla sama kapine on ja onnistuu. Pitää vaan kääntää eri asentoon toi osa mikää painaa venttiililautasta. Eli noi ruuvit auki  ja kaks niistä pois ja läpipultti tilalle. Ja sit ku painat venttiili jousta painat tolla ruuvilla ekkä kahvalla.

Joo, sain toimimaan! Tärkeimmäksi asiaksi huomasin kuitenkin sen, että lautasta piti tosiaan hakata aikalailla ennenkö jousta edes pystyi puristamaan kasaan.

Ja auttoi huomattavasti kun laitoin työhanskan sinne kääntöpuolelle niin ei se ruuvattava osa pyöri koko ajan pois paikoiltaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...