Jump to content

3gen jarrujen erot

Jarno

Recommended Posts

Kirjoitettu

mistä johtuu,kun toiset myy esim jarrulevyjä 82-87 ja 88-92 ja toiset 82-88 ja 89-92.. Onko noissa edes mitää eroa?

Olen joskus antanu itseni ymmärtää,ettei ole kun kaksia jarruja, 1le ja nua tavalliset.. ???

Kirjoitettu

Tää on nyt semmosta vähän mututietoa, mitä mun päähän on jostain tarttunu:

82-92 etujarrut on samat, 10,5" levyt ja rautasatulat. Paitsi 1LE, isommat levyt ja tuplamäntäsatulat.

82-88 takajarrut on samat. 10,5" levyt ja rautasatulat.

89-92 isommat takajarrut, levyt jotain 11"-12" väliltä ja alumiinisatulat. 1LE-autoissa oli tämmöset takajarrut jo '88.

Eli käytännössä etujarruja on kaksi vaihtoehtoa, normi ja 1LE. Takajarruissa myös kaksi vaihtoehtoa, 82-88 pikkujarrut ja 89-92 isommat. Tässä siis puhe pelkistä levyjarruista. Kaikki 1LE autot käytti noita 89-92 mallisia isoja takajarruja.

Kirjoitettu

Eikös ennen 1le jarruja ollut myös joku jarru optio jolla sai isommat etujarrut, mutta rautasatuloilla...Muistaakseni olen tälläistä lukenut

Kirjoitettu

Eikös ennen 1le jarruja ollut myös joku jarru optio jolla sai isommat etujarrut, mutta rautasatuloilla...Muistaakseni olen tälläistä lukenut

Kyllä sä Jukka nyt oot varmaan nukahtanu herätysjuhlissa ja nähny jotain unta tommosista...

Noista 89-92 takajarruista vielä sen verran, että ne voisi melkeinpä merkata 89-97, sillä jarrut on käytännössä täysin identtiset vuoteen 97 saakka.

Kirjoitettu

Kyllä sä Jukka nyt oot varmaan nukahtanu herätysjuhlissa ja nähny jotain unta tommosista...

No se voi olla...vaikka en nyt pahemmin ole herätysjuhlissa aikaani kuluttanut

Kirjoitettu

mulla on takana 97camaron jarrut ja ne on muute samanlaiset ku -89 ssä mut niissä on semmoset pienen nyrkin kokoset painot lisänä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...