Jump to content

Kallistuksen vakaajista...?


Recommended Posts

Posted

Jos tuntuu siltä, että auto kallistelee mutkissa omaan makuun liikaa, niin silloin jäykemmät vakaajat tottakai on hyvä idea. Kattoisin kyllä ensiksi onko nyt alla olevissa vakaajissa uretaanipuslat sekä end linkit. Jos ei ole, niin ne ensin vaihtoon. Pelkästään ne tekee jo ison eron auton käyttäytymiseen.

 

Panosta ennemmin kunnon iskareihin, sen jälkeen ne uretaanipuslat vakaajiin jos ei vielä ole. Jos vielä sen jälkeen tuntuu kiikkerältä, niin sitten vakaajia tilaukseen...

Posted

Täytyy tsekkailla mitä laittaa ja vaihtaa. Onko QA1 hyvä iskari vaihtoehto, koska takana näyttää sellaiset olevan (vaikuttavat melko tuoreilta) ja edessä alkuperäiset?

 

Mikäs merkitys on tällä osalla, joka on pultattu kiinni auton alle (valmistaja Edelbrock)?

 

http://uppaa.net/i/ad639.jpg

Posted

Torque arm,pitää taka-akselin ojennuksessa,säädettävä malli,saa kardaanin kulmat kohdalleen.

Posted

Jos takapää on ok, eli se pompotus on vaan edessä, niin vaihtaisin pelkät etuiskarit. Eiköhän QA1 hoida hommansa ihan ok, toisaalta kaikki riippuu siitä mitä autolta haet. Pitääkö olla jäykkä vai mukavan pehmeä ja miltä se takapää tuntuu tuommoisenaan niillä QA1:llä.

 

Kuvassa oleva rauta on Edelbrockin valmistama Torque arm, missä on säädettävä pinionin kulman säätö.

Aikalailla järeämpi osa mitä vakio. Tuon pitäisi parantaa melkein kaikkea mahdollista, parempi pito, vähemmän "wheel hoppingia" yms.

 

Posted

Haen sellaista settiä alle, että voi käydä rata-ajoissa, kun muuttaa säätöjä, mutta pääasissa katuajossa. Minulla ei ole muista Camaroista ajokokemusta, mutta takapää tuntuu olevan Q1A:lla ihan ok. Etupäässä on sellaista löysyttä tai velttoutta huomaa mutkissa.

Posted

Onko sulla jo konehuoneessa poikkituki?

Posted

Tämmöinen tuki tuli asennettua konekammariin:

 

http://uppaa.net/i/c5f09.jpg

Posted

Jes, Konit tilaukseen. Ei kovin halvat, mutta takuulla toimii myös radalla. Jos ei harrastus oo muutamasta satkusta kiinni, niin ota taakse myös samalla. QA1:set saa kyllä myytyä eteenpäin...

Posted

No, huh huh kylläpä täällä suomen maassa on kovat hinnat iskareilla:

 

- Konit etu + taka = 1300 €.

- Bilstein etu + taka = 750€.

 

Ebaysta, kun katselee, niin on hinnat asiallisia noihin hintoihin nähden vaikka alv:lla.

Posted

Joo-o. Suomen (Motoralin) hinnat koneille on älyttömiä. Itse ostin -68 Firebirdiini keväällä konit Saksan ebayn kautta. Saksa, Englanti ja Usa- hinnat oli kuluineen aika samat, alle puolet hinnasta, jonka sain kaverin korjaamon kautta Suomen maahantuojalta. Mutta jos takana on toimivat, ehjät QA1:set, niin ehkä kannattaa vielä suunnitella olisko kiireellisempää uusittavaa.

Posted

Itse sain omaan 93 camuun kyb agx iskarit kaikki 4 lähes yhden suomessa maksavan hinnalla nicci texfinn kautta jenkeistä. \m/

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...