camaro73 Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 Tarkoituksena olisi vaihtaa -87 Camaroon 383 kaasutinmoottori. Onko tällä kokoonpanolla mahkuja saada auto läpi pakokaasumittauksesta ? - puristus 10,5:1 - nosto 1,5, INT. 530 / EXT. 545 - hydraulinokan tiedot: Duration in degrees: ADVERTISED-INT. 286 / EXT. 294, Duration @0,050: INT. 233 / EXT. 241, Lobe separation angle: 110 - kaasutin Holley 750 cfm tuplapumppu - pakopuolella ei saastelaitteita
selli Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 Olikos sulla rajana HC:ssa 1000 vai 600? Tonniin voi erittäinhyvällä säädöllä mennä mutta 600 ei taida enää taipua. Itellä tuo 1000 raja ja melkokesyllä nokalla ajelen just ton takia
Rale Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 sulla on senverran ruttua että voisit ajaa e85 gasolla. tartviit vaan etanoli kaasarin, pumpun, pa-linjat ja tankin. toinen kikka on vetää päästö testi 50/50 bensa/e85 seoksella, sillä saa yleensä viritetyn moottorin päästöt paperille kuntoon.
Fenix Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 Ja ellei etanoli yksin riitä, niin katalysaattoria pikakiinnityksellä apuun.
mikke Posted April 5, 2014 Posted April 5, 2014 nokan asteet ja nokkakulma on kyl senverran kovat et jumppaa tiedossa päästöille. 1.10.86 jälkeen päästöraja kiristyy joko hc 600 tai jos on vähäpäästönen ni sit hc 100
camaro73 Posted April 6, 2014 Author Posted April 6, 2014 päästörajat on CO 3,5% ja HC 600 ppm. Pitäneen kokeilla tuota 50/50 bensa etanoliseosta. Bensalinja ja pumppu kestää kyllä etanolin. Kaasutin on bensa versio. Mahtaako kestää katsastusreissun 50/50 seoksella, vai onko heti ongelmia tiedossa ?
selli Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Kokeilin kerran tuota etanolia niin tyhjäkäyntiseosta joutuu kääntää reippaasti rikkammalle että edes kävi laitos. Mut muutoin asiallisesti meni. Mullon myös linjat ja tankki etanoliystävällinen et vähän ku käyttää niin tuskin ongelmia tulee. Ite kovasti haaveilen myös että laittasin kaikkien uhalla tuollaisen rähinäkepin takasi vaikka joutuukin sitte kikkailee. Mutta se ÄÄNI
Yorcci Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Kaverilla oli vähän isommassa (421 cid) ruiskukoneessa compin XFI280 ja sillä oli päästöt jossain 600 ppm:n hujakoilla. Toi XFI280 on kuitenkin jonkin verran loivempi, niin varsinkaan kaasarilla ei liene toiveita kovin helpolla päästä lähellekään noita päästörajoja. Onkos 87:ssa jo rullanokka ja hydraulinostajat? Mekaanisilla nostajilla vois heittää vähän reippaammat välykset? Kyllähän se kalkattaa sitten, mutta sillä sais nokkaa jonkin verran 'loivennettua'. Mulla on tulossa omaan katiskaan 383:n seuraksi kärsä, jossa adv. 280 / 290 @ 0.050" 228 / 234 lift 0.580" / 0.592" LSA 114 ...ja tuonkin kanssa on todennäköisesti tulossa haastetta päästöjen kanssa (mullakin on HC 600 ppm)
selli Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Mun kiinnioleva kepukka on tää.Tällä sai pakopäästöt helposti reilaan ilman mitään kikkailuja. Perus säätö vaan joka mullon ajossakin. Tyhjäkäynti on sellanen hurina vaan eikä herätä hilpeyttä millään tapaa. Alipaineet hyvät ja ajossa miellyttävä. Adv. Duration I / E 278 / 290 Basic RPM Range 2500 - 5500 Dur. @ 0.050 I/E 222 / 234 Camshaft Series PowerMax Camshaft Type Hydraulic Grind Number H-278-2 Idle Quality Good Lifters Included Yes Lobe Seperation Angle 114 Rocker Arm Ratio 1.5 Valve Lash Settings Zero Valve Lift (in.) .467 / .494
camaro73 Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Joo, toinen tuumailemani keppi vaihtoehto on melkein sama kuin sellillä. Pitänee valita tämä. adv. int 278 / ext 284 @ 0,050 int 225 / ext 231 lobe separation 110 1,5 valve lift int 500 / ext 510
selli Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Joo, toinen tuumailemani keppi vaihtoehto on melkein sama kuin sellillä. Pitänee valita tämä. adv. int 278 / ext 284 @ 0,050 int 225 / ext 231 lobe separation 110 1,5 valve lift int 500 / ext 510 Tollanen keppihän voisi olla todellakin jees ihan itellekkin.Tolla lobella alkaa jo rutisee mutta 0.05 asteet on kuitenkin maltilliset ja oikeat nostot jo asialliset. Onko tää Howardin keppejä?
camaro73 Posted April 8, 2014 Author Posted April 8, 2014 Joo, on Howardin keppi. Vanha kepin valintasääntö päti nytkin: valitse nokka mutta osta se listalla oleva pykälää laimeampi.
Tommi Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Joo, on Howardin keppi. Vanha kepin valintasääntö päti nytkin: valitse nokka mutta osta se listalla oleva pykälää laimeampi. Höpöhöpö, nokka ei voi olla liian kiree. Muut osat on vaan liian mietoja ja puristuksia liian vähän!
camaro73 Posted June 4, 2015 Author Posted June 4, 2015 Palaan vielä tähän päästö aiheeseen. Auto on vihdoin nipussa ja katsastettu. Nokaksi valittiin tuo adv.int 278/ext 284 Howardin keppi, muut osat aiemmin mainitut. Päästömittauksessa päästiin hyväksyttäviin lukemiin HC 575 ja CO 2,7%. Polttoaineena normi E95.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now