Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tarkoituksena olisi vaihtaa -87 Camaroon 383 kaasutinmoottori. Onko tällä kokoonpanolla mahkuja saada auto läpi pakokaasumittauksesta ?

 

- puristus 10,5:1

- nosto 1,5, INT. 530 / EXT. 545

- hydraulinokan tiedot: Duration in degrees: ADVERTISED-INT. 286 / EXT. 294, Duration @0,050: INT. 233 / EXT. 241, Lobe separation angle: 110

- kaasutin Holley 750 cfm tuplapumppu

- pakopuolella ei saastelaitteita

Posted

Olikos sulla rajana HC:ssa 1000 vai 600? Tonniin voi erittäinhyvällä säädöllä mennä mutta 600 ei taida enää taipua. Itellä tuo 1000 raja ja melkokesyllä nokalla ajelen just ton takia :(

Posted

sulla on senverran ruttua että voisit ajaa e85 gasolla. tartviit vaan etanoli kaasarin, pumpun, pa-linjat ja tankin.

toinen kikka on vetää päästö testi 50/50 bensa/e85 seoksella, sillä saa yleensä viritetyn moottorin päästöt paperille kuntoon.

 

Posted

Ja ellei etanoli yksin riitä, niin katalysaattoria pikakiinnityksellä apuun.

Posted

nokan asteet ja nokkakulma on kyl senverran kovat et jumppaa tiedossa päästöille. 1.10.86 jälkeen päästöraja kiristyy joko hc 600 tai jos on vähäpäästönen ni sit hc 100

Posted

päästörajat on CO 3,5% ja HC 600 ppm. Pitäneen kokeilla tuota 50/50 bensa etanoliseosta. Bensalinja ja pumppu kestää kyllä etanolin. Kaasutin on bensa versio. Mahtaako kestää katsastusreissun 50/50 seoksella, vai onko heti ongelmia tiedossa ?

Posted

Kokeilin kerran tuota etanolia niin tyhjäkäyntiseosta joutuu kääntää reippaasti rikkammalle että edes kävi laitos. Mut muutoin asiallisesti meni. Mullon myös linjat ja tankki etanoliystävällinen et vähän ku käyttää niin tuskin ongelmia tulee.

 

Ite kovasti haaveilen myös että laittasin kaikkien uhalla tuollaisen rähinäkepin takasi vaikka joutuukin sitte kikkailee. Mutta se ÄÄNI :D

Posted

Kaverilla oli vähän isommassa (421 cid) ruiskukoneessa compin XFI280 ja sillä oli päästöt jossain 600 ppm:n hujakoilla. Toi XFI280 on kuitenkin jonkin verran loivempi, niin varsinkaan kaasarilla ei liene toiveita kovin helpolla päästä lähellekään noita päästörajoja.

 

Onkos 87:ssa jo rullanokka ja hydraulinostajat? Mekaanisilla nostajilla vois heittää vähän reippaammat välykset? Kyllähän se kalkattaa sitten, mutta sillä sais nokkaa jonkin verran 'loivennettua'.

 

Mulla on tulossa omaan katiskaan 383:n seuraksi kärsä, jossa

adv. 280 / 290

@ 0.050" 228 / 234

lift 0.580" / 0.592"

LSA 114

 

...ja tuonkin kanssa on todennäköisesti tulossa haastetta päästöjen kanssa (mullakin on HC 600 ppm)

Posted

 

Mun kiinnioleva kepukka on tää.Tällä sai pakopäästöt helposti reilaan ilman mitään kikkailuja. Perus säätö vaan joka mullon ajossakin.

Tyhjäkäynti on sellanen hurina vaan eikä herätä hilpeyttä millään tapaa. Alipaineet hyvät ja ajossa miellyttävä.

 

 

 

Adv. Duration I / E 278 / 290

Basic RPM Range 2500 - 5500

Dur. @ 0.050 I/E 222 / 234

Camshaft Series PowerMax

Camshaft Type Hydraulic

Grind Number H-278-2

Idle Quality Good

Lifters Included Yes

Lobe Seperation Angle 114

Rocker Arm Ratio 1.5

Valve Lash Settings Zero

Valve Lift (in.) .467 / .494

Posted

Joo, toinen tuumailemani keppi vaihtoehto on melkein sama kuin sellillä. Pitänee valita tämä.

 

adv. int 278 / ext 284

@ 0,050  int 225 / ext 231

lobe separation 110

1,5

valve lift int 500 / ext 510

 

 

Posted

Joo, toinen tuumailemani keppi vaihtoehto on melkein sama kuin sellillä. Pitänee valita tämä.

 

adv. int 278 / ext 284

@ 0,050  int 225 / ext 231

lobe separation 110

1,5

valve lift int 500 / ext 510

 

Tollanen keppihän voisi olla todellakin jees ihan itellekkin.Tolla lobella alkaa jo rutisee mutta 0.05 asteet on kuitenkin maltilliset ja oikeat nostot jo asialliset.

 

Onko tää Howardin keppejä?

 

Posted

Joo, on Howardin keppi. Vanha kepin valintasääntö päti nytkin: valitse nokka mutta osta se listalla oleva pykälää laimeampi.

Posted

Joo, on Howardin keppi. Vanha kepin valintasääntö päti nytkin: valitse nokka mutta osta se listalla oleva pykälää laimeampi.

 

Höpöhöpö, nokka ei voi olla liian kiree. Muut osat on vaan liian mietoja ja puristuksia liian vähän! \m/

  • 1 year later...
Posted

Palaan vielä tähän päästö aiheeseen. Auto on vihdoin nipussa ja katsastettu.

Nokaksi valittiin tuo adv.int 278/ext 284 Howardin keppi, muut osat aiemmin mainitut.

Päästömittauksessa päästiin hyväksyttäviin lukemiin HC 575 ja CO 2,7%. Polttoaineena normi E95.

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...