Jump to content

Pitkät hävisi!?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Mikäs nyt tuli... 89 rs camarosta hävisi yht äkkiä pitkät valot. Eli kun pitkät pistää päälle, niin ajovalot sammuu. Teki muutaman päivän eka sellasta, että katkasijaa sai pari kertaa rämpäyttää päälle ja pois, että meni pitkät päälle. Katkasijako tässä sano itsensä irti, vai mikä on?

 

Hauskan tuntusta, kun ajaa pimeetä tietä noin 120km/h, auto tulee vastaan, vaihdan lyhyet päälle, ja kun auto on mennyt ohi pistän pitkät ja valot häviää kokonaan.

Kirjoitettu

Näkemättä ;) vaikea sanoa, mutta katkaisijaa veikkaisin ekaks.

 

Voihan olla että on releytetty jälkikäteen, jolloin vika voi olla releissäkin tai niiden virransyötössä???

Kirjoitettu

Näkemättä ;) vaikea sanoa, mutta katkaisijaa veikkaisin ekaks.

 

Voihan olla että on releytetty jälkikäteen, jolloin vika voi olla releissäkin tai niiden virransyötössä???

Jotakin releen tapasta mä itsekkin veikkaisin, koska tuo katkasija ei kuitenkaan ole ennen reistaillut, ja on ihan hyvässä iskussa vielä. Tai ainakin se naksahtaa kovaa :D Missäs toi rele mahtais sijaita jos semmonen on tuohon tehty? Vai onko ihan tapaus kohtasta?
Kirjoitettu

Meillä teki camaro saman pari vuotta sitten, sopivasti pimeän, sateisen syksyn aikaan. Kun pitkät laittoi päälle, hävisi autosta kaikki ajovalot. Syyksi paljastui palanut sulake, joka oli pitkien valojen johdossa konetilan puolella. Tämän sulakkeen olemassaolosta ei ollut meillä aiemmin tietoa. Epäilen, että valojen sulake se on sinunkin camarosta tullut tiensä päähän.

Kirjoitettu

Jahas.. Täytyykin yleismittarilla vähän mittailla, onko siellä jossain palanut sulake.

Kirjoitettu

Joo tarkista se syöttöjohto ja sulake, ja et todellakaan ole ainoa jolla valot on sammuneet yöllä kesken erikoispikataipaleen. Mulla oli se johto hapettunut poikki.... (Onneksi tajusin panna vilkun päälle että sain hiukan vinkkiä missä kohdin pitää kääntyä. ::) )

Kirjoitettu

jännä homma muuten näis kun palaa sulake niin KAIKKI valot katoo vaik pitäis olla et toiset valot on eri "piiris" :o

 

hiases teki samaa.... viiksi irti.... putsausta, kärkien ym liittimien hiplailua/rapsuttelua PELAS ja pelaa edeleen...

 

...tohnää kertyy tuonne ja kärjet tietysti hieman "palaa"=härööö...

 

Kirjoitettu
link=board=6;threadid=6171;start=0#msg78605 date=1129641288]

jännä homma muuten näis kun palaa sulake niin KAIKKI valot katoo vaik pitäis olla et toiset valot on eri "piiris" :o

 

hiases teki samaa.... viiksi irti.... putsausta, kärkien ym liittimien hiplailua/rapsuttelua PELAS ja pelaa edeleen...

 

...tohnää kertyy tuonne ja kärjet tietysti hieman "palaa"=härööö...

 

Siis eijeijei... Kyllä mulla lyhyet valot vielä toimii. Pitää ne johdot nyt kuitenki tarkistaa.
Kirjoitettu

Veikkaisin katkaisijaa, mulla oli joskus samat oireet. Sijaitseekin sit kohtuu vaikeas paikas, rattiputken puolivälin paikkeilla.

 

edit- Viikses ei ittessään oo katkaisijaa vaan sieltä menee pitkä tanko katkaisijaan.

Kirjoitettu

Hmm... Äsken pitkät taas toimi ilman mitään ongelmia. Pitää tosiaan se katkasija avata ja kattoa... Kuhan kerkeen.

Kirjoitettu
link=board=6;threadid=6171;start=0#msg78605 date=1129641288]

jännä homma muuten näis kun palaa sulake niin KAIKKI valot katoo vaik pitäis olla et toiset valot on eri "piiris" :o

 

hiases teki samaa.... viiksi irti.... putsausta, kärkien ym liittimien hiplailua/rapsuttelua PELAS ja pelaa edeleen...

 

...tohnää kertyy tuonne ja kärjet tietysti hieman "palaa"=härööö...

 

 

Joo tosi typerä juttu. Laitan kyllä aina heti releet ja kaikille lampuille oman sulakkeen, mutta toi tapahtui ekalla kerralla kun kokeilin tota Camaroa... :-[

  • 5 months later...
Kirjoitettu

Nonni! Mulla alko kans valot häviämään viime yönä! kiva oli ajella puolenyön aikoihin mutkaista tietä kotio ku alko räpsymään pimeys... ja kun muistelin et saattaa olla katkaisiassa vika nii hakkasin nyrkillä koelautaan siihe katkaisijan viereen nii räpsähti aina lyödessä... elikkäs ny sitte katkaisijaa irti ja ihmettelemään.. vai kuinka on?

 

Kirjoitettu

Suosittelisin asentamaan releet valoille niin ei valokytkin lämpeis niin paljon ja katkois valoja.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...