Jump to content

moottoriöljy


camaroz281987

Recommended Posts

Kirjoitettu

itsellä on 94vm firebird 5.7 koneella. En löydä mitään lappua, että mitä öljyä on koneessa käytetty, ihan yleinen kysymys mutta mitä öljyä suosittelisitte koneeseen

Kirjoitettu

Itse olen käyttänyt ihan normaalia mobil ykköstä tarjouksesta.

 

Ei oo muistaakseni muista kuin teboilista ollu huonoa sanottavaa jenkeissä.

Kirjoitettu

eikö ennen ollut et pitäs käyttää jotain mineraaliöljyä näissä maamoottoreissa ja kumminkin pääsääntösesti kesä ajossa ovat ni ei väliä..

 

itekkin laitoin kyl penzoilin 5-40w tai 30 muistaakseni joilla vois kyl ajaa vaik läpi kauden..

 

onko näitten suositus ollut täyssynteettinen öljy?

Kirjoitettu

eikö ennen ollut et pitäs käyttää jotain mineraaliöljyä näissä maamoottoreissa ja kumminkin pääsääntösesti kesä ajossa ovat ni ei väliä..

 

itekkin laitoin kyl penzoilin 5-40w tai 30 muistaakseni joilla vois kyl ajaa vaik läpi kauden..

 

onko näitten suositus ollut täyssynteettinen öljy?

 

Käsittääkseni kaikissa rullakoneissa ollut synteettiset 5W30 tai 10W30 suosituksena öljykorkissa.

  • 5 months later...
Kirjoitettu

Aikaisemmin käytin Mobil1 5w-30 öljyä jonka hinta 45€/4L. Nyt laitoin GM Longlife 5w-30 dexos2. 24€/5L oli kanisterilla hintaa. Sopii ilmeisesti v6lle paremmin kun tuli hiljaisemman kuuloinen moottorista ja huomattavasti halvempi öljy. Ei varmaa niin väliä kumpaa laittaa kun joka syksy vaihtaa öljyt+suodatin m/

Kirjoitettu

Meikän Camussa on Gulf Formula FE 5W-30 öljyt ja lisäkeittona X-1R Metallinhoitoaine.

Kirjoitettu

Motonetistä GM:n omaa 5W-30, 5 litraa maksaa huikeat 24,90€. En miettis mitään muuta.

 

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/GM-LongLife-5W30-oljy-5l-dexos2

 

Tätä minäkin olen käyttänyt jo vuosia, ja vieläpä Chryslerissä. Ei voi mennä pahasti v_tuiks jos käyttää just sitä mitä valmistaja suosittelee. Meinaan käyttää jatkossakin jos tuon litkun hinta pysyttelee suunnilleen noissa lukemissa. Ja muuten usein on Puuilossa tämä tarjouksessa alle 20 € / 5 litraa.

  • 8 months later...
Kirjoitettu

Valvoline Max Life

irokkiin ihan jees.

ensin koitin helixiä,maistu koneelle ja huonot paineet varsinki lämpösenä.

sit max lifea,suh hyvä.

viimeset 5 v meni delvac 20/50:llä,sitä ei syöny ja kuumanaki paineet pysy suht hyvänä.tälle öljylle vois painaa tykkää

nappia, jo suht paljon ajetun tpi mosan kohdalla. m/

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Motonetistä GM:n omaa 5W-30, 5 litraa maksaa huikeat 24,90€. En miettis mitään muuta.

 

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/GM-LongLife-5W30-oljy-5l-dexos2

Juurikin kokeilleena en laittais enää koneeseen. Ennen tuota oli max life koneessa ja jo heti vaihdon jälkeen kuuntelin, että koneen käyntiääni oli jotenkin kovempi. No arvelin että kyllä niillä talviseisonnan yli mennään. Nyt sitten max life takaisin koneeseen ja jo muuttui käynti. Pyörii paljon pehmeämmin ja kone on selvästi herkemmän oloinen. Tuon GM:n öljyn aikana tuli ne venttiilien jousien hajoamisetkin, en suosittele mihinkään moottoriin. Jopa startatessa on kierrokset selvästi korkeammat.
Kirjoitettu

Jos oikeasti olisi niin että tämä GM:n oma öljy on huonoa näihin _vakio_ motteihin tavanomaisessa rääkissä mihin nämä on suunniteltu niin on kyllä jatkossa GM:llä selittelemistä. Itse en näitä mutu-tuntumia jaksa yrittää analysoida vaan toistaiseksi on hyvin onnellisesti menty sillä mitä ohjekirja ja öljykorkki suosittelevat. Kaikki on tietty mahdollista, ja kyllähän se 10W-jotain taitaa kesäkäytössä olla myös valmistajan hyväksymä liukaste.

 

Juurikin kokeilleena en laittais enää koneeseen. Ennen tuota oli max life koneessa ja jo heti vaihdon jälkeen kuuntelin, että koneen käyntiääni oli jotenkin kovempi. No arvelin että kyllä niillä talviseisonnan yli mennään. Nyt sitten max life takaisin koneeseen ja jo muuttui käynti. Pyörii paljon pehmeämmin ja kone on selvästi herkemmän oloinen. Tuon GM:n öljyn aikana tuli ne venttiilien jousien hajoamisetkin, en suosittele mihinkään moottoriin. Jopa startatessa on kierrokset selvästi korkeammat.

