Jump to content

Haltech ja TPI perustiedot

Recommended Posts

Kirjoitettu

Joo...

Eli kysymyksessä Corveten kone vm 89-90, johon on laitettu Camaron anturit. Cranen sytkä vehkeet ja kone on jossain ihan eri Chevyssä.

Kone toimii, käy ja on "päivittäin" käytössä. Bensan paineet on jotain 35PSI ja kone on vakio.

Auto on yhden tutun, jolla kompuutterin käyttö ja enklannin kieli ei ole vahvimpia lajeja, mutta koneet osaa rakentaa. Olen ollut apuna tietsikan käytössä, anturipuolella ja englanninkielen tavaajana, mutta itsekään en ole Haltechia aikaisemmin käyttänyt.

Autoon on tarkoitus myöhemmoin laittaa remmiahdin ja sitten joutuu tietenkin mapin vaihtaa, noiden muutosten jälkeen se olisi tarkoitus ajaa dynoon ja säätää lopullisesti siellä.

Löytyisikö kellään tietsikasta perussäädöt tuolle koneelle eli suihkutusajat ja sytkäsysteemit eri kierrosalueille. Eiköhän tuolle koneelle päde suurinpiirtein vakio Camaron arvot.

Nyt sinne on ajettu perussysteemit sisälle. Eli auto toimii ja liikkuu. Se käy kuitenkin liian rikkaalla ja veto loppuu kun enemmän antaa jenkaa.

Itelläni kun ei ole kokemusta tuosta koneesta ja Halteckista muuta kuin mitä olen tuota ihmetellyt.

Kirjoitettu

Onpas hiljasta...

Pitänee jatkaa yritys ja erehdys linjaa :D

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Ei ole mulla ainakaan apuja.Toi pensanpaine näyttää pieneltä musta.En ole kylläkään varma kun ei tiedä kaikkia komponentteja.

Mulla on ainakin yli 40 psi ja niin on ollut muissakin jopa vakioissa.

En osaa tuohon enempää.

Kirjoitettu

Tuo 35psi on mitattua suoraan regua vasten, eli auto ei ollut käynnissä. Käynnissä ollessa ne nousee vähän isommaksi ( luultavasti ) eli siinä olisi auton käydessä jotain 40 psi?

Se tuossa autossa mietityttää, kun ruiskut ruiskuttaa kahdessa ryhmässä ja miten sytkäkäyrät tulisi mennä suhteessa mappiin.

Käytössä on se vanhempi doss Haltech.

Luulisi että joku olisi vakio Camaroon / Corvetteen joskus laittanut Halteckin?

Eli edelleen kiinnostaa sytkäkäyrät suhteessa mappiin ja ruiskutusajat vakio suuttimille. :-\

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Eikös Haltechilla ole kotisivuilla noita peruskarttoja vai muistanko väärin.Koitappa Googlettaa niin luulen ,että löytyy apua.

Täältäkin voit koittaa tuolla Search toiminnolla.Muistelisin jotta joskus olis ollut juttua noista ohjelmista ja siellä olis ollut linkki niihin perusohjelmiin.

Sytkäkäyrät menee mulla ainakin vääntökäyrää seuraten.....

Mulla on toi 94 oma ECM:ä jota räplään ,mutta eiköhän noi säädöt ole aikalailla samat ECM:n merkistäriippumatta.Tietenkin ohjelmat erijä ,mutta tyyli sama...

40 psi kuulostaa jo joltain.Suuttimet mitataan yleensä 43.5psi:ssä (tehtaan ilmoitus suuttimen koosta,niin ne mittaa sen tuossa paineessa.Ei aina.)

Kirjoitettu

tyhjäkäynti paine saa olla sen 43-45 psi:tä ja jos auto on jo noin hyvin sääröissä että on päivittäisessä käytössä niin ei muuta kuin hienosäätämään vaan omat kartat koska jos se ahdetaan remmellä niin kaikki menee kumminkin uusiksi saa siinä sivussa nyt samalla kylmäharjoittelua.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...