Jump to content

Miks vähäpäästöinen...

Recommended Posts

Kirjoitettu

Auto on -90 Firebird... tai oikeastaan -89 VIN-koodin perusteella. Kaksosella on myös -89 bird,niin se on ei vähäpäästöinen ja mulla taas on vähäpäästöinen >:( >:( >:( >:( Mikä tässä oikein on sitte muka erilaista? Erik. ehdoissa lukee: Vähäpäästöinen,blaah.blaah.blaah ja sitten lukee että kolmitoimikatalysaattori,pakokaasujen takaisinkierrätys,aktiivihiilisuodin. Voisko näitä millään niksillä kiertää?? Ei vissiin... >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Kirjoitettu

Ei voi kiertää...

Olikohan se niin, että tietyt vuosimallit sai verohelpotusta jos laittoi sen vähäpäästöiseksi.

Kirjoitettu

Ei tuo haittaa mitään jos tekee katukäyttöön eikä ihan viimeistä tarvitse saada irti. Hi-flo katti ja sopiva nokka isolla LSA:lla niin niillä pääsee pitkälle.

Kirjoitettu

Mulla kans vin-koodi sanoo että auto on -89 ja rekisteriote -90.

Siksi että auto on rekisteröity suomessa vuonna -90 ja valmistettu tehtaan liukuhihnalla -89.

Arvatkaa VITUTTAAKO toi vähäpäästöisyys papereissa, kun on noin pienestä kiinni!?

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mulla kans vin-koodi sanoo että auto on -89 ja rekisteriote -90.

Siksi että auto on rekisteröity suomessa vuonna -90 ja valmistettu tehtaan liukuhihnalla -89.

Arvatkaa VITUTTAAKO toi vähäpäästöisyys papereissa, kun on noin pienestä kiinni!?

Suomessa autot _pitää_ olla vähäpäästöisiä 1.1.1992 jälkeen käyttöönotetut!

Kirjoitettu

Mahtaiskohan onnistua 89 auton uudelleenrekisteröinti EI-vähäpäästöiseksi???

Kirjoitettu

Mahtaiskohan onnistua 89 auton uudelleenrekisteröinti EI-vähäpäästöiseksi???

Silloinku mul oli se 89 camaro niin oli puhetta yhen pitkän linjan harrastajan kans et 89 olis siin rajoilla jos valmistettu ennen heinäkuuta ;)voi olla et muistan väärin :-[
Kirjoitettu

Mulle katsari höpötti että vähäpäästösiks rekisteröidyt olis aikoinaan selvinny pienemmillä veroilla.Eli saattaahan se onnistua jos MAKSAA ;),ehkä.

Kirjoitettu

Tossa 80 luvun lopussa sai uusista autoista 4600 mk alennuksen verotusarvoon mikali auto oli katalysaattorilla varustettu.

Eli oli kattiautossa havempi autovero kuin ei katti versiossa

Kun tuolloin autovero oli vajaa 131% oli kumulatiivinen vaikutus tulleineen ja alveineen yli 10 tuhatta markkaa ???

Kirjoitettu

Silloinku mul oli se 89 camaro niin oli puhetta yhen pitkän linjan harrastajan kans et 89 olis siin rajoilla jos valmistettu ennen heinäkuuta ;)voi olla et muistan väärin :-[

Mulle taas sanottiin konttorilla,kun ne eka soitti akeen,että jos ennen marraskuuta 88 rekisteroity..... tiärä näistä nyssi!!
Kirjoitettu

Tossa 80 luvun lopussa sai uusista autoista 4600 mk alennuksen verotusarvoon mikali auto oli katalysaattorilla varustettu.

Eli oli kattiautossa havempi autovero kuin ei katti versiossa

Kun tuolloin autovero oli vajaa 131% oli kumulatiivinen vaikutus tulleineen ja alveineen yli 10 tuhatta markkaa ???

eihän tulla katilla itsesään ollut merkitystä vaan sillä jos halusi (maahantuojasta kiinni)sen rekisteröidä vähäpäästöiseksi silloin sai sen verohelpotuksen.

mulla oli aikoinaan tuollainen bonneville sse vm 1989 ja se oli vähäpäästöinen juuri verohelpotusten takia.

Kirjoitettu

Auto on -90 Firebird... tai oikeastaan -89 VIN-koodin perusteella. Kaksosella on myös -89 bird,niin se on ei vähäpäästöinen ja mulla taas on vähäpäästöinen >:( >:( >:( >:(

Käännetään nyt vielä veistä haavassa; -91 TA ilman mainintaa kateista yms. ;D

Kirjoitettu

Seuraavan kerran kun menet katsastukseen niin otappa vaikka kossupullo mukaan.. Juo tietenkin itse äläkä tarjoa uuden rekisteriotteen toivossa inssille, sehän olisi korruptiota ;)

Kirjoitettu

Käännetään nyt vielä veistä haavassa; -91 TA ilman mainintaa kateista yms. ;D

No käännetään vaan veistä, 1995 LT-1 , ei otteessa mitään katista eikä vähäpäästöisyydestä.
Kirjoitettu

No käännetään vaan veistä, 1995 LT-1 , ei otteessa mitään katista eikä vähäpäästöisyydestä.

Ei minunkaan pirssissäni ( 1995 Trans Am ). Homma on nimittäin noin uusilla autoilla itsestäänselvyys.... ;)

Kirjoitettu

vuoden 1991 jälkeen rekisteröidyt kaikki on vähäpäästöisiä automaattisesti

Kirjoitettu

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Kirjoitettu

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Kirjoitettu

No niinhän ne on , mutta nyt ei ollutkaan siitä kysymys vaan kysymys oli mitä lukee otteessa, ja esim. mun 1995 LT-1 :ssä ei lue yhtään mitään joten tämä tästä yhdenmukaisuudesta Suomen autoilijoita kohtaan.
Kirjoitettu

Eiköhän Suomi kuulu maailman tiukimpiin vero/ holhous valtioihin?

Kirjoitettu

Onneksi oma on "ei vähäpäästöinen" ja katti on ollut pois iät ja ajat ;D ;D ;D 8) 8) 8)

Kirjoitettu

Muuttoautot sai vapautuksen päästöistä.

89 on mullakin ja jostain syystä vähäpäästö. Pitää mennä tullin todistuksen kanssa vaatimaan että ote muutetaan sillä perusteilla että en mä mitään verohelpotusta ole saanu... Ei siit autosta ole penniäkään veroa maksettu ;)

• 11 months later...
Kirjoitettu

miten se ahtimen asennus on saatu onnistumaan näihin 4geneihin suomessa  ??? käsittääkseni ainakin vellulla on kompura ja mitään vtt testiä ei ole tehty :o ???

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...