Kirjoitettu

Jos oikeasti olisi niin että tämä GM:n oma öljy on huonoa näihin _vakio_ motteihin tavanomaisessa rääkissä mihin nämä on suunniteltu niin on kyllä jatkossa GM:llä selittelemistä. Itse en näitä mutu-tuntumia jaksa yrittää analysoida vaan toistaiseksi on hyvin onnellisesti menty sillä mitä ohjekirja ja öljykorkki suosittelevat. Kaikki on tietty mahdollista, ja kyllähän se 10W-jotain taitaa kesäkäytössä olla myös valmistajan hyväksymä liukaste.

Jokainen laittaa koneeseensa sitä mitä haluaa, mutta suosittelen kokeilemaan, eihän tuo kokeilu maksa kuin kympin. Ainakin mun mosassa ero on todella hurja ja käynti vaan tuntuu tasoittuvan lisää, kun enemmän ajelee.
Kirjoitettu

Jos oikeasti olisi niin että tämä GM:n oma öljy on huonoa näihin _vakio_ motteihin tavanomaisessa rääkissä mihin nämä on suunniteltu niin on kyllä jatkossa GM:llä selittelemistä. Itse en näitä mutu-tuntumia jaksa yrittää analysoida vaan toistaiseksi on hyvin onnellisesti menty sillä mitä ohjekirja ja öljykorkki suosittelevat. Kaikki on tietty mahdollista, ja kyllähän se 10W-jotain taitaa kesäkäytössä olla myös valmistajan hyväksymä liukaste.

Öljyhän on brand By vauxhall,eli gm tarkoittanee tässä lähinnä opel/vauxhall daewoo.Liekö soosia tehdessä ollu lainkaan mielessä yli20v vanhat v8 moottorit.

Jollain oli YouTubessa samanlaisia kokemuksia kuin F350:llä

don't put this oil in your car. it makes your car run so loud you'd think that you spun a bearing...i put it in my car and my wife warm up the car while I was sleeping and the car literally woke me up because i thought the engine had a spun bearing. I had to re-trace steps for what changed...then sure enough i drained the oil and put regular 5w30 and the engine was quieter. Drove the car for 250km and change the oil and now its back to normal. I think the viscosity of the oil is way too thin when it gets hot. It is horrifying experience for me. ;D

Kirjoitettu

Tämä GM öljyn 5w30 on nimenomaan se viskositeetti mikä on tehtaan suositus TPI, LT1 ja LS-moottoreihin.

Onneksi jokainen voi laittaa moottoreihinsa vaikka mitä.

Kunnon 20w-jotain tervaa tai sitten tätä venttiilijousia syövyttävää GM öljyä...

Kirjoitettu

Tämä GM öljyn 5w30 on nimenomaan se viskositeetti mikä on tehtaan suositus TPI, LT1 ja LS-moottoreihin.

Onneksi jokainen voi laittaa moottoreihinsa vaikka mitä.

Kunnon 20w-jotain tervaa tai sitten tätä venttiilijousia syövyttävää GM öljyä...

se riippuu niin missä vaiheessa elinkaarta moottori on.sen näkee,kuulee ja haistaa, millon kannattaa harkita hifi öljyistä tanakampaan siirtymistä ja mennään vielä pitkään.jos motori kovin hikoilee stefoista,tupsauttelee ja paineet lähellä punasta kuumana jms. turha sinne mitään hifi öljyjä laitella.jos motori hyvässä iskussa,mitä sinne tervoja tunkemaan.

Kirjoitettu

Moottoriöljy ja lisäaineet on kuuma aihe jokaisella foorumilla ja jokaisella on oma suosikkinsa ja jokaisella merkillä valmistajan suosittelema voiteluaine. Valvolinen Maxlife öljyä on ole vielä tähän kokeillut, mutta seuraavaksi voisi laittaa sitä ei ole pahanhintaistakaan alle 30€ 5litran kannu. Kokemusta on yhdestä ajokista Maxlifesta Alfassa tuli sitä käytettyä tyypillinen vika siinä koneessa TwinSparkkissa että rupeaa iän myötä öljy maistumaan ja öljynkulutus pieneni ja äänet pehmeni maxlifellä.

Kirjoitettu

tätä venttiilijousia syövyttävää GM öljyä...

lähinnä tuli mieleen että se menee niin ohueksi ettei hydraulinostaja pysy yläkierroksilla enää mukana vaan painuu kasaan
Kirjoitettu

Itse laitoin sbc 400:een ennakko varoituksista huolimatta 20w/50 mineraalin sijaa Valvolinen VR1. Välissä ajoin 150 km huuhtelu öljynä 15W/40 KING.

Uskomatonta pikeä oli nuo mineraalit kun ne pois laskin.

Kirjoitettu

Taitaa olla "parhaita" öljyjä niin monta kuin käyttäjiäkin... Se mitä jokainen käyttää on aina se paras ;)

Itellä on kaikissa hlöautoissa Mobil 2000 10w-40 semi-synt ollu vuosia käytössä eikä oo ykskään lauennu. Helpottaa elämää kun on kaikissa samat litkut.

 

Jos öljyjen kehitystä ajattelee niin ei taida niin huonoa öljyä enää ollakaan ettei olis parempi kun öljyt keskimäärin 20-30v sitten.

Erona lähinnä vanhoihin mineraali-öljyihin että nykyöljyissä alkaa olemaan kaikkia lisäaineita enempi kun ite öljyä. On pesevää ja sakkaavaa ja liukastavaa ja viskositettia säätävää ja ties mitä lisuketta seassa.

Varsinkin johonkin vanhaan karstapataan saa harkita monesti ennen kun nykyiset hifiöljyt kaataa jotka sitten liottaa kaikki sakat öljykanaviin ja laakerien väliin.

Kesäautossa ei oo juuri mitään järkeä maksaa ylimääräistä 0 tai 5W öljyistä jos ei pakkasella käynnistellä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...