Jump to content

Bensaputken korjaus


Recommended Posts

Kirjoitettu

Tuossa havaitsin että bensaputkessa olisi aika hapero kohta jarrupääsylinterin alla. Mitenköhän tuon saisi korjattua, niin ettei tarvitsisi koko bensaputkea vaihtaa??

Kirjoitettu

Jos hyvän haluaa,niin poikki sopivasta kohtaa ja uutta putkea helmiliittimillä kiinni.

Kirjoitettu

Jos hyvän haluaa,niin poikki sopivasta kohtaa ja uutta putkea helmiliittimillä kiinni.

Mitäs ne semmoset helmiliittimet sitten mahtaa olla??? :o

Kirjoitettu

Ei kait tuota saisi virallisesti korjata muuten, kuin että uusii koko putken liitoksesta liitokseen.

Muistaakseni noin opettivat, voin toki muistaa väärinkin...

Kirjoitettu

No eihän se oo yhtäpuuta muutenkaan, välillähän on mm. suodatin.

Kirjoitettu

Joo,noinhan se toimii tossa ahdinmoottorissakin että letku klemmarilla kiinni (2 pumppua peräkkäin) mut jos se putki on hapero yhdestä kohtaa niin ei se hyvä oo varmaan muualtakaan,joten uus putki vaan kehiin ;).

Kirjoitettu

Mitäs ne semmoset helmiliittimet sitten mahtaa olla??? :o

 

Kotonas on kraanan putket liitetty taloyhtiön putkiin helmiliittimillä. Takuuvarma liitos. (noh, onkan niitä muitakin... :-[ )

Kirjoitettu

Joo,noinhan se toimii tossa ahdinmoottorissakin että letku klemmarilla kiinni (2 pumppua peräkkäin) mut jos se putki on hapero yhdestä kohtaa niin ei se hyvä oo varmaan muualtakaan,joten uus putki vaan kehiin ;).

Se on hapero siitä jarrupääsylinterin alta, kun siihen on aikain saatossa tipahdellut jarrunestettä ja lisäksi se paikka kerää kivasti kaikkea caccaa siihen putken päälle..

Mitään letkua en siihen kohtaan viitti enää laittaa, kun tulee nuo peltisarjat menemään "riittävän" läheltä, että en viitsi riskeerata..

Niin kumiletkulla (hydrauliletku, jossa on mm. 2 kerrosta teräskudoksia välissä) tuo on nyt ollut korjattuna hetken aikaa, mutta aattelin tehdä homman nyt jotenkin paremmin, kun tässä talvella on muutenkin aikaa

Kirjoitettu

Paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä kannattaa kysellä noita helmiliittimiä.Jotta homma ei olis ihan pala kaakkua,niin toi pentsiiniputkihan on mitä suurimmalla todennäköisyydellä tuumasta putkea->tarvii tuumaset liittimet ,jotka on vaikeampia löytää.Laatumerkkejä noissa liittimissä on ainakin swagelok ja ermeto(saattavat olla kalliita)

Kirjoitettu

Ei kait tuota saisi virallisesti korjata muuten, kuin että uusii koko putken liitoksesta liitokseen.

Muistaakseni noin opettivat, voin toki muistaa väärinkin...

 

Lieneekö oikein laissakin kiellettyä korjata tahi jatkaa jarruputkea. ;)

Kirjoitettu

Tuumasia liittimiä löytyy putkiliikkeistä.

 

puserrusliittimet (helmiliittimet) jotka kuuluu putkiliikkeen varasto tavaroihin on kylla metrisille (millisille) putkille mitoitettu, joskin esim 10mm helmen saa krympattya 3/8¨putkeen liitinvalmistajasta riippuen .

Kun taas 15mm helmi ei tahdo tiivistya 1/2 putkeen

 

terveisin putkiliikkeessa toissa ollut ;D

Kirjoitettu

Joissaintapauksissa saattaa olla helpompi laittaa väliin tuumasesta milliseen vahtava liitin/liittimet(millistä putkea löytää helpommin)

Kirjoitettu

Lieneekö oikein laissakin kiellettyä korjata tahi jatkaa jarruputkea. ;)

Niin, toikin on vähän katsastusmiehestä kiinni,mulla oli aikoinaan 405 pösö jossa on ihmeellinen painon mukaan säätyvä jarrupaineen säätäjä(mitä enemmän painoa taka-akselilla sen enemmän takajarruille painetta)mikä ei tietenkään toimi.No otin koko hässäkän pois ja laitoin liittimet väliin,katsari sanoi että noihan on periaatteessa laittomat mut kun ei puhuta kellekkään niin hyväthän ne on,ja leima paperiin ;D.

Kirjoitettu

mulla oli aikoinaan 405 pösö jossa on ihmeellinen painon mukaan säätyvä jarrupaineen säätäjä(mitä enemmän painoa taka-akselilla sen enemmän takajarruille painetta)mikä ei tietenkään toimi.

 

Noita on aika monessa autossa... ja sen toimimattomuus riittää hylkyyn jos on riittävän veemäinen katsuri....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...