Tipityy Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 elikkäs, kyseessä 3,8l ponu,auto mulla ollu vasta kuukauden ja nyt rupes lämmöt nouseen ,lisäsin nestettä ja samalla ilmaruuvia availin ja höyryä pukkas,lisäsin ja lisäsin,kaksi kastelukannullista menny ja ei vieläkään muutaku höyryä eikä flekti puhalla ku kylmää,sitten vielä kaadoin puolikkaan kannullisen lisää,eikä vieläkään tulla ruuvista nestettä ja lämmöt oli koneessa normaalit,ei siitä mitta tikusta oikeen tiedä\nää missä kohdin neste on,pitäiskö kaataa suoraan syyläriin vai mitä pitää tehdä? ,ei se ainakaan vuotanu mihinkään eli johonkin ne nesteet menee.
TexFinn Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Kaksi kastelukannullista vetta pitaisi kylla tayttaa systeemin aika hyvin. Kannun koosta riippuen tietenkin... Oletko tsekannut ettei vaan olisi oljyt ja vedet sekaisin ja kansipahvissa vikaa?
Tipityy Posted June 23, 2014 Author Posted June 23, 2014 enpä ole kattellu minä kun en ole mikää pro näissä,niin mites sen saa tsekattua helpoiten vai pitääkö kantta aukoa
camaro82 Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 enpä ole kattellu minä kun en ole mikää pro näissä,niin mites sen saa tsekattua helpoiten vai pitääkö kantta aukoa Moottoriöljy menee harmaaksi jos sen sekaan pääsee vettä. Syylärin korkin kun avaat niin öljyn pitäisi kyllä näkyä jos näin päin pahvi vuotaisi.
Nupa Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Tohon ruskeuteen riittää, että jenkki on ajellu tähän mennessä pelkällä vedellä, ilman glykolia. Aika vähissä näyttäs vesi olevan...
camaro82 Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Joo, kuten Nupa jo mainitsi niin ei tuosta voi vielä päätellä mitään. Kaada vettä lisää ja katso nouseeko öljyä sen pinnalle. Useimmiten kansipahvi menee niin että vesi sekoittuu moottoriöljyyn.
camaro82 Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 kaadanko säiliöön vai syyläriin Kaada syyläriin seuraten miltä nousevan nesteen pinta näyttää.
Z-mo Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 kaadanko säiliöön vai syyläriin Syyläriin. Auto käyntiin ja lämppärin säätö max lämmölle. Kun kone lämmin ja termari aukeaa, lisää nestettä niin paljon kun syyläriin mahtuu.
Nupa Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Nyt ku korkki on auki niin syylari täyteen. Lämmintä vettä. Auto käyntiin, lämmityslaite täysille ja kuumalle. Siitä se lähtee vesi kiertoon ja kun ylävesiletku on lämmin niin korkki kiinni. Paisari täyteen "full hot". Glykolia jos lisäät niin samanväristä mitä on ennestään, ei sekasin. Tosin, kuvasta näyttää hieman siltä, että vois koko systeemin putsata kunnolla...
Tipityy Posted June 23, 2014 Author Posted June 23, 2014 siis mähän oon kaatanu paisariin vettä ja glygolia,eli varmaan meni sekaisin entisten kanssa,mutta tehty mikä tehty,mites tommosen sitten järjestelmän puhdistaa kokonaan?mutta mä ny kuiteskin huomenna täytän ton syylärin niinkuin neuvoitte,thanks
Tipityy Posted June 24, 2014 Author Posted June 24, 2014 Homma hoidettu ja pelittää ihmetyttää vaan ton valtavan nesteen määrä mihin se meni,ei nyt tällä hetkellä voi muutaku toivoa ettei kannet joudu rempan alle.
Tipityy Posted June 24, 2014 Author Posted June 24, 2014 semmonen vielä,että eikös syylärin nesteen pinta pitäis näkyä ku korkki auki,mulla ei kyllä näy vaan pinta laskee ku kone käy,eikös paisunta astia toimi siten, että pinta pitäis olla näkyvissä?ja paljonko nestettä tonne syyläriin pitäis mennä?
Z-mo Posted June 24, 2014 Posted June 24, 2014 1. Unohda kokonaan se paisuntasäiliö. 2. Käynnistä auto. 3. Lämmityslaite kuumalle. 4. Avaa syylarin korkki ja anna koneen käydä. 5. Täytä syyläri täyteen aina kun vesi lähtee kiertoon. 6. Kun tuntuu ettei syyläriin saa enempää nestettä mahtumaan, laita korkki kiinni. 7. Aja tyytyväisenä auringonlaskuun ja avaa olut.
Tipityy Posted June 24, 2014 Author Posted June 24, 2014 :) mä oon tehny jo tänään kaikki paitsi ton ajamisen aurinkoon
Recommended Posts