TimoTJP Posted February 16, 2014 Posted February 16, 2014 Moikka. Kaipaisin vähän tietoa tuosta tuulilasin alla olevasta ritilästä mikä päästää sade vedet sisään ja mätänee ajan kanssa puhki, voiko tuon hitsata vallan umpeen ja vetää ilmaputket eri kautta tuonne samaan tilaan? Näin sinne ei pääsisi vettä enää eikä tarvi miettiä sen kuntoa tulevaisuudessakaan. Aattelin ne ilmaputket vetää lokasuojien sisällä tonne keulaan asti ja suodattimet sinne päähän.
AK68 Posted February 16, 2014 Posted February 16, 2014 Tarkoittanet umpeen hitsauksella niitä isoja raittiin ilmanotto reikiä tuulilasin edessä olevan ritilä pellin alla? Ideasi varmasti toimii,mutta onhan Amerikkalainen insinöörikin sen jo toimivaksi suunnitellut. Jos sadevesikaukalo ei ole mätä,niin senhän voi hyvinkin vain irtomoskasta,ruosteesta puhdistaa,tarkistaa että vesi pääsee myös poistumaan lokasuojien alaosista,mahdollisesti joutuu hiukan alaosien kanavaa muotoilemaan,(poistoreiät useasti ahtaat). Sen jälkeen asiallinen pohjamaalaus ja pensselillä saumamassa uusiksi kaukaloon, samalla tavalla kun tehtaalla tehty. Saumaa myös pystysaumat a-pilareiden sisältä,niihin pääsee käsiksi sisäkauttakin. Ruiskulla lipakka pintamaali liki valuttamalla koteloihin,niin moskaa ei pääse sinne kertymään. Ps. Ne A-pilareiden alaosat on kaikkein ruostealttiimpia kohtia,huonon sisäosien maalauksen/vesireikien tukkeutumisen vuoksi.Ei se kotelo muuten niinkään ruoste altis ole. -Tapsa-
TimoTJP Posted February 17, 2014 Author Posted February 17, 2014 Just niitä ritilöitä meinasin alunperin...tarvii katsoo mikä niiden kunto on ja sen perusteella sit katsoo mitä niille tehdään. Moottorin ja laatikon vaihto on eka projekti ja maalaus seuraavana talvena jos lompakko kestää
AnttiK Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Elä niitä ritilöitä tuki. Toimii koteloiden tuuletustuskin sitten paremmin. Vanhasta myyntiesitteestä voi bongata kaaviokuvan kuinka inssit oli aikoinaan asian miettineet. oli ilmeisesti uusi keksintö kun oli oikein markkinointimateriaaleihin painettu. Ja jos laitat esim vintage airin ilmastoinnin, niin ulkoista korvausilmaa ei edes suositella ohjaamoon tuotavaksi. Perustuu ideaan, että kuumissa olosuhteissa riittäisi paremmin jäähdytystehoa ja kori kuiteskin vuotaa sen verran ilmaa ettei happi lopu.
TimoTJP Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Elä niitä ritilöitä tuki. Toimii koteloiden tuuletustuskin sitten paremmin. Vanhasta myyntiesitteestä voi bongata kaaviokuvan kuinka inssit oli aikoinaan asian miettineet. oli ilmeisesti uusi keksintö kun oli oikein markkinointimateriaaleihin painettu. Ja jos laitat esim vintage airin ilmastoinnin, niin ulkoista korvausilmaa ei edes suositella ohjaamoon tuotavaksi. Perustuu ideaan, että kuumissa olosuhteissa riittäisi paremmin jäähdytystehoa ja kori kuiteskin vuotaa sen verran ilmaa ettei happi lopu. Joo. Tuuletus tosiaan toimii koteloihin paremmin jos ritilät auki. Tosta ilmastoinnista sen verran ettei oo omassa kulkineessa lainkaan ilmastointia ja LT1 motti keulilla, tosin tohon on kyllä mulla olemassa ilmakompura et sais sen varmaan toimiin jos hommais kiinnikkeet millä sais kompuran paikalleen vaan ensin. joo enpä niitä ritilöitä sit tuki jos tosiaan käy niin ettei tuuletu tarpeeksi toi kotelo. Ford hemmot tuolla jenkkilässä vaan tehtaili jossain vaiheessa noita et hitsaili noita ritilöitä umpeen ja veti putket keulasta sinne kotelon sisään.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now