Jump to content

Uretaanipuslien vaihto

Jojeli

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tulipa vähän ihmeteltävää alustan puslien vaihdon kanssa: Energy suspensionin puslasetissä tuli jotain ylätukivarsien puslia, mutta sellaisia en löydä autostani etsimälläkään. Olenko puusilmä vai muuten vain tyhmä? :-[

Mites muuten olette onnistuneet vaihtamaan alatukivarsien puslat? Sain painettua vanhat rungonpuoleiset puslat ulos ruuvipenkissä, mutta kun yritin laittaa uusia paikalleen samalla tekniikalla, pusla ei mennyt siististi tukivarren sisemmän reunan reiästä vaan tukivarren sisempi reuna vääntyi. Onkohan tuo miten mahdoton homma kohdistaa paikalleen, vai joutuuko ostamaan uuden alatukivarren? >:(

Edit: Kysymys siis takapään alatukivarsista.

Kirjoitettu

Sitä kokoon painunutta tukivartta voi levittää kun käyttää pikkuisen voimaa. Ennenkö painat uusia puslia tukivarsiin, niin laita jotain esim lattaraudan paloja sinne tukivarren sisään pitämään tukivartta muodossaan

Kirjoitettu

Itse olen joskus käyttänyt niinkin alkeellista tekniikkaa noitten puslien ja alapallojen kans et laittaa uuden osan muutamaks tunniks pakastimeen ja sit vaan painaa paikoilleen :-* Onks kukaan muu koittanu kyseistä jippoa vai olenko ihan pihalla :-[

Kirjoitettu

Itse olen joskus käyttänyt niinkin alkeellista tekniikkaa noitten puslien ja alapallojen kans et laittaa uuden osan muutamaks tunniks pakastimeen ja sit vaan painaa paikoilleen :-* Onks kukaan muu koittanu kyseistä jippoa vai olenko ihan pihalla :-[

Vielä lisempää apua saa jos lämmittää sitä tukivartta jollain...tosin ei niin kuumaksi että puslat sulaa

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Alatukivarret piti mulla ainakin tukee ulkoapäin, ja sorvata sisälle oikeen kokonen tukiholkki. Sit pamautettiin prässillä irti.

Mulla tuli kans Energy uspensionin setissä muutama turha pusla. Kaikki vaihdoin, ja silti jäi ylimääräiseks. Voiskohan se olla joku yleismallin setti jossa tulee johonkin muuhun autoon jotain... :-\

Kirjoitettu

Alatukivarret piti mulla ainakin tukee ulkoapäin, ja sorvata sisälle oikeen kokonen tukiholkki. Sit pamautettiin prässillä irti.

Mulla tuli kans Energy uspensionin setissä muutama turha pusla. Kaikki vaihdoin, ja silti jäi ylimääräiseks. Voiskohan se olla joku yleismallin setti jossa tulee johonkin muuhun autoon jotain... :-\

Muistaakseni joskus keksin nuille ylimääräisille puslille jonkin paikan, mutta arvaa muistanko enää että mihin ne olisi menneet.

Tuosta irrottamisesta vielä: porakoneella olen tavannut "jyrsiä" tuon vanhan kumiosan pois, ja sitten kun siitä jää vaan se hela jäljelle, niin sitä kun hieman leikkelee ja rutistelee, niin sen saa pihalle.

Niin eihän nuota kannata ehjänä edes yrittää, kun lentäävät romukoppaan kuitenkin

Kirjoitettu

Tuosta irrottamisesta vielä: porakoneella olen tavannut "jyrsiä" tuon vanhan kumiosan pois, ja sitten kun siitä jää vaan se hela jäljelle, niin sitä kun hieman leikkelee ja rutistelee, niin sen saa pihalle.

Niin eihän nuota kannata ehjänä edes yrittää, kun lentäävät romukoppaan kuitenkin

Nopeampi tapa on kuumentaa vanhat puslat kaasutoholla niin, että kumi alkaa kuplimaan ja sitten vaan työntää puslan ruuvarilla pois.

Kirjoitettu

Tää oli itellekki mielenkiinotoinen homma ku vaihoin :) Yhdellä sanalla voi kuvailla. "Extreme Aggression" Puukkosaha ja kaasu olivat mun purkuvälineet. Onneks töissä on prässi jolla oli suht kivuton puristaa tukivarsiin palikat paikoilleen.

Takapään puslat olikin sitten mielenkiinoinen homma. Bensatankki on niin lähellä ettei sinne lämpöä voi näyttää ja pultit olivat luonnollisesti ruostuneet sellaseksi hiekkaiseksi metallikasaksi.

Kirjoitettu

oletko selli vaihtanut noita eturungon puslia jos ni oliko työläs homma,suunnittelin itselle jotain jämäkämpiä heloja tonne uretaani yms mistähän sais tietää noiden helojen mitat löytyisköhän jostain kuvastosta,ni voisin töissä tekasta ne.

Kirjoitettu

Etu rungon takimmaiset olen vaihtanut mutten yksin pystynyt niitä loppuja vaihtaa ja ne jäi sitten odottamaan hyllyyn että pääsee kamun kanssa vääntää ne paikoileen. En usko että tulee olee pahahomma kuhan vaan pultit lähtee auki. Toi Black on vaihtanut ne kans eikä hänkään mielestäni sanonut että olisi mahdoton tehtävä.

Yhet takimmaiset sorvasin alumiinista mutta laitoin kuitenki ne uretaaniset sinne. Periaatteessa voin kyllä ottaa noi palikat mukaan tallilta ja mitata/kuvata sulle noi jos haluat.Ihen hetkeen en pääse tallilla käymään.Onko miten kiirus asialla?

Voin myös piirtää Cad kuvat jos NC:llä sorvaat.

Kirjoitettu

Mulla on eturunko alumiinipuslien varassa,ei valittamista,vielä tosin täytyisi tehdä noi subframe connectorit,niin lakkaisi koppa katkeemasta.Noiden eturungon puslien vaihto on ihan simppeli homma,kannattaa varmaan vaihtaa samalla uudet pultit ja prikat.

Kirjoitettu

oispa kiva jos sulta sais ne mitat en niitä cad kuvia tarvi,ei tietenkään kiire ole koko talvi on aikaa ja monen laista remonttia meneillään,tuo se pelottaa että se vasta mutteri alkaa pyörimään mukana tai pultti katkeaa ni sit >:(

Kirjoitettu

Ite alotin hommaa silleen että laitoin reilusti irroittimia pulttehin jo ennakkoon siis paripäivää ennen. Kaikki lähti hyvin auki. Tosiaan etupään palikat on vain löysätty. Käyn jokupäivä tallilla hakees ne tänne töihin ja mittailen ja piirtelen niistä jonkimoiset kuvat. Noi energyt on silleen moniosaiset.Eli metallia ja uretaania jotka niputetaan.Jos vaikka nylonista/alumiinista ne ite sorvaa ni varmaan kannattaa yksosaiset tehä ni on yksinkertaisempi.

Pena:Onko sulla silleen ne alumiinit että ylä ja alapuoli ja siihen runkoväliin? sellaset alumiinit sorvasin tuolle Whitelle.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Kävin hakee tallilta puslat.Otan noi töihin mukaan ensviikolla ni saan mitattua ne.Kotona ei ole tönäriä just nyt.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...