Jump to content

Recommended Posts

Posted

No niin, päätin sitten avata keskustelun emännän kakkosharraste/ykköskäyttiksestä, Camaro RS 305 TBI + TH700R4 lokakuussa 88 hihnalta tulleesta väppäemestä.

 

Tarkoitus on pitää auto hyvässä vakiokunnossa ja mahdollisimman toimintavarmana, eli kaikki tarpeettomat jälkiasennuskeskuslukko-ohjain/häläriyhdistelmät on tänään siirtyneet SER-koriin ja pientä murhetta sujuvaan liikenteeseen aiheuttanut VATS on pähkäilyn alla. Avaimissa on #6 vastus, oomeissa 1466 ja 1472. Jostain syystä ohitusvastuksena on tasan 10 kilon palikka  :o  Muutamaan otteeseen on security jäänyt palamaan emännän yritteäessä liikenteeseen, jopa kaksi kertaa peräkkäin. Mulle taas on yhtä kertaa lukuunottamatta toiminut aina sen parin viikon aikana, jonka auto on meillä ollut. Samoin pitkän vieterin syyksi epäilen bensapumpun relettä, koska heti öljynpaineviisarin noustua herää henkiin, muttei heti.

 

Orkkisradion toimimattomuus ihmetytti, sillä mankka soi normaalisti. Mitatessa töpselistä tuli maa ja virtalukon kautta saatava positiivinen sähkö, muttei jatkuvaa. Hieman ihmettelyä amerikanfoorumilta ja siellä kerrottiin toisesta sulaketaulusta ja toisesta radion sulakkeesta aldl-pistokkeesta auton etuosaan päin. Siispä paneeli pois ja uuden sulakkeen kera rokki soimaan. Ei soi kuitenkaan sopivilta taajuuksilta, joten täytynee em. releen lisäksi käydä etsimässä adapteria välille johtosarja-ISO ja hakea moterni soitinstereokaupasta sekä säilöä vanha hyllyyn mahdollista myöhempää tarvetta varten.

 

VATS- vastamyrkkyä on kaverilla tiedossa hakkurin muodossa, pitää vaan käydä kopioimassa sen tallilla ja laittaa taas kolvi kuumaksi.

 

 

  • 2 weeks later...
Posted

Autoa joutuu joskus käynnistämään useampaan kertaan ennen käyntiin jäämistä, bensaa saa kuitenkin. Samoin kierrosnopeusmittari näyttää joskus omiaan, mutta ei tuossa nuhapumpussa ajossa kuitenkaan huomaa.

 

Emännälle teki kerran käynnistäessä täyden black outin, tosin kääntämällä avaimesta virrat pois ja uudelleen päälle kaikki alkoi toimimaan, mutta radiosta oli muistipaikat kadonneet. Samoin mulle teki saman, sähköt palautui vasta sulakeboksin piuhoja heiluttamalla. Kiristin liittimet uudelleen pihdeillä ja putsasin yhden ohjausakselin alapuolella olevan maadoituspaikan. Konehuoneen puolella on kaikki löytyneet maadoituspisteet putsattu, myös yksi jälkiasennusmaajohto korin ja koneen väliltä joka saa jäädä. Päävirtakatkaisin, jonka kautta kulki sähkö akun luona olevaan jakorasiaan on poistettu ja jakorasia sekä sen liittimet putsattu ja asennuksen jälkeen suojavoideltu. Startille on mennyt koko ajan jatkuva virta, onko startin navasta lähtöjä johtosarjoihin starttireleen piuhaa lukuunotttamatta? Menee hetki ennen kun saa auton ylös altapäin tarkastelua varten.

 

Vikakoodi 43 ilmestyy joskus, mutta tuo kierrosnopeusmittarin putoileminen pätkittäin lienee menossa olevasta kierrosnopeusanturista johtuvaa?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...